Förgöraren
Inte som Du!
Oerhört tråkigt ... blir helt paff när man börjar tänka efter ... hoppas vi blir förskonade från sånt här under lång tid nu Vila i frid!
Mårten
Mårten
Hej
Han kanade in med huvet i ett brunslock som stod upp(som inte var rätt i lagt) på höger sida i gräset på långa rakan.Det är var uppgifter säger.Det kommer att bli polisutredning på det.
MVH BC
Hej
Han kanade in med huvet i ett brunslock som stod upp(som inte var rätt i lagt) på höger sida i gräset på långa rakan.
visst är det säkrare på bana men det lär hända igen
Hej
Han kanade in med huvet i ett brunslock som stod upp(som inte var rätt i lagt) på höger sida i gräset på långa rakan.Det är var uppgifter säger.Det kommer att bli polisutredning på det.
MVH BC
Kan någon som påstår att bana är säkert jämfört med gata -presentera fakta, istället för att prata i nattmössan: antal mil på gata vs bana, dödsfall / olyckor med personskada?
Hur många av alla som åker hoj, kör på bana?
(2 dödsfall på 2 år på bana, 50 per år på gatan... 250 gånger fler som åker gata, med mycket fler mil..)
Kan vi plocka fram en konstant, säg 100,000 mil bana x antal olyckor & dödsfall, kontra gata.
Personligen tror jag inte det är så mkt säkrare, varje år i princip sker det ngt dödsfall på bana, ännu fler hamnar i rullstol eller skadas allvarligt. Precis som på gatan, men vad är det -typ 250 gånger fler pers minst som kör uteslutande på gata, och mycket fler antal mil. Banåkning i Sverige är få mil jämfört med gata, men det omfattar fortfarande en hel del olyckor.
Jag tänkte/tänker satsa mer på bana..men inte för att jag inbillar mig att det är riskfritt, utan för att utnyttja hojjen maximalt. Verkar vara många som kör på bana som inbillar sig att det är riskfritt, vilket det aldrig kommer bli, med tanke på hastigheterna och den mänskliga faktorn.
---
Vila i frid, killen som råka illa ut / Micke
Kan någon som påstår att bana är säkert jämfört med gata -presentera fakta, istället för att prata i nattmössan: antal mil på gata vs bana, dödsfall / olyckor med personskada?
Hur många av alla som åker hoj, kör på bana?
(2 dödsfall på 2 år på bana, 50 per år på gatan... 250 gånger fler som åker gata, med mycket fler mil..)
Kan vi plocka fram en konstant, säg 100,000 mil bana x antal olyckor & dödsfall, kontra gata.
Personligen tror jag inte det är så mkt säkrare, varje år i princip sker det ngt dödsfall på bana, ännu fler hamnar i rullstol eller skadas allvarligt. Precis som på gatan, men vad är det -typ 250 gånger fler pers minst som kör uteslutande på gata, och mycket fler antal mil. Banåkning i Sverige är få mil jämfört med gata, men det omfattar fortfarande en hel del olyckor.
Jag tänkte/tänker satsa mer på bana..men inte för att jag inbillar mig att det är riskfritt, utan för att utnyttja hojjen maximalt. Verkar vara många som kör på bana som inbillar sig att det är riskfritt, vilket det aldrig kommer bli, med tanke på hastigheterna och den mänskliga faktorn.
---
Vila i frid, killen som råka illa ut / Micke
Du har själv precis räknat ut att det är betydligt säkrare att köra på gatan än på banan. I snitt då alltså. Att köra i gattempo på bana hade varit säkrare. Att köra bantempo på gata är betydligt osäkrare. Att köra på bana är alltså endast säkrare för de som inte klarar av att köra med sans och vett på gatan.
Kan du presentera fakta istället för att babbla i nattmössan? Gör det i en annan tråd i så fall.Kan någon som påstår att bana är säkert jämfört med gata -presentera fakta, istället för att prata i nattmössan
Personligen tror jag inte det är så mkt säkrare...
Hej
Han kanade in med huvet i ett brunslock som stod upp(som inte var rätt i lagt) på höger sida i gräset på långa rakan.Det är var uppgifter säger.Det kommer att bli polisutredning på det.
MVH BC
Hej
Han kanade in med huvet i ett brunslock som stod upp(som inte var rätt i lagt) på höger sida i gräset på långa rakan.Det är var uppgifter säger.
Den uppgiften är helt fel.
Wernvik, Det låter som du vet ngt.
Jag vet, så gott som någon överhuvud taget vet, hur det gick till och jag var på plats under olyckan.
Gör du alltså bedömningen att det du vet om förloppet inte skulle hjälpa oss andra att köra säkrare på banan framöver?
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |