"cykelbanor och vandringsleder"
- Nejnej! Är det skyltat för cyklar eller specifika fordon eller ändåmål så kör jag inte där. Det har hänt att jag råkat hamna på en joggingbana på Lida, fast då var det av misstag när jag svängde av någon mindre stig för att ta en större. När jag ser skylten, eller kommer fram till nån slags rastplats och ser att det är för joggare så hittar jag lugnt och tyst därifrån.
Haha.. "tattarsafari" var kul, jag googlar och får upp en hel del, verkar vara något slags bus : ".. hävdar att mc-förarna fram i horder; 15-20 stycken åt gången, och kör sönder vägar i skogen"
Det där är beklagligt. Jag undrar vad älgarna och vildsvinen tycker om det, för det är dom jag är mest oroad för, åtminstonne för min del. Där jag kör ser vägarna helt OK ut, inget uppkört eller saboterat så markägaren behöver inte reparera efter mig. Jag kör ju framförallt lugnt och med hänsyn till min omgivning. Jag vill ju se djuren i sin naturliga miljö, jag hade lika gärna kunnat gå till fots men avstånden kräver ett enklare fordon att ta sig fram på. Min KLX 230 är en tyst och fin liten hoj som ingen ska klaga på stör. Älgen jag träffade häromdagen tittade på mig och tyckte att min (och hojens) närvaro var helt i sin ordning. Vi hälsade, jag tog några bilder, och sen åkte jag vidare.
Att jag senare fastnade på insidan om Hall-anstaltens stängsel är en annan historia, men jag tragglade mig ur den labyrinten genom att åka tillbaks några km och in på en annan skogsväg.
Då det blir lite off-topic här tänkte jag leta upp en mer passande tråd. Har vi någon 'olovlig terränkörning' tråd här?