Yamaha FZ-tråden

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Kostar multum om man beställer den som Yamaha-del. Närmare 9k är säkert rätt om det ens räcker...

Om man skippar klisterlappen som det står FZ1 på finns de för 5700:- ink frakt på eBay, vilket iofs fortfarande är dyrt...

akra.jpg

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Någon som kör Yoshi R77? Så jäkla snygg burk:yoparty
Inte där än, men den ligger på inköpslistan... Har haft G.P.R. på mina två senaste hojar, låter för mycket även med dB-killers, lägger hellre 1-2k extra på en bruk som inte ger en tinitus...

R77 med dB-killer är "EPA-compliant <80dB" och road legal i USA. Den med kolfiber/kofiber ligger på runt 5k ink frakt.

r77.jpg

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Inte där än, men den ligger på inköpslistan... Har haft G.P.R. på mina två senaste hojar, låter för mycket även med dB-killers, lägger hellre 1-2k extra på en bruk som inte ger en tinitus...

R77 med dB-killer är "EPA-compliant <80dB" och road legal i USA. Den med kolfiber/kofiber ligger på runt 5k ink frakt.

View attachment 428367
Det där är ett race rör som kommer att ge dig ringningar i öronen. Se om du kan hitta något med CE märkning. Mivv Suono?

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Det där är ett race rör som kommer att ge dig ringningar i öronen. Se om du kan hitta något med CE märkning. Mivv Suono?

Säkert at du inte menar Yoshimura TRC eller R77-helsystem?

R77-modellen som slip-on har ju dB-killer plus att det är EPA-märkt.

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Såå, då har man varit ute och luftat på fz1:an ett par timmar idag. Underbart, men satan i helvete vad det avgasknallar alltså. Nästan så man börjar störa sig på det nu. Smäller ju för fan heela tiden

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Coolt! Var det med eller utan db-killer?
Om du menar mig så var det utan db-killer. Låter ju som ett helt jävla skyttevärn vid gassläpp. Och gasen är fan rätt irriterande med i hur den är ryckig. Hade en hastighetsapp igång på mobilen för att mäta exakt hastighet och hur fel mätaren visar efter nerdrevningen. Visar sig att den "bara" visar drygt 12,5% för mkt. Förra hojen var 15% fel. Men är inte lätt att ligga i konstant exakt hastighet med den ryckiga gasen. Måste fan flasha den snart.
Men annars är den fan helt jävla underbar fz1:an!

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Ja den är härligt vild med lite mods.. Förstår inte riktigt varför vissa vill tämja den med en massa powercommanders å AIS blockers.

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Ja den är härligt vild med lite mods.. Förstår inte riktigt varför vissa vill tämja den med en massa powercommanders å AIS blockers.
Någon powercommander blir det inte, men flash med bränslemapp och förmodligen blockad ais. Tycker ärligt talat det blir lite enerverande när den konstant smäller

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Om man meckar om så att gasen alltid är lite dragen, men sänker tomgången på det vanliga sättet, borde inte gasryckigheten kunna lösas då, eller tänker jag fel?
Mycket av rycket beror som jag förstått det på att sekundärspjällen stängs helt och hållet vid gassläpp, och att det är lite förskjutning i öppningen, men om gasen alltid ger lite gas så stängs dom ju inte och då borde det bli mjukt och fint. Eller?

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Om man meckar om så att gasen alltid är lite dragen, men sänker tomgången på det vanliga sättet, borde inte gasryckigheten kunna lösas då, eller tänker jag fel?
Mycket av rycket beror som jag förstått det på att sekundärspjällen stängs helt och hållet vid gassläpp, och att det är lite förskjutning i öppningen, men om gasen alltid ger lite gas så stängs dom ju inte och då borde det bli mjukt och fint. Eller?
Du menar den ryckighet som beror på ECU fuel cut off?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept