Mandelhyndan
Medlem
Inte så noggrant då mao att det är det exakta momentet? Man drar åt rejält med näven utan att för den skull så hårt att man brungör kallingarna
Kan inte se att någon har svarat dig?
I ditt fall är det sannolikt (och förhoppningsvis) att ABS-systemet varnar för att bromsljuset inte ger rätt belastning i den elektriska kretsen, men det kan fixas genom öka motståndet. Om det bara är det felet du har så ska ABS fungera även med tänd varningslampa.
http://www.998cc.org/forum/gen-ii-garage-tech-help/11194-abs-help.html#post74107
Edit:
Har för mig att det är denna modell med inbyggt motstånd som jag har satt på min hoj (se post 4104 i denna tråd, klarar inte av att länka i Tapatalk...).
http://www.ebay.co.uk/itm/Smoked-LE...Z1-FZ-1-FZ8-FZ-8-ABS-road-legal-/361352935706
Lampan har ändå tänts någon enstaka gång, då efter hård stadskörning med många tvära inbromsningar.
Är sjukt läcker den. Inte sådär för mycket som stylare ofta kan göra det. MT10-designersen har nog fått lite inspiration från denna
Finns där en "klick"-kontakt eller nåt nere på blinkersen för enkel bortkoppling eller är det klippa av som gäller och sen surra ihop igen? Tail tidy installation på en fz1...
Ska alltså använda originalblinkers, om än med bytt glas.
Tack, men nu är sladdarna klippta istället ?Finns kontakter några decimeter in på kablarna.
Tack, men nu är sladdarna klippta istället
Verkligen helt jävla omöjligt att hitta vart dom gick
Hittade väl sådär 4-5 kontakter där i dom krokarna. Omöjligt maoNej då, inte omöjligt, har demonterad bakdelen vid två tillfällen och hittat dem både gångerna
Har för mig att att blinkers-sladdarna är ganska långa så kontakterna hamnar en bit in mellan sadeln/kutsen på väg mot relän och batteri. Vill minnas att kontakterna är svarta, så de är lite kamouflerade...
Chansa på svart/svart och röd/blå, koppla tillfälligt ihop, vrid om tändningen och se vad som händer? Är det LED så tänder den nog inte om det är fel. Så skulle jag göra iaf.Hittade väl sådär 4-5 kontakter där i dom krokarna. Omöjligt mao
Sladdarna till nya skyltbelysningen på tail tidyn är röda och svart, på motorcykeln är dom blå och svarta. Vilken ska kopplas i vilken?
Japp, jag kör på det. Hann inte avsluta idag, får bli i möra. Är led..Chansa på svart/svart och röd/blå, koppla tillfälligt ihop, vrid om tändningen och se vad som händer? Är det LED så tänder den nog inte om det är fel. Så skulle jag göra iaf.
Täta med krympslang eller annat bra alternativ, det kan ju komma mycket fukt där i stänkskärmen.
Nu sitter det ett par Oxford på plats!
Vänsterhantaget satt ordentligt, så det skar jag bort, högra vet i fan om det ens var limmat, så det gick lätt att få bort helt.
Handtagen gick på lagom tight, så det var inget problem att prova utan lim och sedan få av dom igen innan dom sattes på plats permanent. Trimmade högra handtaget lite eftersom rullen inte gick helt fritt för styrvikten. Det finns ett spår i änden som jag skar efter, så det gick smidigt.
Imorgon blir det premiärtur med varma händer!
Batteriet är inget problem, dom drar ju inte multum med watts. Oxford stänger automatiskt av sig, så man kan inte glömma dom på.Någon med erfarenhet? Funkar de bra i längden, håller batteriet, var satte ni kontrollpanelen?
OK, tack för info! Detta med kontakterna... det är dina erfarenheter från tidigare installationer så du tog det säkra för det osäkra? Eller fick du glapp på denna installation och fick fixa till det?Enda problemet med Oxford är att kontakterna inte är bra (blir lätt glappa). Jag har lött ihop alla och krymplang. Borde lösa problemet.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|