Yamaha FZ-tråden

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Uppdatering! Nu utan backspeglar och med röda fälgstripes:tummenupp Blev riktigt coolt!
 

Bifogat

  • DSCF05801.jpg
    DSCF05801.jpg
    216.7 KB · Visningar: 119
  • DSCF05811.jpg
    DSCF05811.jpg
    233.5 KB · Visningar: 111

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
bängen va på min gata innan och cruisade .. vad jag känner mig säker när jag ser ordningsmakten .. som till exempel när de ridande poliserna rider genom parken, och implicit genom en lekplats, och hästjäveln skiter mitt i lekplatsen, och Herr Blå, skiter blankt i att plocka upp det, han bara skrattar, och säger till sin kollega "såg du? haha"

Uppdatering! Nu utan backspeglar och med röda fälgstripes:tummenupp Blev riktigt coolt!

Vad är det för stripes du har köpt ? Det finns en hel del att välja mellan. Var det svårt att få till det så att det blir perfekt ?
 
Last edited:

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Vad är det för stripes du har köpt ? Det finns en hel del att välja mellan. Var det svårt att få till det så att det blir perfekt ?[/QUOTE]

Vet inte vad det va faktiskt. En polare fick köpa dom billigt av en kompis till honom som haft mc butik. Så ja vet tyvärr inte märket. Men det är nog ingen skillnad. Same shit different name typ. Men det var riktigt smidigt att lägga på med det lilla plastverktyget som följde med. Om du ska köpa så se till att få med ett sånt i påsen:tummenupp
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Men det var riktigt smidigt att lägga på med det lilla plastverktyget som följde med. Om du ska köpa så se till att få med ett sånt i påsen:tummenupp

aha, de flesta skickar bara med en rulle tejp. Jag har också sett färdigskurna, (som är en cirkel skuren i 4 delar då) lite lättare att applicera
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
premiärturen avklarad.
blev några mil idag,lite kallt men så jävla underbart att köra.
tyvärr så längtar man ännu mera till våren nu en förut:gnissla
 

putteplutt

Sharkman
Gick med
15 Aug 2008
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki M1800R -2008
premiärturen avklarad.
blev några mil idag,lite kallt men så jävla underbart att köra.
tyvärr så längtar man ännu mera till våren nu en förut:gnissla

Coolt SPAWN :yoparty , själv så väntar jag tills kommunen börjar sopa gatorna så man inte praktvurpar:hojbusa
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
:gnissla fan,efter första repan någonsin med besten så kan jag ju konstatera att man ser inte mycket i backspeglarna,så det gäller att vrida mycket på huvudet.
jag har inte yamahas speglar på hojen utan ett par andra,men efter ha kollat runt på forum så verkar det vara ett allmänt problem med backspeglar på hojar.
kan ni se bra i era speglar eller hur gör ni, man vill ju inte fula till skönheten:D
ha det gött//våren närmar sig:tummenupp
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
:gnissla fan,efter första repan någonsin med besten så kan jag ju konstatera att man ser inte mycket i backspeglarna,så det gäller att vrida mycket på huvudet.
jag har inte yamahas speglar på hojen utan ett par andra,men efter ha kollat runt på forum så verkar det vara ett allmänt problem med backspeglar på hojar.
kan ni se bra i era speglar eller hur gör ni, man vill ju inte fula till skönheten:D
ha det gött//våren närmar sig:tummenupp



har samma problem, backspeglarna är helf värdelösa så jag tog väck dom. ser mycker snyggare ut och funktionen minskar inte då jag ändå inte såg genom dom när dom satt på.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
:gnissla fan,efter första repan någonsin med besten så kan jag ju konstatera att man ser inte mycket i backspeglarna,så det gäller att vrida mycket på huvudet.
jag har inte yamahas speglar på hojen utan ett par andra,men efter ha kollat runt på forum så verkar det vara ett allmänt problem med backspeglar på hojar.
kan ni se bra i era speglar eller hur gör ni, man vill ju inte fula till skönheten:D
ha det gött//våren närmar sig:tummenupp

ja vi e många som gnäller på speglarna
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Tycker inte speglarna är sämre än på någon annan hoj jag haft. :va
Ser fullt tillräckligt i mina. Är iofs inte så bredaxlad.
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Bar end mirrors som är grymt snygga och har Streetfighter stuk finns på www.rucknrunracing.se

skulle väl kunna vara ett alternativ för att se bakåt,frågan är om det är snyggt på en hoj,jag vet inte:confused:
så en enkel fråga till alla fz ägare här på forumet,hade ni kunnnat tänka er att slänga på sådana på era skönheter..........
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
skulle väl kunna vara ett alternativ för att se bakåt,frågan är om det är snyggt på en hoj,jag vet inte:confused:
så en enkel fråga till alla fz ägare här på forumet,hade ni kunnnat tänka er att slänga på sådana på era skönheter..........



dom är säkert effektiva men jag skulle inte sätta dom på min skönhet
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
skulle väl kunna vara ett alternativ för att se bakåt,frågan är om det är snyggt på en hoj,jag vet inte:confused:
så en enkel fråga till alla fz ägare här på forumet,hade ni kunnnat tänka er att slänga på sådana på era skönheter..........

nä men kanske Rizoma speglar som går ut några extra centimeter ..
carpimoto
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
bild spegel

bild på oberon spegeln..
skulle väl kunna vara ett alternativ för att se bakåt,frågan är om det är snyggt på en hoj,jag vet inte:confused:
så en enkel fråga till alla fz ägare här på forumet,hade ni kunnnat tänka er att slänga på sådana på era skönheter..........
 

Bifogat

  • turkiet 1333.jpg
    turkiet 1333.jpg
    128 KB · Visningar: 126
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top