Yamaha Dt 125R - Motard?

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Extreem_ skrev:
Bra länkar, tackar! :tummenupp

Angående motardhjul, näe... Delvis för syns skull, men jag tror det kan vara kanon med dessa däck vid nästan ständig asfalts körning. Kommer köra ca 14 mil asfalt varannan helg, te pappa min. :hihi

Älskar "looken" på motard hjul! :yoparty

/Mvh Johan

EDIT: Skillnaden på Yamaha DT 125 R och Yamaha DT 125 RE? :va

Skulle rekomendera något annat då. Det är hemst att köra så långt på en sm.
Köp nsr eller liknande då. Den är skönare iallafall än den jag har nu. vill du så får du gärna köpa min Sachs zz iallafall, motard redan ju. pm:a om du är intresserad hehe. :tummenupp

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Eller så gör du som mig..som inte har så mycket pengar! (eller...jag hade, tills jag började köpa alla saker till hojfan)

Orginal fälgarna...wannabe motard, men det ser faktist rätt grymt ut iaf! *förvånad* ursäkta mina kläder...var inte direkt redo på att poosa framför kameran :D

Bifogat

• SUC30006 (Medium).JPG
    SUC30006 (Medium).JPG
    116.4 KB · Visningar: 402

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
tycon1 skrev:
Eller så gör du som mig..som inte har så mycket pengar! (eller...jag hade, tills jag började köpa alla saker till hojfan)

Orginal fälgarna...wannabe motard, men det ser faktist rätt grymt ut iaf! *förvånad* ursäkta mina kläder...var inte direkt redo på att poosa framför kameran :D

Vad är det för hoj du har?

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
tycon1 skrev:
Suzuki RM 125 - 97....Eller var jag otydlig? :D
EDIT: Ombyggd till enduro egentligen...
Vad har du för storlek på dina däck? Kan man verkligen sätta på såna breda däck på originalfälgar?

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
zpeppy skrev:
Vad har du för storlek på dina däck? Kan man verkligen sätta på såna breda däck på originalfälgar?

Fram är det ynka 90/90
Bak är det så brett som det går dvs 140/70..ni kan ju se hur det svålar över fälgen! :yoparty

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
zpeppy skrev:
Tror man kan trycka på ett 130 elr 140 där bak på en dt?

Ett 130 tror jag på! Vet dock inte hur bred fälgen är..antar att den är i snarlik klass med min fälg på sukkan! Men fetare än 140 går inte på min fälg iaf...
Så jag skulle satsa på ett 130..garanterat..då jag antar att det är lite mindre fälg, och mindre utrymme mellan däck och kejda på en dt..(då dom inte är gjorda för att ha feta 520 o-rings kedjor! osv

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Så det går att ta orginalfälgarna, och bara sätta dit nytt däck?

Kollade med en kille på Yamaha Center, Västerås. Han sa att de kanske kostade 1800 kr för båda hjulen. Det är lite bättre pris än äkta motardhjul!
/Johan

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Extreem_ skrev:
Så det går att ta orginalfälgarna, och bara sätta dit nytt däck?

Kollade med en kille på Yamaha Center, Västerås. Han sa att de kanske kostade 1800 kr för båda hjulen. Det är lite bättre pris än äkta motardhjul!
/Johan

Njoo...Mitt bakdäck betalade jag 1150kr för...framdäcket nästan lika mycket, och då är det inge sport däck ändå! :va
Men jag tycker du ska köpa ett par däck, ta med fälgarna och be någon däckfirma sätta på dom åt dig, (kostar ca 200-250kr) och tar 20min..

Solid snake

Guest
tycon1 skrev:
(kostar ca 200-250kr) och tar 20min..

VAR bytar du däck???? :skrämd

När jag bytade mitt bakdäck kostade det 30 spänn för att dom skulle kränga av det gamla o kränga dit det nya.

Det känns som du har blivit blåst om du inte skruvade av hjulen själv och gav det till firman. :lol

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Angående motard hjul/däck...

Någon som vet vad ett par motard ''fälgar'' kostar och om det går att ekra om såna på orginal nav till en YZ125 01:a?

