Alla 4 användes, men den första "300" användes bara fläckvis på några lite värre repor samt något märke efter insekt. Detta steg kan man hoppa över, och har man inga värre repor så ska det hoppas över. Körde även snabbt och lätt på sidan av tanken där knäna gnuggar emot och kan skapa en lite matt yta. Dom modeller av Yamaha som jag gjort liknande på har haft riktigt hård lack på tanken så där kan man gå på lite hårdare överlag. På plasten får man vara lätt lätt på handen.
"300" är egentligen lite väl aggressiv. Idag har dom en 400 som troligen är ett mycket bättre val om man ska göra alla steg. Använde just denna gång en ulltrissa men även det är grovt så en hård skum är att rekommendera egentligen. Detta steg kör jag inte över några dekaler. Dekaler som inte är överlackade med klarlack bör man vara extremt försiktig med, eller kanske helst undvika helt.
De andra två stegen kördes över alla lackerade ytor. 2500 med medelhård skumtrissa, och 3500 med en riktigt mjuk skumtrissa. Oscillerande maskiner är att föredra överlag.
Själv körde jag med tre olika maskiner där den första var roterande. Men det är inget som rekommenderas.
Vindrutan rör jag inte med polermaskin. Har inte hittat något sätt som funkar men däremot lyckats få repor. Brukar rengöra lite extra noggrant och sedan vax.