Yamaha Dt 125R - Motard?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Extreem_ skrev:
Vore kul och se bild på däcken! Finns det nån sida på nätet som säljer dessa "allround" hjul? :va

/Johan

Jag jag jag! brb :hihi

edit: Nåväl, hav överseende med att jag har den senaste och bästa kameran på marknaden. :) :rolleyes:

Dom är svarta egentligen, bara blixten som vill göra sig hörd...

Bifogat

• daeck0000.JPG
    daeck0000.JPG
    51 KB · Visningar: 59
  • daeck0001.JPG
    daeck0001.JPG
    61 KB · Visningar: 73
  • daeck0002.JPG
    daeck0002.JPG
    78 KB · Visningar: 74
Last edited:
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Aha, okej. Nöjd med dom?
Finns det någon bra sida på nätet där man kan kolla in däck?
Och en viktig fråga! På en Yamaha DT 125 R/RE, storlek på hjulen? :gnissla

Tack för bilder :hihi

/Johan

Last edited:

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Extreem_ skrev:
Aha, okej. Nöjd med dom?
Finns det någon bra sida på nätet där man kan kolla in däck?
Och en viktig fråga! På en Yamaha DT 125 R/RE, storlek på hjulen? :gnissla

Tack för bilder :hihi

/Johan

Japp, nöjd än så länge. Har dock inte kört på stora vägen än. Bara småvägar/grusvägar. Och där funkar de alldeles ypperligt. :)

21" fram och 18" bak.

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Som ni såg, på min hoj så har jag ett smalare framdäck...lite lustigt kanske! Men det svänger så fruktansvärt bra! :tummenupp Jag rekommenderar faktist oxå sådana här däck istället för några grovnabbade crossdäck eller dylikt, om ni åker mycket asfalt, då detta är x10 mer komfort, och fäste!!
Ett hett tips, som sagt...

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
tycon1 skrev:
Som ni såg, på min hoj så har jag ett smalare framdäck...lite lustigt kanske! Men det svänger så fruktansvärt bra! :tummenupp Jag rekommenderar faktist oxå sådana här däck istället för några grovnabbade crossdäck eller dylikt, om ni åker mycket asfalt, då detta är x10 mer komfort, och fäste!!
Ett hett tips, som sagt...

jag har 90/90 där fram och 110/80 där bak tror jag. Men ska säta dit ett 130/? snart så den blir lite snyggare.

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Extreem_ skrev:
Vore kul och se bild på däcken! Finns det nån sida på nätet som säljer dessa "allround" hjul? :va

/Johan

I princip alla MC-butiker har nog dom däcken... jag blev utbjuden Pirelli asfaltsdäck men jag tyckte inte att det skulle bli så snyggt med asfalt bak och vanligt fram :huvet Och jag hade absolut inte lust att byta framdäcket också... köpte delar för 250€ igår ändå (nytt Metzeler enduro däck, drivpaket + bromsklossar fram o bak) :död

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
var ute och plåtade lite på stjärnan :D

ursäkta bildkvaliten ------>webcam

Bifogat

• Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    25.2 KB · Visningar: 60
  • Bild 008.jpg
    Bild 008.jpg
    32.7 KB · Visningar: 58
  • Bild 014.jpg
    Bild 014.jpg
    32.1 KB · Visningar: 52
  • Bild 015.jpg
    Bild 015.jpg
    30.6 KB · Visningar: 45
  • Bild 016.jpg
    Bild 016.jpg
    25.6 KB · Visningar: 54
  • Bild 017.jpg
    Bild 017.jpg
    24.8 KB · Visningar: 56

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Fler :D ---->bildkåt :D

Bifogat

• Bild 018.jpg
    Bild 018.jpg
    36.1 KB · Visningar: 62
  • Bild 019.jpg
    Bild 019.jpg
    32.8 KB · Visningar: 67
  • Bild 038.jpg
    Bild 038.jpg
    31.7 KB · Visningar: 54
  • Bild 039.jpg
    Bild 039.jpg
    46 KB · Visningar: 56
  • Bild 040.jpg
    Bild 040.jpg
    46.9 KB · Visningar: 52
  • Bild 013.jpg
    Bild 013.jpg
    30.4 KB · Visningar: 81
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Åhh, var inne på Yamaha Center - Västerås idag. Kollade på en Yamaha DT 125 RE, 01:a.

Underbart vacker! Härlig modell, snygg och helt perfekt! Dom ville ha 29 500 för den, beg. Den va vit/blå, ruskigt snygg! Måste berätta om kännslan, när man lyfte benet för att sätta sig, då känndes det bra! Det var första gången jag provsatt en DT, överhuvudtaget en mc faktiskt. Känndes bra, nu längtar man tills man har lätt mc! Slippa burna omkring på Hondan, 50cc :hihi

Gött me Dt:n, en framtida kärlek... *suck* :)

/Mvh Johan

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Extreem_ skrev:
Åhh, var inne på Yamaha Center - Västerås idag. Kollade på en Yamaha DT 125 RE, 01:a.

Underbart vacker! Härlig modell, snygg och helt perfekt! Dom ville ha 29 500 för den, beg. Den va vit/blå, ruskigt snygg! Måste berätta om kännslan, när man lyfte benet för att sätta sig, då känndes det bra! Det var första gången jag provsatt en DT, överhuvudtaget en mc faktiskt. Känndes bra, nu längtar man tills man har lätt mc! Slippa burna omkring på Hondan, 50cc :hihi

/Mvh Johan

Gött! :tummenupp Men vänta bara tills du köpt den/någon annan. Helt obeskrivlig känsla. Man måste gå ut i garaget var 5e minut och titta till den så den mår bra. :D

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Tjet skrev:
Gött! :tummenupp Men vänta bara tills du köpt den/någon annan. Helt obeskrivlig känsla. Man måste gå ut i garaget var 5e minut och titta till den så den mår bra. :D

Haha, tur att man sover i rummet intill garaget då! :hihi
Kommer gå upp en timme tidigare på morron, bara för att titta på skönheten! Planerar att skaffa en hoj till hösten, så man kan fixa och dona hela vintern. Sen ta kortet, och köra hela sommaren! Whiee, längtar! :)

Föräldrarna står knappt ut med frågor, och kommentarerna. Dom är själva mc älskare, men jag slår dom! :rolleyes:

/Mvh Johan

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Extreem_ skrev:

/Mvh Johan

haha, hmmm, jag komemr ihåg den känslan, så himla god... killen i affären rullad fram den hgelt nytvättade och genomgångna skönheten och han tyckte jag skulle provsitta, så fort jag satte på den ha jag bestämmt mig, denna skulle jag ha! kvittad vad det kostade, fick dock ner priset till 29 . dagen efter kom vi dit med 29 lakan och skåpbil, gissa om jag var glad när vi åkte hem :D ååååh skön känsla...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...