Korvgubbe fick ju in mig på Islay med Laphroaig 10 yo, vilken också var fin, men Ardbegen rår den inte på.
Ser man på, det kanske blir folk av dig med!
Mackmyran rekommenderade jag mer som kontrast mot Islay-wirren då den helt saknar rök och tjära och istället har en del fruktighet, nästan godissmak... Dessutom antar jag att jag häpnade över att den var så mycket bättre än det jag smakat från dem tidigare...
Personligen är jag väldigt lojal mot Islay. Av de 24 flaskor som står i skåpen är 20 från Islay.
Ardbeg är utan tvekan mitt favoritdestilleri och Uigeadail är min absoluta favorit alla kategorier. Tioåringen får aldrig ta slut utan att jag har en oöppnad på lager då det är min "brukswhisky" framför andra... Sitter just nu och räknar kronorna för att se om jag kan köpa en Ardbeg Corryvreckan som nyss kommit in i Systembolagets nyhetssortiment. Har även en Supernova som man smuttar på när man vill känna en rökbomb av rang explodera i munnen. Har dessutom en Rollercoaster som jag inte öppnat som jag köpte på plats när vi var på Islay förra sommaren.
Är f.ö. grymt sugen på att gå på Ardbeg Challange, som kommer vara världens största Ardbeg-provning och går av stapeln i Kungliga Tennishallen i Sthlm nu i Juni..
http://www.ardbegchallenge.com/?q=challenge