Yamaha Dt 125R - Motard?

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
granath_ skrev:
jag är oxå sugen på att fixa till min lite :) men vad är det man behöver göra med fram gaffeln på en dt, menar lär man byta, förlänga?? :confused: har en -02:a.. :yoparty

Byta isf, till en bredare.. förlänga behöver du inte göra om du vill bygga om en offroadare till SM..

Tar som exempel ktm´s minsta motard, den sitter det en 3.5" framfälg och ett 120cm däck.. nu är det bara ut och mäta..

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
steffo skrev:
Byta isf, till en bredare.. förlänga behöver du inte göra om du vill bygga om en offroadare till SM..

Tar som exempel ktm´s minsta motard, den sitter det en 3.5" framfälg och ett 120cm däck.. nu är det bara ut och mäta..

ooh, va du är duktig steffe :tungan får snacka med dej sen så kankse jag fattar :tummenupp

Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZR600E
Oj oj, blivit en populär tråd detta! Kul att det snackas om detta, finns nog flera stycken som vill ha en "motard look". Tack alla som hjälpt med med inlägg! :hihi

/Mvh Johan

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Extreem_ skrev:
Oj oj, blivit en populär tråd detta! Kul att det snackas om detta, finns nog flera stycken som vill ha en "motard look". Tack alla som hjälpt med med inlägg! :hihi

/Mvh Johan

klart man vill :tummenupp

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Någon som vet var man kan få tag på en DT DT R till hyffsat pris.
Behöver inte vara jätte ny men gärna 90 och uppåt, skall ta och byggas lite i sommar :)

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
hbg_speedster skrev:
eeeee 29 900?`?? fantasipris.com? min kostade 38 400 ny , :fatta!

hehe. nä men dom sänkte ju priserna förra hösten :tummenupp har hunnit haft två st. 1st -03, 130mil, 28900 & den jag har nu 1st -02, 6km, 29900 :tummenupp

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
granath_ skrev:
hehehe :tungan nä, får vara tyst om det då? :tummenupp går din bra? ser att du ändrat en del :yoparty

den går faktiskt ganska bra , 1:an 2:an går den lätt upp på bakhjulet, ja har orginal drevning, så den e pigg i axxet, toppar en 130 , (inga moppefantasier , nerförsbacke vind i ryggen och sånt skit utan på rak väg) slängde på ett koniskt filter också, ger ett crossliknande ljud och så får man rätt flöde på luften, men ni får ursäkta mig nu, har precis fått tag i en 30mm som ska på nu, hej hopp :banana

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
wieee, den passade i orginal insuget, montera dit men mekka lite med vajern som vanligt, tog bort kylningsslangarna som sitter i orginalaren, men så den ena sitter kvar och leder genom vattnet rakt igenom ist, gick ganska friskt, jag mätte mikunin , den var 31mm, +5mm, den gick itne bra med det munstycket jag hade i 26:an så jag tog ett annat som jag ahd varit och borrat i, fungerade perfekt! slängde på filtret och luftskruven, sen gick den bra, typ 100 i 4:an :D

jag e överlycklig, nu e d drevning som gäller, +1 fram

EDIT: tänkte bara nämna att denna förgasaren satt på min polares moppe(!) innan, 30mm på en 70 airsal, gick som ett as, :hihi

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
hbg_speedster skrev:
den går faktiskt ganska bra , 1:an 2:an går den lätt upp på bakhjulet, ja har orginal drevning, så den e pigg i axxet, toppar en 130 , (inga moppefantasier , nerförsbacke vind i ryggen och sånt skit utan på rak väg) slängde på ett koniskt filter också, ger ett crossliknande ljud och så får man rätt flöde på luften, men ni får ursäkta mig nu, har precis fått tag i en 30mm som ska på nu, hej hopp :banana

ok, vart slängde du på luft filtret då? är det där den där lilla lösa plast burken sitter? vart köpte du det & vad kostade det? :)
min är ju helt orginal nu, men kör upp den 8 juni och pappa sa att jag får väl börja pilla när jag har kortet (gör ca 110 nu) :tungan
vet du nått om ixil-ljuddämpare, har en sån hemma. är det fina grejer det? funderar på att dra pluggen? eller ska man köpa en ny krök?? :confused:

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
granath_ skrev:
ok, vart slängde du på luft filtret då? är det där den där lilla lösa plast burken sitter? vart köpte du det & vad kostade det? :)
min är ju helt orginal nu, men kör upp den 8 juni och pappa sa att jag får väl börja pilla när jag har kortet (gör ca 110 nu) :tungan
vet du nått om ixil-ljuddämpare, har en sån hemma. är det fina grejer det? funderar på att dra pluggen? eller ska man köpa en ny krök?? :confused:

jag tog bort hela luftburken och satte en liten plåt där istället, så nu ser man hela filtret och förknasaren, jag köpte hos "cross och kläder" i bjuv kostade runt 150 - 200 tror jag, ixil har jag aldrig hört talas om, men gör som jag köp ett helsystem från tyskland Gianelli, bra tryck!, så bara låt bli orginalsystemet och låt pluggen sitta i,

men en sak! någon som vet ungefär vad man får ut i effekt om man har effektsystem från gianelli, 31mm förkanasare, (rätt bestyckad) öppetfilter, ???? från 15 hk org, till ???? 20????

Solid snake

Guest
hbg_speedster skrev:
men en sak! någon som vet ungefär vad man får ut i effekt om man har effektsystem från gianelli, 31mm förkanasare, (rätt bestyckad) öppetfilter, ???? från 15 hk org, till ???? 20????

Vi får la ta o veta hur mycket den har ostrypt först. :)

EDIT: Bara ostrypt inget trim eller nått, bara urpluggad så att säga.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...