Mandelhyndan
Medlem
AaaaaaaaiiiiightNej men utborrad katalysator
AaaaaaaaiiiiightNej men utborrad katalysator
Inte där än, men den ligger på inköpslistan... Har haft G.P.R. på mina två senaste hojar, låter för mycket även med dB-killers, lägger hellre 1-2k extra på en bruk som inte ger en tinitus...Någon som kör Yoshi R77? Så jäkla snygg burk
Det där är ett race rör som kommer att ge dig ringningar i öronen. Se om du kan hitta något med CE märkning. Mivv Suono?Inte där än, men den ligger på inköpslistan... Har haft G.P.R. på mina två senaste hojar, låter för mycket även med dB-killers, lägger hellre 1-2k extra på en bruk som inte ger en tinitus...
R77 med dB-killer är "EPA-compliant <80dB" och road legal i USA. Den med kolfiber/kofiber ligger på runt 5k ink frakt.
View attachment 428367
Det där är ett race rör som kommer att ge dig ringningar i öronen. Se om du kan hitta något med CE märkning. Mivv Suono?
Om du menar mig så var det utan db-killer. Låter ju som ett helt jävla skyttevärn vid gassläpp. Och gasen är fan rätt irriterande med i hur den är ryckig. Hade en hastighetsapp igång på mobilen för att mäta exakt hastighet och hur fel mätaren visar efter nerdrevningen. Visar sig att den "bara" visar drygt 12,5% för mkt. Förra hojen var 15% fel. Men är inte lätt att ligga i konstant exakt hastighet med den ryckiga gasen. Måste fan flasha den snart.Coolt! Var det med eller utan db-killer?
Någon powercommander blir det inte, men flash med bränslemapp och förmodligen blockad ais. Tycker ärligt talat det blir lite enerverande när den konstant smällerJa den är härligt vild med lite mods.. Förstår inte riktigt varför vissa vill tämja den med en massa powercommanders å AIS blockers.
Någon powercommander blir det inte, men flash med bränslemapp och förmodligen blockad ais. Tycker ärligt talat det blir lite enerverande när den konstant smäller
Ut och köööör dåHåller med, monterade ivans block off plates på min nu i vinter.
Har dock inte testat om det blev bättre...
Ut och köööör då
Aj då, sur start på säsongen..Det kommer, måste byta navet till bakdrevet först bara....Yamaha tycker tydligen att drevmuttrarna skall tåla att dras med 100Nm, det kan jag intyga att de inte gör
Du menar den ryckighet som beror på ECU fuel cut off?Om man meckar om så att gasen alltid är lite dragen, men sänker tomgången på det vanliga sättet, borde inte gasryckigheten kunna lösas då, eller tänker jag fel?
Mycket av rycket beror som jag förstått det på att sekundärspjällen stängs helt och hållet vid gassläpp, och att det är lite förskjutning i öppningen, men om gasen alltid ger lite gas så stängs dom ju inte och då borde det bli mjukt och fint. Eller?
PreciiissDu menar den ryckighet som beror på ECU fuel cut off?
Tror att det enda som hjälper är programmera om ECUn och ta bort fuel cut off helt och hållet? (Igen egen erfarenhet, kolla på 998cc.org och YamahaFZ1OA.com)Preciiiss
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |