hållundan
Emozione!
Caol Ila Distillers Edition är fantastisk. Tycker att den har en större bestämdhet än exvis en vanlig Caol Ila 12yo.Skall på kryss och har tänkt fylla på förrådet.
Har tänkt köpa en Jameson Reserve och en ny Connemara Peated Single Malt Cask Strength som blev en favorit efter förra kryssen...
Utöver det tänkte jag försöka få med mig någon ytterligare. Tips?
Är det någon som testat Caol Ila Distillers Edition?
Förut sålde de Highland Park 12 & 18 men på Vikings hemsida finns bara "Vintage -94 & -98"....
Vad är detta för något? Nån särskild Tax Free-utgåva?
Edit:
Nu har jag komponerat en liten önskelista så jag håller ögonen öppna då de ofta har mer i sortimentet än vad som listas på hemsidan. Kom gärna med kommentarer:
Connemara Sherry Finish
Laphroaig 18
Jura Heavy Peat
Port Charlotte An Turas Mor
<snip>
Någon som är intresserad av att köpa en Càirdeas? Säljes bara till rätt pris dock...
Annars verkar din inköpslista riktigt spännande. Connemara Sherry Finish är en väldigt trevlig uppstickare och jag har blivit impad av Connemara gång efter annan nu. Får bli dags att fixa en sådan till vår nästa provning som ska innehålla idel Irländska sorter.
Laphroaig 18 är Laphroaig, väldigt komplex och väldigt tydligt åldrad. Kräver sina tillfällen. Jag har inte druckit många cl av min.
Var det Cairdeas 2010 som du hade till salu? Jag skulle ta mig en Cairdeas på nyår, innan allt kalas drog igång och upptäckte att jag inte öppnat min 2010, utan fick ta en 2008 istället (som i mitt tycke är än bättre än 2010).