H_____P
Trygghetsnarkoman
View attachment 425847
Kort fråga. Ser detta ut som det ska? Ser nästan rostigt ut där inne tycker jag..
Är motorn varmkörd?
View attachment 425847
Kort fråga. Ser detta ut som det ska? Ser nästan rostigt ut där inne tycker jag..
Inte en aning. En hoj jag är spekulant på. Fick den bilden bara. Zoomade in och såg det där. Kan det vara värme"skada" på glaset eller nåt sånt?Är motorn varmkörd?
Den har stått ett tag, så det kan det kanske vara då ja. Inget att hänga upp sig på då alltså?Tror att det är så enkelt att hojen stått ett tag och det bildats kondens, en ordentlig varmkörning fixar saken.
Rent generellt är Fz1 motorerna i princip skottsäkra, att ditt tilltänkta objekt skulle tillhöra undantagen är inte troligt.
Sådärja...
Då har jag blivit med en FZ1N 2009 med ABS.
Hann inte köra mycket mer än 15mil innan det blev garaget och vinterpimpandet var igång.
Men idag blev abstinensen för stor och jag tog en runda på 10mil. Det som jag kan tänka mig har relevans i mitt bekymmer är att jag bytt baklyset till ett med inbyggda LED-blinkers. Även färd och bromsljus är LED.
Men idag när jag var ute och körde så började ABS-lampan blinka. Stannade till och startade om hojen. Men efter första hårda inbromsningen så kom blinkadet tillbaka. Testade att "låsa" bakhjulet men ABS:n verkar fungera som den ska då den helt enkelt inte lät mig låsa hjulet.
Kan det bero på att datorn känner för låg last till bromsljuset?
Hade inte tid just nu att testa byta tillbaka till orginalbaklyktan.
Någon som har en ide om vad felet kan vara?
//Tobbe
På fz1? Nej isf...Finns ju eftermarknadsprylar annars om man verkligen vill ha sånt.Finns det så att man kan se vilken växel som är i på displayen på de nya modellerna?
Tänkte byta olja och filter i hojen. Oljefiltret ska vara spänt till 17nm, men min momentnyckel går som lägst till 20nm. Vad göra? Dra åt för hand eller vad gör ni? Kan ju teoriskt köpa en till momentnyckel, men är ju en femhunka tunnare plånbok det..
Mellan pungen och rövhålet, hur hårt drar du åt?Jag har alltid dragit åt för hand, har inte tappat nåt oljefilter än...
Mellan pungen och rövhålet, hur hårt drar du åt?
Drar tills det tar emot, sedan 1,5 varv till, mellan pungen och rövhålet
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |