Yamaha FZ-tråden

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
Krachpuckar

Vilka puckar har du till salu, har du bilder eller någon länk, pm mig om pris och modell färg. Mvh Stefan

Dom är svarta,det står Valter Moto Components på dom,jag köpte dom på Yamaha Center i GBG,på kvittot står krachpuckar BoOve,Jag gav 640 kr,300kr+ frakt hade jag tänkt..
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Har nu justerat in Speedo Healern rätt. Och kopplat in toppfartsminnesknappen (puh vilket ord.) :yoparty
Det var intressant att se när man kom hem efter att varit själv på E4´n... Törs nog inte lägga upp bilden här..:censored

Laddade också på en annan map till PCIII före helgen. Nu drar den mkt hårdare. Helt klart en ny favorit :banana:banana
 

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
Hoppas på sol

Man bor på fel plats hör jag..sista semester veckan och rengnet verkar ska dominera, man får ta och gräva ner sig i sanden:(

Jag hoppas verkligen på solen nästa måndag,då är det dags för lite bana på Kinnekulle,det blir tredje gången sen i Maj,och det är bara så jävla kul...:tungan
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Tja! Någon som vet vad det är för storlek på bulten till styrfästet som går igenom styrkronan? Är nämligen lite sugen på att testa ett fatbarstyre.
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Letar efter Backspeglar till min fz6-n, men jag hittar inga som faller mig i smaken... bästa vore ju ett par svarta speglar från en fz1:a... e det nån som har ett par såna liggandes..??
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
sid 112 i den här katalogen kanske kan vara något...
http://www.lls.it/download/catalogo_2009.pdf
hojta till om det är intressant

Tack för länken, men hittad inget som såg klockrent ut, är kanske lite kräsen, men nu har allt annat med minblink o xenon o annat "lull-lull" blivit så bra så nu vill jag ha backspeglar som är perfekt!:D

som sagt gärna svarta originalspeglar från fz1... nån som har??:)
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
fick pris på 2600 eller 2700 för samma service med kommentaren "ja vi e ju auktoriserad yamaha verkstad, så det kostar 2600" undrar vad fan han menade med det. Typ att det kostar minst 2600 om man e auktoriserad, eller att det är Yamaha som tar betalt av de för varje service ? man kanske ska ringa runt till firmor i mindre städer, och se vad det kostar

Jag betala 1604kr för min 1000mils service på Lindströms i Malmö, dom är auktoriserade på Yamaha.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
får ringa dit igen och säga specifikt att det är 1000mila service som ska göras, se vad jag får för pris då.
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Paket...

Japp då kom paketet från Alien Moto med Pazzo korta handtag, ska bli spännande att få dom på hojen, köpte även kraschpuckar av Ludwig 1 här på forumet, tack Hasse :) Bilder kommer efter montering :banana
 
Last edited:

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Japp då kom paketet från Alien Moto med Pazzo korta handtag, ska bli spännande att få dom på hojen, köpte även kraschpuckar av Ludwig 1 här på forumet, tack Hasse :) Bilder kommer efter montering :banana

Gott!! Hoppas pazzo-handtagen är goa. Isf måste jag ju ha sånna med:näsblod:)
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Pazzo, vilka grymma handtag, premiär turen idag, härlig känsla, glad att jag tog 2 fingers på kopplingen oxå :) Rekommenderar dom starkt trots priset :banana
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Ni som kör FZ1, bor i trafikzon 1&2 och är 30+, vad har ni för försäkring på er hoj? Bilsport-mc har en hutlös 14k hel/hel men det kan jag ha en riktig sporthoj för.
 

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
Tackar...

Japp då kom paketet från Alien Moto med Pazzo korta handtag, ska bli spännande att få dom på hojen, köpte även kraschpuckar av Ludwig 1 här på forumet, tack Hasse :) Bilder kommer efter montering :banana

Tackar själv,pengarna är på kontot,tackar för det.Nu är jag hemma från Kinnekulle.Allt gick bra förutom en smärre avkörning i "TV-Kurvan",gick lite för fort i inngång till kurvan + alldeles fel spår,körde rakt fram över gräset och lyckades hålla mig på hjulen,resten av dan gick bra...Det regnade på slutet,så då blev det lite regn körning,fick några smärre bakhjulssläpp men inget oroväckande,nyttigt var det i alla fall..Mer bana.....!!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top