Yoshimura GSX1230R Projekt

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nischt highe pipe.
har du prova o skissa den så den inte följer linjen? lite mindre uppåtvinklad. blir de skit så som din första skiss tycker jag..

den på bilden ovanför(den röda skapelsen) ser bra ut men kollar man ser de ut som den är liite mer neråt som jag skulle vilja se.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Du kan ju ha den lägre dragen, fast med samma vinkel som ovan på dämparen.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
nischt highe pipe.
har du prova o skissa den så den inte följer linjen? lite mindre uppåtvinklad. blir de skit så som din första skiss tycker jag..

den på bilden ovanför(den röda skapelsen) ser bra ut men kollar man ser de ut som den är liite mer neråt som jag skulle vilja se.

Du tänkte mer något sånt här? Att man följer nedre linjen av bakdelen istället med ljuddämparen typ.

DSC_0006-7-1.jpg


Inte high pipe!!

:D

Du kan ju ha den lägre dragen, fast med samma vinkel som ovan på dämparen.

Som ovan kanske?

Just nu är jag ju som förtjust i den första lösningen jag och polaren kom fram till. Blir ju lite tvåtakts-racepipa över det hela. :yoparty
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Kommer du ha hjulet så där långt bak monterat så finns det ju massor med plats inne i svingen.
Upp med pipan där och sen dubbla puffror som ligger halva under röven på dig och halva utanför så att det blir bredd på hojen bakifrån.

Kolla på Ktm Duke eller Yamaha r-1 -04 och tänk samma montage men i en retroklassisk stil som passar din hoj.:tummenupp
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Du tänkte mer något sånt här?

Sådär ser bättre ut om du tvunget ska ha en mer horisontell dämpare, ska du ha den upp vid kutsen som i det föregående förslaget så kommer du få en väldigt lång linkpipe som antagligen kommer se ganska malplacerad/hemmagjord ut. Vore synd på ett så annars helgjutet bygge.

Egentligen röstar jag dock på samma idé som ozeo, dvs nedanstående:

DSC_0006-3-1.jpg
 

FläsketBrinner

Sporthojsnörd
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Grums
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, KX450 -20
fast det bästa är att gömma den där du först tänkte, så syns den inte.
och syns den inte, så finns den inte
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kommer du ha hjulet så där långt bak monterat så finns det ju massor med plats inne i svingen.
Upp med pipan där och sen dubbla puffror som ligger halva under röven på dig och halva utanför så att det blir bredd på hojen bakifrån.

Kolla på Ktm Duke eller Yamaha r-1 -04 och tänk samma montage men i en retroklassisk stil som passar din hoj.:tummenupp

Håller egentligen med El Pucko, men jag vet ju att du införskattat en ny dämpare så det kanske blir knasigt?
Du kan inte köra en singeldämpare under sadeln då?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

Det är vägen att gå! Highpipe och ansträngt erigerade vinklar är bara så historielöst och skulle skämma ut ditt fina bygge. Skrev ett inlägg och föreslog precis denna lösning men skickade inte det. Kul att det kanske drar sig mot den varianten ändå.

Behåll det tidstypiska stuket med moderna attiraljer!
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Helt klart det snyggaste alternativet!! Blev nästan lite orolig när jag såg de andra :D

Edit: Blev så bra att bilden förtjänar att quotas tre ggr!

Du tänkte mer något sånt här? Att man följer nedre linjen av bakdelen istället med ljuddämparen typ.

DSC_0006-7-1.jpg




:D



Som ovan kanske?

Just nu är jag ju som förtjust i den första lösningen jag och polaren kom fram till. Blir ju lite tvåtakts-racepipa över det hela. :yoparty
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jäklar vilken fart det blev i tråden nu när den flyttades till Hojbyggen. Tackar för alla förslag och idéer.

two stroke man, Jocke, blueridge: Var inne lite på att highpipe vore lite stilbrott själv, men däremot tycker jag att den högdragna pipan som jag ritade först var rätt tuff. Men just nu lutar det åt den senaste varianten, lite utav en "gyllene medelväg". :)

Återigen, tackar för alla synpunkter och tankar! :tummenupp
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Som på bild nr 2 tycker jag den borde sitta.
Kanske inte så tidstypiskt men den följer linjespelet i bakdelen bra.
Dock så bör den inte sitta för högt upp.

Men ärligt, så kör på det som DU tycker är snyggast.
 

Bifogat

  • viktor_1.jpg
    viktor_1.jpg
    113.5 KB · Visningar: 132
  • viktor_2.jpg
    viktor_2.jpg
    113.5 KB · Visningar: 133

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Nej en liten megafon på varje sida är grejer på din hoj :D

Ja jag vet att du inte gillar det, men en då :rolleyes:.
 

Bifogat

  • DSC_0033-1.jpg
    DSC_0033-1.jpg
    113.6 KB · Visningar: 139

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Men ärligt, så kör på det som DU tycker är snyggast.

Givetvis. ;)

Nej en liten megafon på varje sida är grejer på din hoj :D

Ja jag vet att du inte gillar det, men en då :rolleyes:.

Tvärt om - megafon är skitballt, är bara problem med utrymme för en under fotpinnen / vid svingen. :)

Vi får se vad som händer. Ska höra om jag kan låna en V&H megafon av en polare för att provmontera.
 
Last edited:

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Jäklar vilken fart det blev i tråden nu när den flyttades till Hojbyggen. Tackar för alla förslag och idéer.

two stroke man, Jocke, Thomas: Var inne lite på att highpipe vore lite stilbrott själv, men däremot tycker jag att den högdragna pipan som jag ritade först var rätt tuff. Men just nu lutar det åt den senaste varianten, lite utav en "gyllene medelväg". :)

Återigen, tackar för alla synpunkter och tankar! :tummenupp

En annan fördel med just denna dragning av pipan: Öhlinarens porriga gasbehållare skyms inte! :tuttar :yoparty

Men som Wiseguy skrev, det är allra viktigast att DU blir riktigt nöjd. Men vi ödmjuka (? :rolleyes:) tjänare tycker ju om att strö våra synpunkter över andras byggen då vi själva är alldeles för lata/inte besitter alla kunskaper/har tillgång till en ypperlig maskinpark, för att själva sätta igång ett projekt/byggtråd. :fyllisar
(undantag finnes) :)
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top