Yamaha Ténéré 700

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Hade antagligen varit bäst, men rätt dyrt och tungt. Baxade när jag såg vikten.

Har du tänkte slänga på väskor/kraschbågar eller dylikt är vikten redan skrotad. Har på min men det satt när jag köpte den, sitter ju som lägsta del så vikten hamnar i alla fall inte på en jobbig plats

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Har du tänkte slänga på väskor/kraschbågar eller dylikt är vikten redan skrotad. Har på min men det satt när jag köpte den, sitter ju som lägsta del så vikten hamnar i alla fall inte på en jobbig plats

Ska sanningen fram så är det mycket pga designen med, jag har svårt för klumpen under. Men hade jag fått med så hade det varit en ”no brainer”

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Glöm inte skruva av bobin efter att du använt dem, lägger du hojen går de lätt av inuti svingen

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Har någon av er plockat ut dom 15hk som yamaha lämnade på fabriken?. Dvs är det någon som mappat eller monterat tuner? Tagit bort katalysator, öppnat luftburken?
Vad finns det för prylar att köpa?

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Glöm inte skruva av bobin efter att du använt dem, lägger du hojen går de lätt av inuti svingen

Läste detta i manualen. ”Komma i kontakt med avgassystemet och orsaka skador” Tänkte initialt att detta är onödigt men man kör ju offroad och kommer tyvärr lägga hojen nångång så jag får kanske skruva bort dem efter service.

Bifogat

• 83B5A498-46C1-4A2C-B106-695D6AFF03A7.jpeg
    83B5A498-46C1-4A2C-B106-695D6AFF03A7.jpeg
    2.1 MB · Visningar: 20

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Man får heller inte röka cigg nära tanken. Förjävla dålig design av Yamaha, klart man ska kunna njuta av en John Silver utan filter i skogen! Haha

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Vad kan man plocka ut som max ur den motorn med basic upgrades?
Beror på vad du menar med basic? Dessa hojar är så snålt mappad från fabrik så jag tror inte du kan få ut nå mer alls utan en tuner eller liknande. Dessutom så måste nog katalysatorn bort för den kommer ändå bli förstörd när man låter motorn få den mängd soppa den behöver för att gå bra. Speciellt på låg och mellan registret.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
50717a84e6c4175173d12384e3a44e32.jpg

Hamnar längre in i skogen för varje tur

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Har någon av er plockat ut dom 15hk som yamaha lämnade på fabriken?. Dvs är det någon som mappat eller monterat tuner? Tagit bort katalysator, öppnat luftburken?
Vad finns det för prylar att köpa?
Du upplever den som trött alltså ? Varit på väg tillbaks till stånka med elstart nångång då och då men då kanske man får dras med österrikarna ändå för 690/701 är ju vassare på pappret men garantihanteringen suger

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Du upplever den som trött alltså ? Varit på väg tillbaks till stånka med elstart nångång då och då men då kanske man får dras med österrikarna ändå för 690/701 är ju vassare på pappret men garantihanteringen suger

Trött är den absolut inte om du ska köra i skogen! Finns bra mycket mer kraft än du kan använda där och den har inga problem att hänga med grabbarna på sporthoj på kurviga asfaltsvägar man får ligga på mer varv bara!

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Sjukt nice! Tog en tur idag men fick små asfaltsvägar, måste hitta fler rutter som går i skogen! :)

Verkligen! Är som att man fått ett helt nytt hojintresse igen idag vart det rätt grov terräng på skogsavverkningsvägar och endel sand/lera. Det va riktigt nära att jag la hojen några gånger men lyckades rädda upp det, str däcken funkar till bra mycket men lite mer fäste i leran hade vart trevligt

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag har haft alla tre märkena och inga problem med garantier på någon. Husqvarna 701 är mitt val...nu inne på min tredje...

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Trött är den absolut inte om du ska köra i skogen! Finns bra mycket mer kraft än du kan använda där och den har inga problem att hänga med grabbarna på sporthoj på kurviga asfaltsvägar man får ligga på mer varv bara!

;) Haft en 690r och har en xr650r men nej på asfalt känns det fel köpte till och med 17” till 690:n men på svepande fina 70-90 vägar så blir allt så fel när man är van radfyra som plockar växlar och är uppe styggfart direkt det bara brölar och är segt.
i skogen är det vikten det stuper på svetsade kylarna två gånger på 690:n innan den åkte ur garaget men på grus är dom effektiva för underhåll :hihi
En exc är nog mer passande egentligen för körningen jag har plus en litercykel för asfaltnötande

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
;) Haft en 690r och har en xr650r men nej på asfalt känns det fel köpte till och med 17” till 690:n men på svepande fina 70-90 vägar så blir allt så fel när man är van radfyra som plockar växlar och är uppe styggfart direkt det bara brölar och är segt.
i skogen är det vikten det stuper på svetsade kylarna två gånger på 690:n innan den åkte ur garaget men på grus är dom effektiva för underhåll :hihi
En exc är nog mer passande egentligen för körningen jag har plus en litercykel för asfaltnötande

Vad har vikten med svetsad kylare att göra menar du? eller va det att den blev fel tung så du ramla och den knäcktes flera gånger?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...