Är det för att det är snyggare eller finns det nån funktion med?
Vänta här?!? Finns det handpumpar till mc-däck? Då vill jag verkligen ha en sån! Liten, tyst och man får lite träning samtidigt!
Kolla så det inte ligger och gnager mot kylaren bara om det är monterat mellan skyddet och kylaren ,gnager fort på den om det ligger och vibrerarHålen i originalskyddet är så stora så mindre Sten och skit åker rätt in i kylarn när man är ute på lite lerig grusväg eller traktorvägar. Nätet stoppar upp de mindre grejerna
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skulle den här funka?Jag har Biltemas nyaste, och är helnöjd:
MC-lyft, 680 kg
Med manöverarm och 4 kraftiga hjul, varav 2 är svängbara och försedda med bromsfunktion. Fotpedaler för höjning/sänkning. Låsspärr (5 lägen) för extra säkerhet. Fästöglor för spännband (4 spännband medföljer). Gummiklädda lyftytor (60 x 310 mm).www.biltema.se
Kan tillägga att jag har en krok i taket också, bara för att minska risken att den kan välta.
Så inte för att lyfta, utan bara hålla lite "sträck".
Kolla så det inte ligger och gnager mot kylaren bara om det är monterat mellan skyddet och kylaren ,gnager fort på den om det ligger och vibrerar
Intressant.
Intressant.
Är lite skeptisk till att den är av plast, och för max 200kg.
Någon som provat den?
Den verkar väldigt hög också, frågan är om den går in under en Tenere?
Det var ju en annan variant, påminner mer om min Biltemalyft.
Det är ett överdrivet problem.Fan vad dålig design på yamman om det är som han säger i videon. Ska man inte ens kunna lyfta hojen i nedre ”ramen”. Suck.
Troligvis, tid är ju också pengar.Låter bra, alla lyfter ju på detta sättet. Ska fråga YC hur de gör när de servar. De lyfter säkert hojen på samma sätt.
När garanti är slut kan man lämna hojen på service hos sånna som mig, kostar hälften i timmen, använder original grejer. Och ibland även har tid på helger! ? ?Troligvis, tid är ju också pengar.
Det finns många saker att fundera på om man läser manualen:
-Bromsslangarna ska bytas vart 4:e år
-Svinglagret ska fettas in var 5000:e mil
-Styrlagret ska fettas in var 2000:e mil
-Vartannat år bör huvudbromscylindrarnas inre komponenter bytas ut
Så, visst kan manualen vara bra, men jag har stor tilltro även på sunt förnuft, men det finns naturligvis olika åsikter även där, liksom vikten av en "årsservice" om man har kört sisådär 100 mil.
Men kolla gärna med verkstaden vad dom säger, för priset bör ju spegla arbetet.
Det blir nog en hyfsad prislapp om hojen är 4år, och ska in på sin 5000-milaservice om ovanstående ska följas.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |