hållundan
Emozione!
Attans, hade två, nu har jag en halv.Du har inte fler Inaugural hemma? Du får en Cairdeas och en femhunka för den!
Attans, hade två, nu har jag en halv.Du har inte fler Inaugural hemma? Du får en Cairdeas och en femhunka för den!
Attans, hade två, nu har jag en halv.
Äntligen fick jag tummen ur och hämtade hem min "precious".
W00t? Marmelad med röksmak?Whisky till allt... till och med på mackan (inköpt på coop)
Vilken djävla dyrgrip!!!
Fasen så gött, nu var Ardbegprovning 7/5 bokad.
23 sorter.
Äntligen fick jag tummen ur och hämtade hem min "precious".
Kul!
Bli inte förvånad om du tycker att den vanliga 10yo är en av de bättre. Särskilt om du får prova den som cask strength (Ardbeg släpper inte gärna 10yo som cask strength utan förbehåller det till dyrare blandningar).
Var och handlade lite på bolaget för att fira vår senaste nedkomst som kom i måndags och köpte bla en Ardbeg 10yo. Herregud vilken god whiskey! Korvgubbe fick ju in mig på Islay med Laphroaig 10 yo, vilken också var fin, men Ardbegen rår den inte på. Drog till med en Mackmyra Bruks också, enligt Korvgubbes rek, men den var sådär. Har iofs bara smakat ytterst lite av den så jag avvaktar med att såga Korvisen för mycket .
Ska förresten till St Andrews på bröllop i sommar. Är det nåt billigare med whiskey där eller?
...Svensk whisky från Mackmyra är coolt, tyvärr inte så imponerande ...
...
Ska förresten till St Andrews på bröllop i sommar. Är det nåt billigare med whiskey där eller?
Var och handlade lite på bolaget för att fira vår senaste nedkomst som kom i måndags och köpte bla en Ardbeg 10yo. Herregud vilken god whiskey! Korvgubbe fick ju in mig på Islay med Laphroaig 10 yo, vilken också var fin, men Ardbegen rår den inte på.
Skall man vara helt ärlig så är den rätt kass imho.
Billigt och billigt... Det är ju snabbt gjort att smita några timmar och ta sig till ett destilleri och få sig lite kultur till livs, även om Islay kanske ligger lite off.
1. Grattis!
2. Se till att skaffa in en Laphroaig cask strength, den slår de båda andra med hästlängder i min bok iaf.
Inte så mycket av intresse i närheten av St Andrews i destilleriväg, och tiden rinner iväg fort när man kör bil i Skottland... Om BoSoZoKu är intresserad av whisky och vackra landskap borde han passa på att ta ett par dagars extra, hyra en liten bil och köra runt. Värt varenda spänn om du frågar mig.
Skall man vara helt ärlig så är den rätt kass imho.
Köper du ett par rariteter har du i princip resan betald jämfört med att beställa dessa via bolaget. Dessutom är det roligare att dricka en whisky hemma som man köpt där...
Jag har lite svårt att ta ledigt för lång tid men har bokat fem nätter och har självklart hyrbil. Dock ligger ju St Andrews inte i närheten av nåt destillleri verkar det som. Det är ju helt klart Islay som är mest intressant. Jaja, får se.
Fina bilder.
Mm, frågan är vad som är rariteter. Får kolla lite vad de skriver i Whiskeyboken. Några tips annars? Köper ju inte hur dyrt som helst heller.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|