Yamaha FZ-tråden

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Står lite här och där om folk som haft lite problem med passningen på k&n-filter i fz1:an. Och har du ingen form av mappning eller så uppå filtret så gör det nog varken till eller från effektmässigt.
Kör du original i övrigt eller enbart med slipon som mig så hade jag bara kört på originalfilter

Last edited:

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
5b4dad0e38e09a58f14f2b96d55d19f2.jpg

Igår blev även jag ägare till en fz1 från 2007. Supernöjd!

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Igår blev även jag ägare till en fz1 från 2007. Supernöjd!
Grattis! Ser att du har Akrapovic, min erfarenhet av det märket från andra hojar är att de låter väldigt bra. Inte överdrivet högt, utan mer "kontrollerat rått". Är du nöjd med ljudet? (Med eller utan dB-killers?)

Edit: ...och ta det jäkligt lugnt nu i början av din hojkörning. Om du tog kortet nyligen så har du många misstag kvar att göra. Med 1000 cc mellan benen minskar marginalerna. Drive Safe!

Last edited:

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Grattis! Ser att du har Akrapovic, min erfarenhet av det märket från andra hojar är att de låter väldigt bra. Inte överdrivet högt, utan mer "kontrollerat rått". Är du nöjd med ljudet? (Med eller utan dB-killers?)

Insatsen är i nu och jag diggar ljudet hårt, otroligt tyst på låga varv och vrålar härligt på höga :kär inte provat vare sig originalsystemet eller att plocka ur insatsen ännu dock. Kanske provar idag då jag såg det skulle komma massor av sol!

Tack för alla goda råd i mitt hojval! :) Bättre sent än aldrig.
Importhoj är det från början så står med en fransk manual, finns dessa att köpa i rätt språk nånstans?

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12
Går att beställa manual som reservdel + finns engelskpråkig servicemanual, reservdelskatalog och user's manual att ladda ner. Länk någonstans i tråden eller på nätet, google is your friend ;)

Last edited:

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Ja, googla runt lite så hittar du. Jag har både vanlig manual och verkstadsmanual.

Snygga hoj för övrigt. Är där gjort några mods eller så på den annars?

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Edit: ...och ta det jäkligt lugnt nu i början av din hojkörning. Om du tog kortet nyligen så har du många misstag kvar att göra. Med 1000 cc mellan benen minskar marginalerna. Drive Safe!

Är ganska så lugn och försiktig vanligtvis men händer att jag gasar på där det är öppet och utan trafik. Tyvärr räcker det ju bara att ha otur så kan det betyda slutet, jag försöker hålla det i bakhuvudet. Tack så mycket

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Yes, 06 - 07. Man kan svetsa men jag skulle bara lämna den till till någon erkänt duktig

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Hoj
Fazer One

Intressant! Tycker mitt leo vince brölar ganska mycket även med insatsen i och har funderat på o byta....kanske acra som är "the ticket" ni som har burkar av andra fabrikat vad tycker ni om era?

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Intressant! Tycker mitt leo vince brölar ganska mycket även med insatsen i och har funderat på o byta....kanske acra som är "the ticket" ni som har burkar av andra fabrikat vad tycker ni om era?
Jag har mivv-GP på min. Utan db-killer låter den så helvetes gött, men väldigt högt. Nästan för högt tom

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Yoshimura TRC : ÖRONBEDÖVANDE. har fått mycket komplimanger för ljud och utseende. Jag älskar designen men skulle nog vilja ha något dovare ljud och inte lika högt, man får tinnitus efter ett par timmar i sadeln

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept