Vurpa på Anderstorp

AaaNaa

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Degerfors
Hoj
Aprilia rs 125, Aprilia 250
Min och min familjs tankar går till honom och hans nära och kära !
Verkligen jätte tragiskt och man blir så ledsen .

R.I.P
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
tråkigt,vad jag förstår så är det inträffade inget man kan göra något åt heller för att undvika liknande händelse utan bara ren otur.som med alla olyckor som händer är det många som glöms bort som även de lider.medtävlande,förare,funktionärer och ambulanspersonal bara för att nämna några.tragiskt då det på de flesta banor faktiskt finns mycket räcken och fasta saker som med dagens hastigheter sitter i avåkningszoner och även denna ggr kommer få vara kvar.....


hade man startat en tråd om olika banor och vad man anser är farligt där så med tillräckligt många förare vi kanske tom lyckats förändra de olika banorna nu när banägare är lite lyhörda,jag vet inte ,men det hade nog sparat liv när folk raderar banrekord snart vart och varannan månad.bara en tanke och denna tråden är inte rätt plats till det.
 
Last edited:

zhandra

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
växjö
Hoj
ducati
Beklagar sorgen och sänder en tanke till anhöriga och inte minst stefan.
Kände dig bara genom gemensamma bekanta.Du verkade vara en levnadsglad
och schysst kille. vila i frid.
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Riktigt tragiskt.Kände stefan endast genom hojåkningen.
Alltid glad och positiv.Han körde ju mkt bana så erfarenhet saknades inte
och anderstorp är ju vår hemmabana men ödet ville annat.

Har själv gjort en rejäl highsider där å kom undan med en krossad knoge och
en massa blåmärken.Känner mig tursam en dag som denna.

Jag försöker tänka att han gjorde det roligaste han visste in i det sista.
Ska man checka ut från livet så vill man ju göra det med ett brett smajl å en
schysst adrenalinkick. Vila i frid polarn!!!!!
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
körde själv i gatklassen, såg tyvärr itne olyckan men åkte förbi han när han låg där av banan, vet att jag funderade på hur han kunde ligga i diket på högersida när banan svänger höger. Såg röda flaggan och åkte av. trodde vekligen inte de hade gått så illa som de gjort för såg inte så farligt ut då.

när man fick se hjälmen i depån förstod man kanske lite mer vad som hade hänt.

de tog lite av glädjen från dagen men samtidigt fick man tänka efter lite. de var andra dagen på banan på hoj för mig. och jag tror att man skall nog itne tro att man är odödlig bara för de är bana.

skänker tankar till stefan och anhöriga.....
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Tragedi. RIP til killen. Största medkänsla till familjen. Det måste vara förfärligt att mista sin far eller sin man/sambo. Fy för hulen.

Han måste ha haft maximal otur ut på rakan. Oturligt fall eller kanske MC'n som mosade honom efter fallet. Till dom som sett hjälmen: Vilken hjälm var det (fabrikat och modell)? Eller är det ofint att fråga. Allt kan ju mosas om man har otur.

/Kris
 

Tedde

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Växjö
Hoj
Ducati 748 & 996
Tragedi. RIP til killen. Största medkänsla till familjen. Det måste vara förfärligt att mista sin far eller sin man/sambo. Fy för hulen.

Han måste ha haft maximal otur ut på rakan. Oturligt fall eller kanske MC'n som mosade honom efter fallet. Till dom som sett hjälmen: Vilken hjälm var det (fabrikat och modell)? Eller är det ofint att fråga. Allt kan ju mosas om man har otur.

/Kris

Arai, så de var en riktig kruka han hade...
 

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki
Usch fy vad trist =/.

Jag körde min första bankörning i den licensierade gruppen den kvällen.
Innan tänkte man att det händer ju aldrig speciellt allvarliga olyckor på banorna.
Känns lite overkligt nu, vi satt i depån och tänkte det samma.

Tankarna går till anhöriga
Vila i frid.
 

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Alltså, såhär ska det ju inte vara när man kör bana.. Han borde ju vara hemma och ha jätteångest över sin hoj. Inte inte finnas mer.

Stefan och jag kanske inte alltid kom överrens och ärligt talat, fram tills den kvällen visste jag inte ens vad han hette, men jag kommer sakna honom ändå..

Daniel
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
V.I.F.

Kände inte dig Stefan, men får likaväl tårar i ögonen när jag läser om dödolyckor. Förra året var jag uppe på Sviesta på kvällsträningen när en kille omkom... Känns alltid lika hemskt.

Som tidigare skrivits här i tråden, han fick hålla på med det han älskade. Kunde ju likaväl ha blivit överkörd på ett övergångsställe...

Tankarna går till Stefans familj och speciellt hans son.

Åsa.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Sänder en tanke till Stefan, hans familj och vänner. Det går inte att beskriva hur det känns att mista någon man älskar. Hoppas han är på en bättre plats nu och att ni som är kvar kan gå vidare så småningom.

Sänder även en tanke till alla som var vid banan, funktionärer, arrangörer och andra deltagare. Det är inte lätt att komma fram först till en svårt skadad person och veta vad man ska göra. Tro mig, jag var först framme när Stefan körde ihjäl sig förra året på Sviestad.

Vila i frid :(
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Det går inte att skydda sig mot allt, sänder en varm tanke till nära och kära.

Fredrik:tomten
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Läste tråden igår men blev så illa berörd att jag inte kom mig för att skriva något.
Gjorde själv en highsider i utgången av södra kurvan i maj förra året men hade "turen" att komma undan med en mosad fotled. När jag satt på motionscykeln hos sjukgymnasten igår morse funderade jag som bäst på hur jag skulle sälja in idén om fortsatt banåkande hos familjen (lovade dem att sluta efter vurpan). Så kommer man till jobbet och får se den här tråden...
Det känns på något sätt inte riktigt rimligt att utsätta familjen för den oro man vet att de känner.
Tankarna går till Stefans familj och framför allt hans son.
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Vila i frid. Otroligt ledsamt och tragiskt att läsa. Tankarna går till familj, vänner och alla andra som kände honom och som var där när det hände. Ta det lugnt där ute och var rädda om er själva och andra!

//Jockesurf
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top