Och nej, jag ska inte ha den för gatubruk, bara för go kart bana. Har den möjligheten för jag har 2 uppsättningar hjul

Tilllägg: Ouch, lite dyrt men vilka bamse fälgar :yoparty lär ju gå på ca 10000:- för att fixa till en motard, föresten är inte dom där lite FÖR feta för en 125cc? :http://www.motoworldracing.com/excel_04_supermotorims.html

Last edited:

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Solid snake skrev:
VAR bytar du däck???? :skrämd

När jag bytade mitt bakdäck kostade det 30 spänn för att dom skulle kränga av det gamla o kränga dit det nya.

Det känns som du har blivit blåst om du inte skruvade av hjulen själv och gav det till firman. :lol

Iofs tar dom extra för att byta på crossar ...men mcvaruhuset tar, 200kr för mc, 250 för cross. Jag byter mitt på en däckfirma och där tar dom 200kr...Även för cross! När dom skulle kränga på mitt bakdäck krävdes det 3 man! :tummenupp ...dom var inte speciellt glada ..

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Grädde skrev:
Angående motard hjul/däck...

Någon som vet vad ett par motard ''fälgar'' kostar och om det går att ekra om såna på orginal nav till en YZ125 01:a?

Och nej, jag ska inte ha den för gatubruk, bara för go kart bana. Har den möjligheten för jag har 2 uppsättningar hjul

Tilllägg: Ouch, lite dyrt men vilka bamse fälgar :yoparty lär ju gå på ca 10000:- för att fixa till en motard, föresten är inte dom där lite FÖR feta för en 125cc? :http://www.motoworldracing.com/excel_04_supermotorims.html

Det lär ju ta i kedjan på en YZ...så det funkar nog inte, neh! men du kan alltid ekra om dinna befintliga fälgar, ja! Men då måste du ha nya ekrar (500kr tror jag för en komplett satts) och jobbet att göra det, så räkna med 1000kr per fälg...Borde väll vara rimligt?

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
tycon1 skrev:
Det lär ju ta i kedjan på en YZ...så det funkar nog inte, neh! men du kan alltid ekra om dinna befintliga fälgar, ja! Men då måste du ha nya ekrar (500kr tror jag för en komplett satts) och jobbet att göra det, så räkna med 1000kr per fälg...Borde väll vara rimligt?

Förklara för mig varför jag skulle ekra om mina befintliga fälgar?
Det blir ju samma hjul efteråt som före :va

Sen vill jag inte ha ett 21 tums framhjul me supertunnt motard däck på urk :7peta

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
KawaF3771 skrev:
Dom två sista var grymt snygga :yoparty

Det håller jag med om, men föredrar själv vit/blå :tungan

Måste få detta klart en gång för alla, :D
Det har varit inlägg hit och dit om motardhjul.

Är det bästa att köpa nya fälgar och sätta däck på dom? :confused:
Denna lösning kostar en summa, är det inte ett annat sätt att ta orginalfälgarna och sätta dit motardhjul? Själva däcket?
Haha, jag förvirrar mig själv! :3freak

Hur har DU gjort för att hitta en bra lösning med motard hjul?

/Mvh Johan

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Extreem_ skrev:
Det håller jag med om, men föredrar själv vit/blå :tungan

Måste få detta klart en gång för alla, :D
Det har varit inlägg hit och dit om motardhjul.

Är det bästa att köpa nya fälgar och sätta däck på dom? :confused:
Denna lösning kostar en summa, är det inte ett annat sätt att ta orginalfälgarna och sätta dit motardhjul? Själva däcket?
Haha, jag förvirrar mig själv! :3freak

Hur har DU gjort för att hitta en bra lösning med motard hjul?

/Mvh Johan

var hemskt sugen på motard däck. men insåg ganska snart att det skulle kosta ... så jag brännde upp dom gamle crossdäcken och satte på "allround" däck, ser ut ´lite som en sm bak. går sjukt bra och köra, passar min körstil perfekt, mestadels asfalt fast någon gång då och då ut på grusvägar.... helt underbara däck om jag får sägamitt,.... TIPS!

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
hbg_speedster skrev:
var hemskt sugen på motard däck. men insåg ganska snart att det skulle kosta ... så jag brännde upp dom gamle crossdäcken och satte på "allround" däck, ser ut ´lite som en sm bak. går sjukt bra och köra, passar min körstil perfekt, mestadels asfalt fast någon gång då och då ut på grusvägar.... helt underbara däck om jag får sägamitt,.... TIPS!

Vore kul och se bild på däcken! Finns det nån sida på nätet som säljer dessa "allround" hjul? :va

/Johan

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...