WSBK 2008: Qatar - Race 1 & 2

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Att kalla en espresso för expresso är för tusan en dödssynd.

Jag fullkomligen hukar mig för den flodvåg av reaktioner likt de danska karikatyrtecknarna, igenom mitt fruktansvärt illa valda tilltag att kalla kaffe och en skvätt mjölk för expresso :rolleyes:
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad gäller kawa så ja, det har gått rätt ruttet i WSBK, men jag tror verkligen dom kommer rycka upp sig. Flong ny hoj (liksom hondan som inte heller gick nått vidare) och Tamada som sett sina bästa dagar var väl ändå inte mer än 16 sekunder efter i mål (och före Haga och många andra heta namn).

Laconi får stort förtroende efter två minst sagt mediokra säsonger i Team PSG Kawasaki och att ta in Tamada har jag aldrig förstått meningen med! Kawasaki e ju för f-n racing per definition och det måste gå att få bättre matreal att jobba med..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Laconi får stort förtroende efter två minst sagt mediokra säsonger i Team PSG Kawasaki och att ta in Tamada har jag aldrig förstått meningen med! Kawasaki e ju för f-n racing per definition och det måste gå att få bättre matreal att jobba med..
Kawasaki racing per definition? Det japanska märke som tagit minst antal titlar i racing snarare. :)
 

sandstream

Guest
det är din teori
:gnissla
Nej, det är ingen teori.
Ducati ansåg att 999:an var för dyr att hålla konukrenskraftig. De ville ha en större motor, gick till WSBK-ledningen och sa att de tänkte bygga en större twin. Vips så ändrades reglementet.

Tydligen heter det machiato. Men något säger mig att det inte var vad #space tänkte på.
Känns det bättre nu?

:rolleyes:
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Nej, det är ingen teori.
Ducati ansåg att 999:an var för dyr att hålla konukrenskraftig. De ville ha en större motor, gick till WSBK-ledningen och sa att de tänkte bygga en större twin. Vips så ändrades reglementet.:
Vad motsäger att det inte var nödvändigt för dem att tävla med en större motor än de fyrcylindriga för att kunna vara konkurrenskraftiga? Så var det ju under hela eran då de japanska körde med 750 cc. Vad finns det för substans i åsikten att WSBK-reglementet anpassas efter Ducati på ett sätt om är orättvist?

Scott Russell körde grön hoj till VM-seger 1993, iofs.
Vann han VM? Det minns jag faktiskt inte. Men du har säkert rätt. Yanagawa försökte därefter bra många säsonger utan att lyckas.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Säga vad man vill om Ducati och Flamminibröderna men faktum är att utan Ducati hade vi inte haft Superbike VM. :fakta
 

sandstream

Guest
Säga vad man vill om Ducati och Flamminibröderna men faktum är att utan Ducati hade vi inte haft Superbike VM. :fakta
Du har så rätt, de andra teamen ska självklart stå med mössan i hand och tacka för att det får vara med och leka...

Vad motsäger att det inte var nödvändigt för dem att tävla med en större motor än de fyrcylindriga för att kunna vara konkurrenskraftiga?
2006.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du har så rätt, de andra teamen ska självklart stå med mössan i hand och tacka för att det får vara med och leka...

2006.
Har jag sagt det? Du läser verkligen inlägg som fan läser bibeln. Som åskådare ska vi vara glada att Ducati alltid har satsat 100% på serien även när ingen trodde på den längre.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kawasaki racing per definition?

Utesluter såklart inga andra märken, men nu var ? varför Kawasaki går så illa i Wsbk och Motogp! Förar val? Motor/chassie? Att Ständigt placera Kawasaki,s race avd Europa i Frankrike och deras tekniker? För visst vill vi alla ha med grönt i toppen även i dom bästa raceserierna. Frågorna kanske blir till utropstecken nästa race :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top