Prova för skoj skull att vrida upp styret så att den lilla knäleden ligger parrallellt med gaffelkronan eller lite högre i framkant , så körde man alltid förr ( sååå mysigt med laverda roder) ( saknar) hehe
Haha, mer tufft än funktionellt kanske.
Inget elsystem idag heller. Posten är verkligen bra på det där att inte göra sitt jobb.
Men det var inte det värsta.
Tog en sväng förbi Laitis i hopp om att lagren skulle ha kommit (beställda fredag förr-förra veckan (den 29:e). Stiger in genom dörren och frågar om något kommit. Nja sa han i kassan, men det verkar vara beställt i fredags. I fredags? Den 6:e alltså? Jo, precis. Jaha? När kommer dom då? Onsdag eller torsdag bör dom vara här. OK, inga problem tyckte jag.
Men på vägen dit i bilen så tyckte jag åt farsan: vet du vad som skulle vara förbannat kul? Att dom beställt fel lager!
Med det i bakhuvudet kom jag på mig att fråga han i kassan.... men du, vad är det för lager som är beställt? Står det några mått på det? Äeuhm få se... det är beställt två stycken 60/22 2RS. 60/22? Mig veterligen hade jag beställt två 60/28, med 28mm innerdiameter.
Det visade sig efteråt att det enda som stämde i ordern var farsans namn och telefonnummer. Allt annat var fel. Det var uppskrivet som personalköp åt Kappa (stort pappersbruk här i stan), det var fel antal lager (ett lager) samt att det var fel lager. Han skulle ringa och beställa ett omedelbart och det skulle väl dyka upp om några dagar då.
Men så ringer han några minuter senare och säger "Dom hade lagret i rest och det skulle komma in om två månader.".
Nu skiter jag i allt vad Laitis heter då detta inte var första gången det här hände.
Köpt lager på eBay nu från England. 200kr inklusive frakt för två lager. Laitis tog 260kr / lager.