Yamaha FZ-tråden

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Inte så noggrant då mao att det är det exakta momentet? Man drar åt rejält med näven utan att för den skull så hårt att man brungör kallingarna

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Hoj
Fazer One
Bara starta och låta hojjen gå varm så ser man om det läcker.
Bäst är ju såklart momentnyckel. Men dra åt rejält med handkraft så skall det räcka.

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Hoj
Fazer One
Ska nog testa när jag byter olja och filter, först dra för hand och sen med momentnyckel ala 17nm och se vart man hamnar:)

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Min ABS lampa blinkade med och lyste sammahängande vissa gånger.
Visade sig att mitt batteri började tröttna. Efter byte har det inte skett mer.

- - - Updated - - -

Kan inte se att någon har svarat dig?

I ditt fall är det sannolikt (och förhoppningsvis) att ABS-systemet varnar för att bromsljuset inte ger rätt belastning i den elektriska kretsen, men det kan fixas genom öka motståndet. Om det bara är det felet du har så ska ABS fungera även med tänd varningslampa.

http://www.998cc.org/forum/gen-ii-garage-tech-help/11194-abs-help.html#post74107

Edit:
Har för mig att det är denna modell med inbyggt motstånd som jag har satt på min hoj (se post 4104 i denna tråd, klarar inte av att länka i Tapatalk...).
http://www.ebay.co.uk/itm/Smoked-LE...Z1-FZ-1-FZ8-FZ-8-ABS-road-legal-/361352935706
Lampan har ändå tänts någon enstaka gång, då efter hård stadskörning med många tvära inbromsningar.

Glömde citatet. Se svar ovan....

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Såå, var fint väder och torra vägar i Halmstad idag. Tog ledigt lite på eftermiddagen och tog mig en skön tvåtimmars tur med fz1:an. Äntligen fick man känna lite på den ordentligt. Satan vad den pinnar på alltså, och ljudet...mumma . ?? Är kär

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Finns där en "klick"-kontakt eller nåt nere på blinkersen för enkel bortkoppling eller är det klippa av som gäller och sen surra ihop igen? Tail tidy installation på en fz1...
Ska alltså använda originalblinkers, om än med bytt glas.

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Finns där en "klick"-kontakt eller nåt nere på blinkersen för enkel bortkoppling eller är det klippa av som gäller och sen surra ihop igen? Tail tidy installation på en fz1...
Ska alltså använda originalblinkers, om än med bytt glas.

Finns kontakter några decimeter in på kablarna.

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Tack, men nu är sladdarna klippta istället
Verkligen helt jävla omöjligt att hitta vart dom gick

Nej då, inte omöjligt, har demonterad bakdelen vid två tillfällen och hittat dem både gångerna ;)

Har för mig att att blinkers-sladdarna är ganska långa så kontakterna hamnar en bit in mellan sadeln/kutsen på väg mot relän och batteri. Vill minnas att kontakterna är svarta, så de är lite kamouflerade...

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Nej då, inte omöjligt, har demonterad bakdelen vid två tillfällen och hittat dem både gångerna ;)

Har för mig att att blinkers-sladdarna är ganska långa så kontakterna hamnar en bit in mellan sadeln/kutsen på väg mot relän och batteri. Vill minnas att kontakterna är svarta, så de är lite kamouflerade...
Hittade väl sådär 4-5 kontakter där i dom krokarna. Omöjligt mao ;)
Sladdarna till nya skyltbelysningen på tail tidyn är röda och svart, på motorcykeln är dom blå och svarta. Vilken ska kopplas i vilken?

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
uploadfromtaptalk1454532827738.jpguploadfromtaptalk1454532837330.jpg såhär ser det ut. Vilken i vilken som sagt? Och är väl bara att tvinna ihop skiten sen och täta så fukt inte kommer in..?

Last edited:

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Hittade väl sådär 4-5 kontakter där i dom krokarna. Omöjligt mao ;)
Sladdarna till nya skyltbelysningen på tail tidyn är röda och svart, på motorcykeln är dom blå och svarta. Vilken ska kopplas i vilken?
Chansa på svart/svart och röd/blå, koppla tillfälligt ihop, vrid om tändningen och se vad som händer? Är det LED så tänder den nog inte om det är fel. Så skulle jag göra iaf.

Täta med krympslang eller annat bra alternativ, det kan ju komma mycket fukt där i stänkskärmen.

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Chansa på svart/svart och röd/blå, koppla tillfälligt ihop, vrid om tändningen och se vad som händer? Är det LED så tänder den nog inte om det är fel. Så skulle jag göra iaf.

Täta med krympslang eller annat bra alternativ, det kan ju komma mycket fukt där i stänkskärmen.
Japp, jag kör på det. Hann inte avsluta idag, får bli i möra. Är led..

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Nu sitter det ett par Oxford på plats!

Vänsterhantaget satt ordentligt, så det skar jag bort, högra vet i fan om det ens var limmat, så det gick lätt att få bort helt.

Handtagen gick på lagom tight, så det var inget problem att prova utan lim och sedan få av dom igen innan dom sattes på plats permanent. Trimmade högra handtaget lite eftersom rullen inte gick helt fritt för styrvikten. Det finns ett spår i änden som jag skar efter, så det gick smidigt.

Imorgon blir det premiärtur med varma händer!

Har kikat på dessa, har lite elfix med att installera ett ruggat USB-uttag så jag kan ju lika gärna sätta dit värmehandtag i samma veva... Kostar runt 650 kr ink frakt på eBay.

Någon med erfarenhet? Funkar de bra i längden, håller batteriet, var satte ni kontrollpanelen?

Point

Medlem
Gick med
22 Apr 2012
Hoj
Yamaha
Någon med erfarenhet? Funkar de bra i längden, håller batteriet, var satte ni kontrollpanelen?
Batteriet är inget problem, dom drar ju inte multum med watts. Oxford stänger automatiskt av sig, så man kan inte glömma dom på.

Satte panelen på klampen till kopplingen, med oxford kommer det med en lite längre skruv att ersätta den befintliga med, det blev bra.

Enda problemet med Oxford är att kontakterna inte är bra (blir lätt glappa). Jag har lött ihop alla och krymplang. Borde lösa problemet.

Det är riktigt gött med värmehandtag.

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Enda problemet med Oxford är att kontakterna inte är bra (blir lätt glappa). Jag har lött ihop alla och krymplang. Borde lösa problemet.
OK, tack för info! Detta med kontakterna... det är dina erfarenheter från tidigare installationer så du tog det säkra för det osäkra? Eller fick du glapp på denna installation och fick fixa till det?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln