Förgöraren
Inte som Du!
Oerhört tråkigt ... blir helt paff när man börjar tänka efter ... hoppas vi blir förskonade från sånt här under lång tid nu Vila i frid!
Mårten
Mårten
Hej
Han kanade in med huvet i ett brunslock som stod upp(som inte var rätt i lagt) på höger sida i gräset på långa rakan.Det är var uppgifter säger.Det kommer att bli polisutredning på det.
MVH BC
Hej
Han kanade in med huvet i ett brunslock som stod upp(som inte var rätt i lagt) på höger sida i gräset på långa rakan.
visst är det säkrare på bana men det lär hända igen
Hej
Han kanade in med huvet i ett brunslock som stod upp(som inte var rätt i lagt) på höger sida i gräset på långa rakan.Det är var uppgifter säger.Det kommer att bli polisutredning på det.
MVH BC
Kan någon som påstår att bana är säkert jämfört med gata -presentera fakta, istället för att prata i nattmössan: antal mil på gata vs bana, dödsfall / olyckor med personskada?
Hur många av alla som åker hoj, kör på bana?
(2 dödsfall på 2 år på bana, 50 per år på gatan... 250 gånger fler som åker gata, med mycket fler mil..)
Kan vi plocka fram en konstant, säg 100,000 mil bana x antal olyckor & dödsfall, kontra gata.
Personligen tror jag inte det är så mkt säkrare, varje år i princip sker det ngt dödsfall på bana, ännu fler hamnar i rullstol eller skadas allvarligt. Precis som på gatan, men vad är det -typ 250 gånger fler pers minst som kör uteslutande på gata, och mycket fler antal mil. Banåkning i Sverige är få mil jämfört med gata, men det omfattar fortfarande en hel del olyckor.
Jag tänkte/tänker satsa mer på bana..men inte för att jag inbillar mig att det är riskfritt, utan för att utnyttja hojjen maximalt. Verkar vara många som kör på bana som inbillar sig att det är riskfritt, vilket det aldrig kommer bli, med tanke på hastigheterna och den mänskliga faktorn.
---
Vila i frid, killen som råka illa ut / Micke
Kan någon som påstår att bana är säkert jämfört med gata -presentera fakta, istället för att prata i nattmössan: antal mil på gata vs bana, dödsfall / olyckor med personskada?
Hur många av alla som åker hoj, kör på bana?
(2 dödsfall på 2 år på bana, 50 per år på gatan... 250 gånger fler som åker gata, med mycket fler mil..)
Kan vi plocka fram en konstant, säg 100,000 mil bana x antal olyckor & dödsfall, kontra gata.
Personligen tror jag inte det är så mkt säkrare, varje år i princip sker det ngt dödsfall på bana, ännu fler hamnar i rullstol eller skadas allvarligt. Precis som på gatan, men vad är det -typ 250 gånger fler pers minst som kör uteslutande på gata, och mycket fler antal mil. Banåkning i Sverige är få mil jämfört med gata, men det omfattar fortfarande en hel del olyckor.
Jag tänkte/tänker satsa mer på bana..men inte för att jag inbillar mig att det är riskfritt, utan för att utnyttja hojjen maximalt. Verkar vara många som kör på bana som inbillar sig att det är riskfritt, vilket det aldrig kommer bli, med tanke på hastigheterna och den mänskliga faktorn.
---
Vila i frid, killen som råka illa ut / Micke
Du har själv precis räknat ut att det är betydligt säkrare att köra på gatan än på banan. I snitt då alltså. Att köra i gattempo på bana hade varit säkrare. Att köra bantempo på gata är betydligt osäkrare. Att köra på bana är alltså endast säkrare för de som inte klarar av att köra med sans och vett på gatan.
Kan du presentera fakta istället för att babbla i nattmössan? Gör det i en annan tråd i så fall.Kan någon som påstår att bana är säkert jämfört med gata -presentera fakta, istället för att prata i nattmössan
Personligen tror jag inte det är så mkt säkrare...
Hej
Han kanade in med huvet i ett brunslock som stod upp(som inte var rätt i lagt) på höger sida i gräset på långa rakan.Det är var uppgifter säger.Det kommer att bli polisutredning på det.
MVH BC
Hej
Han kanade in med huvet i ett brunslock som stod upp(som inte var rätt i lagt) på höger sida i gräset på långa rakan.Det är var uppgifter säger.
Den uppgiften är helt fel.
Wernvik, Det låter som du vet ngt.
Jag vet, så gott som någon överhuvud taget vet, hur det gick till och jag var på plats under olyckan.
Gör du alltså bedömningen att det du vet om förloppet inte skulle hjälpa oss andra att köra säkrare på banan framöver?
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |