hannuse
När resan är målet
Men då tar det ju också dubbelt så lång tid, eller..??...När garanti är slut kan man lämna hojen på service hos sånna som mig, kostar hälften i timmen, använder original grejer. Och ibland även har tid på helger! ? ?
Men då tar det ju också dubbelt så lång tid, eller..??...När garanti är slut kan man lämna hojen på service hos sånna som mig, kostar hälften i timmen, använder original grejer. Och ibland även har tid på helger! ? ?
bara på söndagarMen då tar det ju också dubbelt så lång tid, eller..??...
Jag skulle ändå ha valt en hydraulisk lyft, istället för en mekanisk.Mekpall P-12 Motorsport
Se vår produkt Mekpall P-12 Motorsport som levereras fraktfritt. Motoaction erbjuder högkvalitativa produkter till bra pris.www.motoaction.se
Har vi hittat en vinnare?
Fick svar:
Ja det borde den klara. Det står ju mellan 50-650 kubikare och dom flesta 650 kubikarna brukar ligga runt 200~ kg.
Ha en bra dag!
Mvh
Med vänlig hälsning
Tobias Schoug
Motoaction Europe AB
Någon som har hört/sett mer om detta?
Verkar vara ett avstannat projekt, som annars verkade ha potential?
Super Tenere 700 Adventure Kit – Rebel X Sports Srl
rebelxsports.com
View attachment 470680
View attachment 470681
Fan vad dålig design på yamman om det är som han säger i videon. Ska man inte ens kunna lyfta hojen i nedre ”ramen”. Suck.
Ja, nästan allt, för jag verkar ju inte kunna köpa den där, deras sida är tämligen död?
Specks på hojen på väg. Kommer troligen kosta 2X basehoj. Allt går att köpa i en marknadsekonomi ;-)
Bra början https://carbonfoxgroup.com/product/full-carbon-set-for-yamaha-tenere-700/Ja, nästan allt, för jag verkar ju inte kunna köpa den där, deras sida är tämligen död?
Första utgåvan verkar ha lanserats 2019 på deras sida, sedan är det tyst.
Men roligt koncept, även om det aldrig kommer ut till oss.
Men är dessa bobbiner på bilden från en T7?Många lyfter med vanlig lyft under men då med en grövre/starkare hasplåt än stekpannan som sitter original. Den är inte gjord för mycket mer än att skydda mot småsten.
Vet inte om du kollat nått på hojen du köpt men det finns gängade hål för att montera bobiner i svingen bak
Vill du inte göra det så finns det depåstöd med plattor på istället som du lyfter med under svingen på varje sida
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har funderat kring det där med "carbon" på en äventyrshoj - fyller det någon funktion?
Men är dessa bobbiner på bilden från en T7?
Alltså om det finns möjlighet för bobbiner med ett depåstöd som på R1:an tar jag detta alla dar i veckan. Framhjulet får man väl ta med lyft eventuellt men för att smörja kedja och bytabakdäck är det ju perfekt.
Har funderat kring det där med "carbon" på en äventyrshoj - fyller det någon funktion?
Några hekto vikt kan det spara, men kan också bli mycket att lappa och laga.
Har både bra och dåliga erfarenheter från till exempel skidstavar, dom blir visserligen lite lättare, men samtidigt känsligare.
Stadiga som tusan i vissa riktningar, men en liten, liten anvisning på den så...."krack", och så åker man med en stav.
Så att göra en bukskydd i detta material verkar inte riktig funktionellt känner jag, eller är det någon som har andra erfarenheter?
Och personligen tycker jag att det blir fult på Teneren, man vill ju sätta dit dekaler, och då syns det inte att man är frän, så då är det ju pengarna i sjön
Så länge framhjulet inte svävar i luften så är det ju viktbärande också.En sak till, ett depåstöd är ju max 200kg men det borde vara lugnt va? Teneren väger ju 220kg fulltankad men det är ju knappast vikten på stödet? (Väl?)
Även om jag ska byta båda däcken så tänker jag att jag får ta ett stöd itaget.Så länge framhjulet inte svävar i luften så är det ju viktbärande också.
Ok, en helt seriös fråga. Ska kolla manualen men dessa gängor är alltså till för bobbiner och depåstöd?
Hade ju varit för jävla bra om det var så!
Ursäkta smutsig hoj men körde ”extreme offroad” nyligen. Grusväg med en liten vattenpöl!!! Rena Dakar!!! Hohoh
Funkar välJag hade velat ha vanliga depåstöd som jag hade till min R1:a. Ska inte det gå på dessa hojar?
plast håller ju bra på endurohojar mindre resonans och billigare att byta men den där kolfiberhasplåten kostar 7000:- ungefär kommer se stygg ut efter några vurpor och islag om man kör ”offroad ”även om den är hel så jag hade inte lagt den pengen själv men sånt är valfritt liksom allt annatHar funderat kring det där med "carbon" på en äventyrshoj - fyller det någon funktion?
Några hekto vikt kan det spara, men kan också bli mycket att lappa och laga.
Har både bra och dåliga erfarenheter från till exempel skidstavar, dom blir visserligen lite lättare, men samtidigt känsligare.
Stadiga som tusan i vissa riktningar, men en liten, liten anvisning på den så...."krack", och så åker man med en stav.
Så att göra en bukskydd i detta material verkar inte riktig funktionellt känner jag, eller är det någon som har andra erfarenheter?
Och personligen tycker jag att det blir fult på Teneren, man vill ju sätta dit dekaler, och då syns det inte att man är frän, så då är det ju pengarna i sjön
Haha man kan inte vara säker nog! Men gött, då blir det stöd istället för lyft! Great!Va inte bilden med bobinen i hålet tydlig nog? jag har kört med stöd bak och spännband i taket för att lyfta framhjulet med sen på förra hojen. Inga problem alls.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |