Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
Då har jag varit igång och klåpat mig lite. Vad fan är det med mig och mekningen på senaste tiden. Ingenting blir ju fan bra.
Jag skulle justera upp bakbromsen på T7:an en halv centimeter och såg på youtube att man kan skruva ut skruven längre och då så att fotbromsen höjs en aning. Toppen och sagt och gjort så justerade jag upp skruven till bakbromsen.
Efter ca 5km så började det lukta fan och bränt och med kopplingen så märkte jag att bromsen tog. Jag visste direkt att det var jag som klantat mig.
Bra tips till er andra att man kan inte justera så långt. Men det som gör mig irriterad är att jag fortfarande inte riktigt förstår konstruktionen bakom gummiskyddet upp mot bromscylindern. Är det inte bara en skruv där?
Jag ska beställa med mekbok till T7:an nu iaf. Någon som vet vilken som är bäst om det finns flera eller vilka har ni köpt?
Jag skulle justera upp bakbromsen på T7:an en halv centimeter och såg på youtube att man kan skruva ut skruven längre och då så att fotbromsen höjs en aning. Toppen och sagt och gjort så justerade jag upp skruven till bakbromsen.
Efter ca 5km så började det lukta fan och bränt och med kopplingen så märkte jag att bromsen tog. Jag visste direkt att det var jag som klantat mig.
Bra tips till er andra att man kan inte justera så långt. Men det som gör mig irriterad är att jag fortfarande inte riktigt förstår konstruktionen bakom gummiskyddet upp mot bromscylindern. Är det inte bara en skruv där?
Jag ska beställa med mekbok till T7:an nu iaf. Någon som vet vilken som är bäst om det finns flera eller vilka har ni köpt?