Yamaha FZ-tråden

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag kör med

Momentet mellan ram och motor är viktigt och med skräppuckar så blir det inte bra.
Jag kör med bra puckar med alufästen och då är det inte så kritiskt.
.

Det där tror jag också att det är jätte viktigt! Plastpuckarna dom blir ju mjuka för det blir ju jätte varmt i ram/fästet där i toppen. Då får man inte motorn att sitta fast ordentligt. Sett att många andra cyklar har två punkter upptill men fz1an har ju bara en. (äldre r1 har två)

LimpaJ

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2012
Hoj
Yamaha Fz6-n S2 -09
Tänkte installera en GIpro X-Type växelindikator i helgen, är de någon som har erfarenhet av detta? Är de något speciellt man ska tänka på? Verkar ju inte allt för avancerat men de kanske finns lite tips och trix man kan ha nytta av :)

Trevlig helg!

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jaha våren kommer allt närmre och jag har börjat planera för vad som behöver skaffas. En ny framruta är ett måste, inte en säsong till med orginalskiten. Redan bestämt mig för Copperdawgs klara ruta.

Däck är nästa sak, både fram och bakdäck. Har haft Pilot power fram och dunlop roadsmart bak.
Pilot däcket har jag tyckt bra om, stadigt och inga överaskningar. Höll väl runt 1000 mil.
Roadsmart bakdäcket har också vart bra, men jag blev lite besviken att jag "bara" fick ut ca 550 mil ur det. Iofs mer än mitt föregående Battlax som höll ca 450 mil.

Så nu tänkte jag prova en annan uppställning istället. Fram ev. nytt pilot power eller sportsmart
Bak tänkte jag prova Metzeler Roadtec z8.

Hur många mil får ni ut på era däck (FZ1 alltså). Någon med erfarenhet av däcken jag nämner?
Mvh

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Den nya e i butik och väntar på mig. Vill försöka sälja min nuvarande till ett lite högre pris än vad jag få vid inbyte men under marknadsvärde. Win-win

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Den nya e i butik och väntar på mig. Vill försöka sälja min nuvarande till ett lite högre pris än vad jag få vid inbyte men under marknadsvärde. Win-win

Ah jag tänkte mer varför inte vänta ett år (kanske) och satsa på den helt nya modellen med trecylindrig motor.

Hur ser den du ska köpa ut? Färg? S eller N modell?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Ah jag tänkte mer varför inte vänta ett år (kanske) och satsa på den helt nya modellen med trecylindrig motor.

Hur ser den du ska köpa ut? Färg? S eller N modell?

Yamaha har inte direkt sagt att det kommer några nya hojar 2014. Kommer det nåt bra 2015 så är jag beredd på att byta då jag gör ett stort finantiellt hopp nu - typ halvvägs till en ny hoj på listpris. Kommer det inget 2015 så har jag ändå den hojen jag gillar mest. Så det blir bra för mig oavsett

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati