Tragiskt. Vila i frid. Tankar till anhöriga.
Låter lite overkligt. Det var alltså ingen som körde på honom. Var det skador i fallet?
Var på Anderstorp i torsdags, var inne och körde i samma grupp. Vi hade la kört nästan hela passet när röd flaggen kom. Jag körde genom första kurvan efter start och mål och där låg han ute i gräset på höger (!) sida.
Som jag förstår det så var det ingen som körde på honom utan de var en riktig otäck highsider. Hjälmen kom in i depå efter ambulansen åkt och den var inte vacker, många hårda smällar på flera ställen… Min gissning är att det blev för många hårda smällar för att hjärnan skulle orka mer. Han var fortfarande medvetslös när ambulansen körde iväg honom…
Jag tycker inte vi kan skylla något på arrangörerna, vi är alla medvetna om riskerna och visst, det var ingen flaggvakt i varje kurva men just där är det ändå ingen postering för någon att stå vid. Plus att utgången från den kurvan syns dåligt från depån då det är en kulle som skymmer den. Ambulansen var hos honom snabbt och den ”riktiga” kom också dit mycket fort. Tror inte att utgången hade varit annorlunda om han hade kommit till Värnamo sjukhus 2 minuter snabbare.
En tanke till alla nära och kära...
Och till er andra, kör inte över er förmåga, kör med hjärnan…