Yoshimura GSX1230R Projekt

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Viktor,

vad är det för plastbit som skymmer de grymt vackra förgasarna?
Ska du verkligen ha det så?

Om du vill ha blå färg så skulle du kunna titta på en färg som verkligen är BLÅ och det är Ford Racing Blue, som finns på Mondeo st200 årsmodell 2000.

Satt och funderade igår lite om jag skulle sätta tillbaka plastbiten eller inte. Inte bestämt mig ännu dock. :va

Antingen den eller Volvos Ocean Race blå. Också en sjukt snygg blå färg.
oceanrace_blue.jpg

Vad gäller färgerna så får jag väl bara instämma med er att dom där är jäkligt snygga och högst tänkbara kandidater. Peugeot har också en jäkligt snygg mörkblå metallic.

Ingen Photoshoptrollkarl i farten?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Gjorde en snabbis, dock utan dekalerna!

Bifogat

• apa.jpg
    apa.jpg
    58.5 KB · Visningar: 276

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
En lack som hade varit snygg hade varit att köra enligt orginaltemat som finns på första sidan. Vit bakgrund, med röda fält. Fält på tank, längst bak på bakkåpan och ev på lampkåpan. Kanske med mindre fält (ev svarta) under sadeln långt fram.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Slängde ihop en snabb bild

Gjorde en snabbis, dock utan dekalerna!

Stort tack till er båda. Jag gillar det skarpt! :tummenupp :Bugar

Har följt ditt bygge ett tag utan att skriva nåt...
Måste bara säga att du har grym feeling för detta å det kommer att bli ruskigt bra:tummenupp

Keep up.......

Tack och bock! Kul att det gillas! :)

Som du kanske kan gissa så röstar ja på INTE!:D

Hahaha. :D

En lack som hade varit snygg hade varit att köra enligt orginaltemat som finns på första sidan. Vit bakgrund, med röda fält. Fält på tank, längst bak på bakkåpan och ev på lampkåpan. Kanske med mindre fält (ev svarta) under sadeln långt fram.

Jag var faktiskt inne på det spåret igår. Satte mig ner och lattjade med lite stripes och det ser ju helt OK ut, men jag är inte säker om det känns så raceigt om du förstår vad jag menar. Det blir ett mer klassiskt originalstuk.

Vi får se hur det blir! Just nu är jag dock stenhårt inne på ett enfärgat färgschema.

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Får instämma i hyllningskören, fantastiskt imponerade och inspirerande arbete! Hoppas det inte stannar vid enbart en hobby, ta vara på talangen.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Apropå färgsättning...

Jag gillar Suzukis "Tri-colore" i blått från deras äldre cyklar. Det blir snygga färgharmonier:tummenupp

Bifogat

• 1991-Suzuki-RGV250SP-Front.jpg
    1991-Suzuki-RGV250SP-Front.jpg
    52.5 KB · Visningar: 120

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Får instämma i hyllningskören, fantastiskt imponerade och inspirerande arbete! Hoppas det inte stannar vid enbart en hobby, ta vara på talangen.

Hobby kommer det alltid att vara, men det finns ju en risk att det blir något mer seriöst utav det. Fått ett jobberbjudande av en bekant som vi får se vart det leder. :)

Instämmer till 160% med Powerholic: Fy för den lede om du täcker fuggarna med en onödig plastbit! :huvet

Både och - tycker plastbiten fyller sitt syfte att den ger ett mjukare / finare avslut på sidopanelen, men samtidigt döljer den ju förgasarna, om än väldigt lite.

Som sagt, får se vad det blir utav det.

Apropå färgsättning...

Jag gillar Suzukis "Tri-colore" i blått från deras äldre cyklar. Det blir snygga färgharmonier:tummenupp

Gillar också Suzuki:s färgsättningar på deras äldre hojar, så det är ju en fråga om att gå på "oldskool" eller något eget.

jag hoppas att du inser att den där måste piskas stenhårt runt kemora =).

Jodå, men det är jag som ska piska den. :D

Högst tvivelaktigt om det kommer erbjudas någon provkörning, men blir det någon så kommer det vara under kontrollerade former: jag kör efter på testpilotens hoj samt värde vid klotning: 50000kr. :tungan

Rent pengamässigt så ska det vara klart redan nu i Mars månad. Sen är det bara en fråga om att få allt på plats igen. Största problemet just nu börjar väl bli däck.

Tror det blir att köpa en uppsättning med racedäck för resan till Kemora. Funderar även på att köpa en billig däckvärmare från Kina (från samma kille som jag köpte ljuddämparen av) så att man har bra med grepp i däcken direkt när man kör ut. Bara för att det är slutet av Maj är det ju ingen garanti på solsken och 20+ ute. Vore ju förjävligt tråkigt att lägga hojen på sidan på grund av dålig temperatur i däcken, sen spar man ju lite på däcken på samma gång.

Men det blir nog att ta det lugnt till en början. Klämma och känna lite. Hojen kommer ju att vara helt annorlunda med dom nya kammarna och nya förgasarna.

är jag den enda som gillar den i vitt? =O

Jag gillar också vitt, men jag är osäker om jag gillar vitt mest. :tungan

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Hobby kommer det alltid att vara, men det finns ju en risk att det blir något mer seriöst utav det. Fått ett jobberbjudande av en bekant som vi får se vart det leder. :)

Både och - tycker plastbiten fyller sitt syfte att den ger ett mjukare / finare avslut på sidopanelen, men samtidigt döljer den ju förgasarna, om än väldigt lite.

Som sagt, får se vad det blir utav det.

Gillar också Suzuki:s färgsättningar på deras äldre hojar, så det är ju en fråga om att gå på "oldskool" eller något eget.

Jodå, men det är jag som ska piska den. :D

Högst tvivelaktigt om det kommer erbjudas någon provkörning, men blir det någon så kommer det vara under kontrollerade former: jag kör efter på testpilotens hoj samt värde vid klotning: 50000kr. :tungan

Rent pengamässigt så ska det vara klart redan nu i Mars månad. Sen är det bara en fråga om att få allt på plats igen. Största problemet just nu börjar väl bli däck.

Tror det blir att köpa en uppsättning med racedäck för resan till Kemora. Funderar även på att köpa en billig däckvärmare från Kina (från samma kille som jag köpte ljuddämparen av) så att man har bra med grepp i däcken direkt när man kör ut. Bara för att det är slutet av Maj är det ju ingen garanti på solsken och 20+ ute. Vore ju förjävligt tråkigt att lägga hojen på sidan på grund av dålig temperatur i däcken, sen spar man ju lite på däcken på samma gång.

Men det blir nog att ta det lugnt till en början. Klämma och känna lite. Hojen kommer ju att vara helt annorlunda med dom nya kammarna och nya förgasarna.

Jag gillar också vitt, men jag är osäker om jag gillar vitt mest. :tungan

naturligtvis så menahe ja att du ska rasta den stenhårt.. köp du två uppsättningar däck tror jag:yoparty

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Photoshop Sporthoj

Viktor,

om du vill ha hjälp med Photoshop så finns det redan en jättetråd här på SH som heter just Photoshop Sporthoj. Där finns det flera som verkar ruggit bra på att fixa olika designer.:tummenupp

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Eftersom man får tycka...Jag röstar för orginalinspirerade färger/Yoshimura? kombinerat med kåpan som du hade på första sidan, varför förkastades den?, den passar ju hojen perfekt!:yoparty

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Eftersom man får tycka...Jag röstar för orginalinspirerade färger/Yoshimura? kombinerat med kåpan som du hade på första sidan, varför förkastades den?, den passar ju hojen perfekt!:yoparty

Ja hade alla dagar i veckan lackad den här hojen vit,röd,svart.
Med vit som dominant färg.

Precis som i yoshimura loggan :yoparty

Mvh

Än är inget hugget i sten. Jag kommer inte bara ha ändrat mig en och två gånger innan det här är klart. Varit lite så genom hela projektet. :D

Ska se över alla tänkbara färgscheman och försöka välja det bästa. :)

Viktor,

om du vill ha hjälp med Photoshop så finns det redan en jättetråd här på SH som heter just Photoshop Sporthoj. Där finns det flera som verkar ruggit bra på att fixa olika designer.:tummenupp

Kom på det nu i efterhand. Tack! :tummenupp

Igårkväll lyckades jag faktiskt göra något vettigt ute i garaget, nämligen kapa till några rörböjar mellan kollektorn och ljuddämparen.

DSC_0004-9.jpg

Allt hängde en aning på bilden då det bara var ihoptejpat. Sen var passningen lite väl tight i ljuddämparen så innan vi pressade ihop röret så gick det inte riktigt att få på. Slutresultatet efter att vi pressat ihop ändarna lite samt punktat ihop röret blev betydligt bättre.

DSC_0018-4.jpg

Tror inte jag behöver göra några justeringar alls. Väldigt nöjd med vinkeln på dämparen och hur mellanröret blev. :)

DSC_0024-4.jpg

DSC_0025-1.jpg

Möjligen att jag får göra lite småjusteringar på fästet till ljuddämparen men utöver det tycker jag det blev mucho nice. :tummenupp

Passade även på att kapa av bromspedalen för att ändra vinkeln på den. Blev en avsevärd förbättring. Lite småjusteringar kvar bara.

DSC_0033-2.jpg

Tänkte dra med mig röret till skolan imorn för att svetsa. Får se om jag har tid att göra det.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Vad har du för grenrör och kollektor?

Ingen aning vad det är för fabrikat. Gjort i låglegerat rostfritt men inga som helst kännetecken utöver det. Sett liknande system på några Engelska och Tyska men vet inte mer än så.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0