Whiskey-tråden.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tack för tipset, uppskattas!:)

Det handlar väl egentligen inte om ett måste, mer det att alla beskriver whisky som något så himla fantastiskt och jag har aldrig förstått det...

På samma sätt som en kall öl kan vara fantastiskt gott efter en lång skiddag (eller en varm sommardag för all del) så kan en god whisky vara fantastisk. Gott, värmande, stärkande och kan få en att ögonblickligen koppla av...

Det kanske inte är just whisky som blir din grej. Det kan vara nog så gott att hälla upp en skvätt konjak, eller som mitt senaste inköp, en vällagrad rom.

Det är helt enkelt en speciell sak att luta sig tillbaka och sitta och smutta på något när man vill koppla av. Men alla gillar inte whisky utan du kanske skulle gilla konjak eller rom bättre.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
På samma sätt som en kall öl kan vara fantastiskt gott efter en lång skiddag (eller en varm sommardag för all del) så kan en god whisky vara fantastisk. Gott, värmande, stärkande och kan få en att ögonblickligen koppla av...

Det kanske inte är just whisky som blir din grej. Det kan vara nog så gott att hälla upp en skvätt konjak, eller som mitt senaste inköp, en vällagrad rom.

Det är helt enkelt en speciell sak att luta sig tillbaka och sitta och smutta på något när man vill koppla av. Men alla gillar inte whisky utan du kanske skulle gilla konjak eller rom bättre.

Kan också vara sant:) Men det vore kul att kunna hänga på när polarna bara ska ta en whisky liksom...:gnissla Lite gemenskapssak. Men jag är ju inte så dum att jag sätter mig och trycker i mig något som jag inte gillar. Kan mycket väl vara så som du säger, att jag får leta efter ett alternativ som passar mig:)

Ska leta runt lite och se om det finns något som passar just mig:tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
För mig var problemet just att alla försökte pracka på mig "mild" whisky...

Mjo, dock så var det mildhet han frågade efter.
Dock så skulle det alldrig falla mig in att dricka billig whisky a la jameson eller nått sånt.
Islay single malts är dom som brukar vara bäst enligt mig (vilket både laphoriag, lagavulin & bunnahabhain är dårå) dom är alla rätt lika, dock är laphoriagen den fränare av dem.
Sen finns det säkert hur mycket bra som hellst som man inte testat än. :)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Kan också vara sant:) Men det vore kul att kunna hänga på när polarna bara ska ta en whisky liksom...:gnissla Lite gemenskapssak. Men jag är ju inte så dum att jag sätter mig och trycker i mig något som jag inte gillar. Kan mycket väl vara så som du säger, att jag får leta efter ett alternativ som passar mig:)

Ska leta runt lite och se om det finns något som passar just mig:tummenupp

Det är bara att testa sig fram. Cognac, Calvados, Rom och till och med lagrad tequila. :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Eller så kan du komma till insikten att du inte klarar starksprit och får hålla dig till tösadricka. :D

Fakk, där kom dödsstöten:(

Faktum är att jag föredrar drinkar, öl och cider framför att stå i shotbaren, så det kan nog ligga en del i det:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag började inte uppskatta whisky förrän jag närmade mig 30 så du har gott om tid att lära dig. :)

Phew, det var ju skönt att höra:) Då slipper man kanske dricka flickdricka i hela sitt liv:D

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Du har inte fler Inaugural hemma? :D Du får en Cairdeas och en femhunka för den! ;)

IMG_0003.jpg

En öppnad att dricka, en att spara för att samlingen med alla "officiella" releaser ska vara komplett och en över...

Vad ska jag göra med den tro?

Btw: Mitt skåp saknar en flaska Cairdeas.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Oo, har du äntligen fyllt Bolaget? Grattis på födelsedan i efterskott då! :fyllisar

Vafan, det gjorde jag ju i första halvan av förra året?:va Men tack ändå:D Jag har dock inte hunnit vänja mig vid whisky ens under den tiden :D

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Vafan, det gjorde jag ju i första halvan av förra året?:va Men tack ändå:D Jag har dock inte hunnit vänja mig vid whisky ens under den tiden :D

Skojar ba! Jag började inse hur underbart whiskey är först för ett drygt år sen, och jag är ju 12-13 år äldre än dig så...Ge det lite tid.

Men kaffe dricker du iaf? ;)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Skojar ba! Jag började inse hur underbart whiskey är först för ett drygt år sen, och jag är ju 12-13 år äldre än dig så...Ge det lite tid.

Men kaffe dricker du iaf? ;)

Aha, fatta inte jag:D
Låter hoppfullt! Men hur fan har mina kompisar lyckats bli så sålda redan?:va Tycker som sagt mest att det är en obehaglig smak och lite starkt i halsen...:hihi

Nej:rodnar Men jag dricker öl...:gnissla

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Låter hoppfullt! Men hur fan har mina kompisar lyckats bli så sålda redan?:va Tycker som sagt mest att det är en obehaglig smak och lite starkt i halsen...:hihi

Nej:rodnar Men jag dricker öl...:gnissla

Erkänn! Du dricker alkoläsk istället :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Erkänn! Du dricker alkoläsk istället :D

Det också:D Xide(r?) är gott, vanlig cider likaså:D

Tösapågen bushido gör entré, rakt ut ur garderoben med ett "Boom bejbi!":tuttar

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

De kanske bara hittar på :D. Häll i en skvätt vatten och ta väldigt små smuttar.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping