WSBK 2008: Qatar - Race 1 & 2

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Självklart missade jag allt. Vart ser jag/laddar ner/ eller repris någonstanS? hjälp!!! :D

www.worldsbk.com kan du se det live eller se race/kval när helst du vill. Klicka på fliken SUPERBIKE TV så väljer du vad du vill se.

Nu är inte min engelska den bästa. Men står det inte att McCoy avslöjade att han körde med ett brutet ben?

Ahh, längtar till nästa veckas race!

Ah! Jo avslöjar är rätt. Han visste om det då :)
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hoppas Biaggi vinner SBK, han är så jäkla grym, aldrig bara "nöjd" med sin plats i racet, alltid upplagd för stolliga omkörningar :tummenupp

Brutalt gött kört av Bayliss i detta race!

Mkt bra racing kort o gott :)

Nej fy fan Lasse! Biaggi ger mig aggressioner. Jag jublade högt då Bayliss snöt honom på segern i sista kurvan. :arsele

Nog för att han är mer sympatisk nu än han var i MotoGP men det är något med den mannen jag inte gillar. Speciellt när han sitter på en Ducati i år. Måtte det vid gud inte bli en Ducati-cup av serien denna säsongen.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Klart det blir en Ducce-cup! Var ju 6st av topp 9 i andra racet som var Duccar. När dom får lite mera ordning på sina hojjar är alla i topp 10 Duccar! Det + att dom vinner alla race i MotoGP! :tummenupp :D
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Klart det blir en Ducce-cup! Var ju 6st av topp 9 i andra racet som var Duccar. När dom får lite mera ordning på sina hojjar är alla i topp 10 Duccar! Det + att dom vinner alla race i MotoGP! :tummenupp :D

Tråkigt bara att de måste kubik"fuska" för att få detta övertaget.
Mitt Ducatiförakt bara växer & växer....:mad: :)
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Just nu är det Ducati och Suzuki som är starkast, tyvärr har Suzuki bara 2 förare kvar nu och gänget som kör duccar är verkligen vasst så det är inte bra 200cc det hänger på. De bästa fyrorna går fortfarande snabbast rakt fram.

Hondorna kommer säkert att gå snabbare sso och Fonzi sa att det finns en del chassijobb att göra på Sukan. Yamaha kanske borde prova bigbang på R1:eek:rna också så däcken håller bättre.

Släpp tjatet om märkena och kolla på prestationerna,
Haga och Xaus är mina favoriter, 2 fabrikat, 2 länder, 2 glada friskusar
:rock
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...
1197 kubik om vi ska vara petiga.
...

Jag fick volymen till att bli 1198,40165 cc. Siffran jag fick fram var så nära 1198 så att jag skulle tro jag gjorde helt rätt matte här?

Borr upphöjt i 2 gånger pi gånger slag delat med 4.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Klart det blir en Ducce-cup! Var ju 6st av topp 9 i andra racet som var Duccar. När dom får lite mera ordning på sina hojjar är alla i topp 10 Duccar! Det + att dom vinner alla race i MotoGP! :tummenupp :D

Det finns en god risk för det.. Ska bli förbannat kul att se vad 1098R-förarna har att säga i Pro Superbike:)
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Reprisen rullar just NU på Eurosport. Fast det är inte lika bra på svenska. :(
 

Dr.Bike

Guest
Gråterskorna på Ducati gjorde ett hyggligt jobb som lipade till sig 200 cc extra.
Fonzie Nieto var den lysande stjärnan som hörde till undantaget som icke-ducati i race2.
Trodde han skulle skita i byxorna när han hörde Xaus snarkande twin närma sig i slutkurvorna! :D
Grattis iaf till första segern för honom.
Och grattis till Ducati som återigen fått som dom vill - en Ducati cup.

Annars, spännande och tätt så det förslog!
BIaggi och Xaus hade riktigt håriga fighter teamkompisar som de till trots är. Härligt!
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Gråterskorna på Ducati gjorde ett hyggligt jobb som lipade till sig 200 cc extra.
Fonzie Nieto var den lysande stjärnan som hörde till undantaget som icke-ducati i race2.
Trodde han skulle skita i byxorna när han hörde Xaus snarkande twin närma sig i slutkurvorna! :D
Grattis iaf till första segern för honom.
Och grattis till Ducati som återigen fått som dom vill - en Ducati cup.

Annars, spännande och tätt så det förslog!
BIaggi och Xaus hade riktigt håriga fighter teamkompisar som de till trots är. Härligt!

Ähh nu hänger de ju med på rakorna, duccen kunde ju inte slipstreama ikapp Suzukin såg man ju. Handlar nog mer om chassi,bromsar,förare,"hela paketet" än om 200cc extra.
 

Dr.Bike

Guest
Ähh nu hänger de ju med på rakorna, duccen kunde ju inte slipstreama ikapp Suzukin såg man ju. Handlar nog mer om chassi,bromsar,förare,"hela paketet" än om 200cc extra.

Självklart ska alla delar i "paketet" räknas in, och då kommer de 200cc in som en sista avgörande faktor, i en i övrigt redan komplett tårta.
Men som du säger, helheten gör det, och Ducati har helt klart ett antal toppklassbitar i helhetspaketet.
Få se när och om Honda, som likt MotoGp förra året, har byggt en helt ny hoj, kan komma att göra sig gällande.
Rent tekniskt ska ju den här nya cykeln vara bättre, men många obekanta (nya) faktorer i "paketet" tar tid att trimma in.
Nu är jag inte orolig, utan jag tror det kommer bli tät och fin rajjsing i SBK under året.

Gillade oxå kommentaren om att detta liknade 125 racing! :tummenupp
"Racing at it's best"
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Var väl ingen som på riktigt allvar trodde att Max skulle vinna något race idag heller va!

Kul i race 2 med min nygammla favorit Xaus då han flera ggr lekte med Max, som säkert bjuder på en expresso i kväll :tungan

Nieto var grym, Suzuki´n var grym. Det paketet kan nå långt iår.!

Jag trodde att han kunde ha vunnit något race igår. Vad gör det mig till?

Vad är det du har så grymt emot Max Biaggi?

Men racen var bra, det lilla man fick se i den sönderklippta versionen på Eurosport 1.
 

slowmotion

????
Gick med
7 Mar 2003
Ort
bromma
Hoj
Ténéré 700
Vad är det för något?

jag begrep direkt vad han menade, även om det var lite felstavat.
men det är tur att du fins, som kan hjälpa till, & gnälla så fort någon gör en felstavning eller ett grammatiskt fel.:tummenupp

vad jag inte kan förstå är hur någon kan vara såhär korkad, typ en riktig teknisk idiot.:confused:

Citat:
Inskickat av Nyteknik
En stor ring? Tja, min förhoppning var ju att köpa en lagom lång, nitad/okapad kedja att hänga på. En "ring" om man så vill. Men eftersom jag måste bli av med två längar blir jag tvungen att kapa den. Undrar alltså om jag ska sätta ihop den på något speciellt vis.




tänk om jag skulle gnälla på dom som skriver så korkade saker,
i stället för att tycka ett det är helt ok att alla inte vet hur man stavar till
kaffebryggare.
vad otroligt mycket bättre forumet skulle bli.

btw, vad är längar???

/m
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Ähh nu hänger de ju med på rakorna, duccen kunde ju inte slipstreama ikapp Suzukin såg man ju. Handlar nog mer om chassi,bromsar,förare,"hela paketet" än om 200cc extra.

Exakt, japsarna får väl se till att bygga lika bra hojar, ha lika bra team och lika bra förare så det inte blir en Ducati cup.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Grym helg! Att Bayliss skulle vinna Race 1 efter alla sina avåkningar trodde jag verkligen inte, lika stor tumme upp för Suzukin som verkar gå nå helt grön-jävligt rakt fram! Kul för både Fonzi & Neukirchner.
Helgens tabbe får gå till Yamaha World Supersport som lyckades köra soppatorsk i båda sina hojjar.. Ok att en var på invarvet, men inte bra det där..
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
Grym helg! Att Bayliss skulle vinna Race 1 efter alla sina avåkningar trodde jag verkligen inte, lika stor tumme upp för Suzukin som verkar gå nå helt grön-jävligt rakt fram! Kul för både Fonzi & Neukirchner.
Helgens tabbe får gå till Yamaha World Supersport som lyckades köra soppatorsk i båda sina hojjar.. Ok att en var på invarvet, men inte bra det där..

Gick ganska bra för hannspree honda i supersport också... Kom inte helt långt dem heller. Nog för at de en del otur med i spelet kanske men ändå..
 

sandstream

Guest
Jag fick volymen till att bli 1198,40165 cc. Siffran jag fick fram var så nära 1198 så att jag skulle tro jag gjorde helt rätt matte här? Borr upphöjt i 2 gånger pi gånger slag delat med 4.
Har inte en susning om hur man räknar ut cylindervolymen, återgav bara vad som sagts om motorns storlek. Har bara hört 1197.
Exakt, japsarna får väl se till att bygga lika bra hojar, ha lika bra team och lika bra förare så det inte blir en Ducati cup.
Eller så kunde "lilla" Ducati ha byggt en radfyra på 1000 cc om de nu vill vara med och leka. Verkar ju enklare att 1 tillverkare ändrar sig än 4.

Gick ganska bra för hannspree honda i supersport också... Kom inte helt långt dem heller. Nog för at de en del otur med i spelet kanske men ändå..
Riktigt trist för Rea, hoppas han repar sig och kan vara med och slåss på PI.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top