WCX = BikerBoyz (ironi)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Silwer skrev:
En sak jag inte hajar är varför Ravetrancer hela tiden förklarar vad mr Cap menar?
Han har ju mål i mun själv vad jag kan se.

Rigge: det vore ganska korkat av mig att hata motorcyklar, jag åker ju själv, men jag till skillnad mot tex gsxr1100r(som det låter) tycker inte att antingen åker man laglöst o skiter i alla andra eller så åker man inte alls.
men du, du sitter och skriver om honom och dömer honom för diverse, jag skriver bara vad jag tror vilket jag tycker ha mig all rätt till. Eller hette det inte konversera?????

//R
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
hp skrev:
Det folk retar sig på i den här tråden är varken att någon kör för fort, burnar eller sysslar med andra trix. Det är attityden vissa har mot andra människor. Att diskutera fortkörning, burnouts mm kan jag hålla med om hamnar i kategorin "moralsnack" men att kritisera någon som fullkomligt skiter i vad andra tycker och bara ser till sitt eget bästa gör väl inte att man blir någon "moralkärring".

Det är kunskaper och värderingar man borde ha fått redan som barn och faller inom ramarna för sunt förnuft.
Men du, du fattar ju fortfarande inte.....varför bemödar du dig med att svara massa skit istället för att förstå det vi har sagt i tidigare inlägg om och om igen??????

//R
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
GSXR1100R skrev:
ALLA Skåningar är tjocka och lata, dessutom är dom bonniga och luktar hästskit.
Nej, skåningar luktar inte hästskit utan grisskit.

"Veiron i ottan" äger.. :D Bästa karikatyren i svensk tv-historia. :Bugar
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ugluk skrev:
Nej, skåningar luktar inte hästskit utan grisskit.

"Veiron i ottan" äger.. :D Bästa karikatyren i svensk tv-historia. :Bugar
Upplänningar har Stockholmskomplex och tror att Uppsala är jordens medelpunkt bara för att dom råkar ha ett universitet.
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Det verkar som att redaktionen på SMC har läst den här tråden. På två ställen i senaste tidningen som jag fick idag står det om sporthojsåkaren från Göteborg som körde ihjäl sig när han stack från två mc-poliser som ville kolla körkortet. Var inte han med er från göteborg och körde förut?

Även Sture Stelben verkar ha varit här och kikat och han sammanfattar det hela mycket bra tycker jag... :)
 

Bifogat

  • gbg.jpg
    gbg.jpg
    68.1 KB · Visningar: 122
  • sture.jpg
    sture.jpg
    69.8 KB · Visningar: 135

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
hp skrev:
Det verkar som att redaktionen på SMC har läst den här tråden. På två ställen i senaste tidningen som jag fick idag står det om sporthojsåkaren från Göteborg som körde ihjäl sig när han stack från två mc-poliser som ville kolla körkortet. Var inte han med er från göteborg och körde förut?

Även Sture Stelben verkar ha varit här och kikat och han sammanfattar det hela mycket bra tycker jag... :)
Han dog Sam pga av att vägen var var kass, vill du ha det berättat eller vill du bara kasta mer skit????
Om du vill ha det berättat så får du iaf lägga tidningen åt sidan.

//R
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
Matin skrev:
I så stor utsträckning som möjligt, så är det förhoppningsvis individen som styr över sitt eget liv.

Vart ville du komma med din fråga??

Du påstår att jag är anarkist som lever i ett demokratiskt samhälle. Skulle jag vara anarkist OM jag vill gasa lite extra nån gång eller göra en liten burnout? Isf är du oxå en anarkist för du kan inte komma och påstå att du ALDRIG brutit mot lagen, hur litet det än må vara! Du styr ditt liv eller hur och ingen annan? Eller är det någon som gör upp ett schema för dig varje dag där det står vad du får och inte får göra? Nä utan du har friheten att göra precis vad du vill, när du vill och hur du vill. Tycker att oFFkeFF ger en ganska bra förklaring! :tummenupp

@Silwer
Vad spelar det för roll om Rejvis förklarar vad jag menar? Han gör det kanske för att ni inte fattar vad jag menar när jag själv försöker förklara. Kanske förklarar jag dåligt eller kanske är ni trögfattade, i vilket fall som helst så kände han för att förklara då det tydligt framgår att ingen fattar vad tråden handlar om. Jag har skrivit gång på gång på gång men ändå envisas folk med att tjata om outlaw o.s.v. Det är ju komiskt :)


hp skrev:
att kritisera någon som fullkomligt skiter i vad andra tycker och bara ser till sitt eget bästa gör väl inte att man blir någon "moralkärring". Det är kunskaper och värderingar man borde ha fått redan som barn och faller inom ramarna för sunt förnuft.

Nu fick du det som att jag är en riktigt hemsk människa som totalt skiter i ALLT och ALLA! Så är inte fallet. Om jag gör en burnout på stan så visst kan folk reta upp sig lite på det och tycka att jag är en idiot men jag tror faktiskt att dom överlever den hemska upplevelsen utan att behöva gå hos psykolog i 3 år. Jag säger att jag kan tänka mig att burna och skita i vad folk tycker om det men endast för att jag inte anser att jag skadar folk på något sätt. Det är stor skillnad på att skita i folk och vålla dom skada gentemot att dra en burnis och göra folk lite förbannade. Som medmänniska kan man väl oxå unna folk lite. Om någon ex. inte visar hänsyn i en sån struntsak som att tränga sig förbi i kön så är det väl inte hela världen. Han kanske har bråttom eller nåt och då kan man väl släppa honom före i kön istället för att anklaga honom för outlaw eller anarkist. Så länge man gör saker som inte skadar andra så tycker jag inte att det räknas som att man skiter i folk även om det bokstavligt kan tolkas så.

Ang. Sam så ska vi inte gå in på den diskussionen. Hastigheten hade inget med olyckan att göra. Många av oss har kört förbi den platsen där vägen är dålig, i låga hastigheter och det är bara turen som gjort att vi klarat oss. Tro inte allt tidningarna skriver!

@GSXR1100R
:tummenupp :lol Goa kommentarer om oss tjötiga Göteborgare :)
 
Last edited:

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Jag vill absolut inte kasta någon skit. Vad tidningarna skriver och vad som är sanning stämmer ju inte alltid. Tyckte bara att det var ett sådant sammanträffande att tidningen skrev om just denna händelse på två sidor mitt i denna debatt på forumet.

Mr Cap: Jag tror inte att du är någon hemsk människa heller, än mindre att du är någon "outlaw". Däremot håller jag inte med dig i ditt resonemang men det är en helt annan sak.
 
Last edited:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Det är inte bra att polisen överväger att sluta försöka stoppa hojar.. :va
Ågge, du luktar grisfarm. Det vet vi. :D
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Mr. Cap skrev:
Ang. Sam så ska vi inte gå in på den diskussionen. Hastigheten hade inget med olyckan att göra. Många av oss har kört förbi den platsen där vägen är dålig, i låga hastigheter och det är bara turen som gjort att vi klarat oss. Tro inte allt tidningarna skriver!

En snabb fråga iom att jag kommer snart skaffa hoj, vilken väg var det som var dålig? Bra att vara förvarnad om väglaget iaf. Vill du inte skriva här kan du alltid skicka ett PM med vägnamn/beskrivning? :fyllisar
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Mr. Cap skrev:
Du påstår att jag är anarkist som lever i ett demokratiskt samhälle. Skulle jag vara anarkist OM jag vill gasa lite extra nån gång eller göra en liten burnout? Isf är du oxå en anarkist för du kan inte komma och påstå att du ALDRIG brutit mot lagen, hur litet det än må vara! Du styr ditt liv eller hur och ingen annan? Eller är det någon som gör upp ett schema för dig varje dag där det står vad du får och inte får göra? Nä utan du har friheten att göra precis vad du vill, när du vill och hur du vill. Tycker att oFFkeFF ger en ganska bra förklaring! :tummenupp

oFFkeFF ger vad jag ser en totalt värdelös förklaring till vart han fick in diktarurer i det här sammanhanget. Var påstår jag att du är en anarkist? Det jag påpeka var ditt sätt att hylla demokratin, men att sedan beskriva ett anarkistiskt sätt.
Citat: "Nämna demokrati när du beskriver ett anarkistiskt leverne...jaja...kul "

Är lite komiskt hur ni måste hugga för en sån liten sak :)
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
sharpedge skrev:
En snabb fråga iom att jag kommer snart skaffa hoj, vilken väg var det som var dålig? Bra att vara förvarnad om väglaget iaf. Vill du inte skriva här kan du alltid skicka ett PM med vägnamn/beskrivning? :fyllisar
Vad skulle det hjälpa till med? Lika bra att leva som om alla vägar är kass första gången man åker på dem...vara beredd på vad skit som helst. Finns många dåliga vägar här i västsverige :(

Mr. Cap...inte för att reta upp folk nu, men klart hastigheten var en faktor i den tragiska olyckan för Sam. Vägen fanns där både före och efter, hastigheten fanns där just då. :(
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
GSXR1100R skrev:
ja du har väl sett Veiron i ottan, en riktig blåvit härskare...

En härförare, en titan, kort och gott en Göteborgare. Skit er i näven ert äreförgätna pack.
 

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Mölndal
Hoj
KTM Superduke
Matin skrev:
Mr. Cap...inte för att reta upp folk nu, men klart hastigheten var en faktor i den tragiska olyckan för Sam. Vägen fanns där både före och efter, hastigheten fanns där just då. :(


Hacka på varandra bäst fan ni vill men lämna för helvete Sam utanför detta.
Försök inte skapa irritation med hjälp av hans olycka...... Det är lågt..... :kocko

Vad som är gjort är gjort och går inte att ändra på.....
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ågge skrev:
Nej jag kan ej köra det är min farmor på bild...jag tog bilden 1936 :huvet
Du fattar juh ingenting, varför sitter du på tanken och tourar, strax bakom tanken finns en liten dyna som kallas sadel, prova att sitta på sadeln så ska du se vilken skillnad i åkkomfort, att sitta med benen över styret gör att fartvinden snabbt kyler ner dig så här tidigt på våren (kanske därför många R1 ägare klagar på att hojen är obekväm).
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Matin skrev:
oFFkeFF ger vad jag ser en totalt värdelös förklaring till vart han fick in diktarurer i det här sammanhanget. Var påstår jag att du är en anarkist? Det jag påpeka var ditt sätt att hylla demokratin, men att sedan beskriva ett anarkistiskt sätt.
Citat: "Nämna demokrati när du beskriver ett anarkistiskt leverne...jaja...kul "

Är lite komiskt hur ni måste hugga för en sån liten sak :)

Alltså, folk lever efter olika ideal, beroende på ideologi. Frågar du en stalinist om vad han anser frihet är, så är det en helt annan sak än vad en anarkist, sosse eller liberal anser.
Laglydighet har inte särskilt mycket med styrelseskick att göra, förutom att det brukar vara väldigt hårda straff i diktaturer för struntsaker. Som att exempelvis knulla bakifrån eller burna..
Mentaliteten att detaljstyra människors liv kommer från det "röda" blocket, vi kan inte ta hand om oss själva, så lagar skapas för att skydda oss mindre förstående.
Liberaler låter människor styra mer, men låter samtidigt de som gör bort sig också ta smällen för det.
Ovanstående ideologier passar mer eller mindre bra in i både diktaturer och demokratier.
Anarkister, tja, när man pratar med dem om deras ideologi, så tenderar den att mest likna kommunism ändå..

Ps. Jag tycker det är skittöntigt att burna

ps.2 Det är snart dags att nämna hitler, för då är debatten slut :D
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Matin skrev:
Vad skulle det hjälpa till med? Lika bra att leva som om alla vägar är kass första gången man åker på dem...vara beredd på vad skit som helst. Finns många dåliga vägar här i västsverige :(

Mr. Cap...inte för att reta upp folk nu, men klart hastigheten var en faktor i den tragiska olyckan för Sam. Vägen fanns där både före och efter, hastigheten fanns där just då. :(
Jo, sant. Men det skadar aldrig att vara förberedd ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top