Yamaha FZ-tråden

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Har inte kommit upp i 1000 mil än... :va

2014: 100-mila service 2163:-
2015: Årsservice 2434:-

Blir förbannad när jag ser prislapparna för det som i princip är oljebyten. Men det är tydligen vad man får betala för stämpel i boken och för att behålla den 5-åriga Yamaha-garantin (till 2019 i mitt fall). Krävs 1 service per kalenderår.

Det är precis den känslan man får, betala drygt 4000 tkr för att de ska kolla kedjan och blaska ny olja... Har 2016 kvar på min garanti, blir nog bara att slanta upp. Möjligen kanske man letar sig utanför 08-området för att komma ner i peng.

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Hoj
Fazer One
Det är precis den känslan man får, betala drygt 4000 tkr för att de ska kolla kedjan och blaska ny olja... Har 2016 kvar på min garanti, blir nog bara att slanta upp. Möjligen kanske man letar sig utanför 08-området för att komma ner i peng.

Du har ju motorhuset i Nyköping samt mc proffsen i hägersten har jag hört skall vara bra
Dock oklart om dessa är auktoriserade fullt ut för att hålla garantin...

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Nu sitter det ett par Oxford på plats!

Vänsterhantaget satt ordentligt, så det skar jag bort, högra vet i fan om det ens var limmat, så det gick lätt att få bort helt.

Handtagen gick på lagom tight, så det var inget problem att prova utan lim och sedan få av dom igen innan dom sattes på plats permanent. Trimmade högra handtaget lite eftersom rullen inte gick helt fritt för styrvikten. Det finns ett spår i änden som jag skar efter, så det gick smidigt.

Imorgon blir det premiärtur med varma händer!
Nu har jag köpt lika samma... Nu undrar jag varför jag inte gjort det tidigare... värmehandtag FTW!

Tänkte som sagt koppla in ett väderskyddat USB-uttag samtidigt. Överväger att lägga uttaget efter tändningen, inte direkt på batteriet det är förberett för. Någon som har idé om lämplig och smidig inkopplingspunkt? Kanske parkeringsljusen, så kan man ladda i P-läget om man skulle vilja? Har LED-ljus där + bak, så den kretsen drar inte så mycket i nuläget.

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Om alla alltid googlade hade det inte funnits behov för ställen som sporthoj. Googla nu för fan åt killen. Jag orkar inte heller

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Kanske den dagen du har sprungit igång suggan för femte gången och kanske till och med lagt den på sidan en gång. För det är lätt hänt

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Lyckades med det konststycket förra våren på sambons hoj... Broms och växelpetare gick åt helv....
För att inte tala om min självkänsla.

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen
Tänkte byta luft och oljefilter snart (ink olja) såg ett Twin kit från K&N med både luft och olje filter, står dock passar modell 2006-2008. Jag har en 2009, är det skillnad på 09 och uppåt?

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Finns det bättre val än K&N el kan man lika gärna köra original?

Köpte precis en K&N-filter YA-1006. Kostade ca 560:- ink porto på eBay. Ett annat prestandamärke som verkar vara populärt i USA är "BMC".

Skillnaden du får mot standard är nog marginell, men det ökade luftflödet tillsammans med slip-on och power commander gör att det går att komma upp i närmare 150 hk på bakhjulet (= strax över 170 hk i motorn?) enligt den info som florerar på nätet. (Fritt ur minnet)

Ju öppnare luftfilter/luftburk du har, desto mer motorljud kommer du att höra på förarposition.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024