Yoshimura GSX1230R Projekt

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ni snackar ju nästan värre än Hoppe:mad: Nästan.

Nicklas - ut i garaget och gör klart autotunern till Bazzaz:en:mattias

Viktor - natten är lång, plugga och playa hur mycket Du vill men nu vill vi se möget på gatan, slideande utefter Sundsgatan:fakta

Jag börjar ju bli orolig att det bara är jag som har en fungerande tvåhjuling när värmen anländer. Dessutom blev jag just utslängd från sovrummet efter att ha meckat Baotian åt min brorsdotter - frun menade att jag luktade som Michelingubben, mummad med Shells bästa kvalitetsoktan...:brinnerup

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ni snackar ju nästan värre än Hoppe:mad: Nästan.

Nicklas - ut i garaget och gör klart autotunern till Bazzaz:en:mattias

Viktor - natten är lång, plugga och playa hur mycket Du vill men nu vill vi se möget på gatan, slideande utefter Sundsgatan:fakta

Jag börjar ju bli orolig att det bara är jag som har en fungerande tvåhjuling när värmen anländer...:brinnerup

Pipan är på svetsning så jag är snart på banan igen:)

Du har en traja, finns ingen risk att den skall vara det enda fungerande fordonet i grannskapet...:rolleyes::)
Har du hällt i oljan som runnit ut under natten Roffe?

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Nu är Du så där ugglig igen - dessutom spammar vi sönder Viktors byggtråd!

För övrigt bor jag nära en oljehamn och har magnater i släkten, det är så en framsynt människa säkerställer tillförlitligheten hos en skönhet från de brittiska öarna...:)

Pipan är på svetsning så jag är snart på banan igen:)

Du har en traja, finns ingen risk att den skall vara det enda fungerande fordonet i grannskapet...:rolleyes::)
Har du hällt i oljan som runnit ut under natten Roffe?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
För övrigt bor jag nära en oljehamn och har magnater i släkten, det är så en framsynt människa säkerställer tillförlitligheten hos en skönhet från de brittiska öarna...:)

Menar du inte dom tyska öarna? :D

Jag ska nog försöka få den till någon form av besiktningsgubbe nästa vecka och höra vad dom tycker om jag får allt att lira nu i veckan. Har dom inget att anmärka på så är det bara börja putsa, plasta kåpor och fixa lack. Sadel kommer det också bli när jag fått lön. :)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu är Du så där ugglig igen - dessutom spammar vi sönder Viktors byggtråd!

Du har med andra ord ett rejält och tillförlitligt oljelager så att du kan hålla igång det brittiska järnet?

Vaddå spamma sönder, Viktor är såååå glad för att vi håller liv i hans byggtråd:)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Blir nog uppstart strax. Allt funkar då som det ska och jag hade tänkt starta redan nu men av nån anledning gick det inte.

Sen kom jag på - just ja - ventilspelet... :näsblod

Har allt ufrån 0 till 1mm i ventilspel. Blir väldigt svårstartad då. :D

Gick med
18 Jul 2008
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
lacken behöver du inte röra! det är en badass hoj och då tycker jag att lacken ska vara som en extra käftsmäll! :)
Så som den ser ut nu är mer unikt än med färg - enligt mej:yoparty

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Den lever och utan några som helst problem. Går hur fint som helst. Kommer krävas lite finjustering av fuggarna men allt fungerar prima, oljekylare, toppsmörjning, osv. :tummenupp

När det blir svart i filmklippet så stoppade jag ner mobilen i fickan och glömde av den så när ni kommit dit är det bara att stänga av. :)

http://s175.photobucket.com/albums/w149/Mindless000/?action=view&current=Videoklipp0005.mp4

Sen framgår det inte riktigt av videon men den låter brutalt och LUKTAR brutalt. Känns väldigt high-performance. Och fy fan så porriga krökarna blir när dom får lite guld-aktig färg på sig. :D

Grymt jäkla nöjd!

Nu ska jag bara invänta dom där bakhjulslagren för att skruva ihop allt sen blir det förhoppningsvis en tur till Bilprovningen till veckan för ett utlåtande.

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Grattis pöjk, Du vann just guldpalten för rejsmeckning då Niklas ännu inte rapporterat in utfallet från Bazzaz-svetsningen:)

Hojen låter riktigt Badass-mf-elakt, jag börjar bli mer än lite rädd för att knuffas ned från tronen i vår lokala oväsen-cup...

Jag ser verkligen fram emot att beskåda Draken live och i full action!

Snyggt jobbat:tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Grattis pöjk, Du vann just guldpalten för rejsmeckning då Niklas ännu inte rapporterat in utfallet från Bazzaz-svetsningen:)

Hojen låter riktigt Badass-mf-elakt, jag börjar bli mer än lite rädd för att knuffas ned från tronen i vår lokala oväsen-cup...

Jag ser verkligen fram emot att beskåda Draken live och i full action!

Snyggt jobbat:tummenupp

Tack farbror! :D

Den låter riktigt elakt när man står bredvid den, precis som den gjorde förra året. Kanske lite elakare nu t.o.m. :tummenupp

Ska skruva på alla besiktningsgrejjer nu bara sen blir det en sväng till bilprovningen till veckan förhoppningsvis!

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Ååh vad jag hade velat höra den där live! :D Får hoppas att polaren ska upp till pite i år också så man kanske kan hänga med och träffas :tummenupp

Kan inte säga mer än vad som redan är sagt, riktigt badass :yoparty

erikblomdahl

Medlem
Gick med
9 Aug 2009
Hoj
Triumph Street triple 765RS -20
Måste kännas skönt att ha den startad efter så lång byggtid. Det enda tråkiga är att jag med fler brukar se fram mot dina uppdateringar...som säkert kommer att bli färre när den går att köra :)

Du får helt enkelt dra igång ett nytt projekt när du blir klar!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Ååh vad jag hade velat höra den där live! :D Får hoppas att polaren ska upp till pite i år också så man kanske kan hänga med och träffas :tummenupp

Kan inte säga mer än vad som redan är sagt, riktigt badass :yoparty

Det är bara att komma förbi när tillfälle ges. :)

Måste kännas skönt att ha den startad efter så lång byggtid. Det enda tråkiga är att jag med fler brukar se fram mot dina uppdateringar...som säkert kommer att bli färre när den går att köra :)

Du får helt enkelt dra igång ett nytt projekt när du blir klar!

Den var ju senast startad i höstas så det är ju inte allt för länge men det var jäkligt skönt att få kvitto på att jag gjort allt rätt när den startade på första knapptrycket då jag aldrig gjort något sånt här förr.

Uppdateringarna lär väl bli färre men det är fortfarande lite småsaker som jag saknar. Brembo, PFM eller ISR bromsok hade varit trevligt med tillhörande skivor eller så BrakeTech full-floater skivor. Porr! :yoparty

Sneglat på smidda fälgar också men det återstår att se. Fungerar det bra med dom jag har nu så finns det egentligen ingen anledning att byta, nog för att lättare fälgar är den bästa uppgradering man kan göra på en motorcykel. :)

Grattis, den låter elak:tummenupp

Den låter oerhört elak. :D

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Uppdateringarna lär väl bli färre men det är fortfarande lite småsaker som jag saknar. Brembo, PFM eller ISR bromsok hade varit trevligt med tillhörande skivor eller så BrakeTech full-floater skivor. Porr! :yoparty

Just PFM-bromsar tycker jag är bland de snyggste man kan hitta i bromsväg, åtminstone deras narrow pad-skivor och ok. Den äldre modellen med snedställda spår var väl dock ännu snyggare än den nuvarande vågformade slitsen men fortfarande sjukt snyggt. Köp för fan ;)

pfm_race_kit.jpg

Inte för att hojen egentligen behöver det, den är ju riktigt snygg i nuvarande utförande. Och ljudet, ja, det skulle jag också vilja höra på riktigt!

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Sköööööönt rått ljud det blev & behåll lacken å fårskinnet snälla

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Tack alla! :)

Just PFM-bromsar tycker jag är bland de snyggste man kan hitta i bromsväg, åtminstone deras narrow pad-skivor och ok. Den äldre modellen med snedställda spår var väl dock ännu snyggare än den nuvarande vågformade slitsen men fortfarande sjukt snyggt. Köp för fan ;)

pfm_race_kit.jpg

Inte för att hojen egentligen behöver det, den är ju riktigt snygg i nuvarande utförande. Och ljudet, ja, det skulle jag också vilja höra på riktigt!

Ja, dom är riktigt porriga och ger säkert grymt bett i bromsarna. AP Racing har också liknande skivor och bromsok så det skulle också kunna vara ett annat alternativ. Men som sagt, det är inget jag egentligen behöver. Det bett som finns i radialoken jag har nu räcker väldigt långt för vanlig söndagskörning samt en och annan bandag.

Nåja, får se vad det blir. Helst av allt vill jag köpa mig en Nico Bakker eller Moto Martin för att ha något att bara tuffa runt på. :)

Blir att fixa och grejja lite i helgen för att få allt klart inför besiktning. Ska se om jag inte får upp ett videoklipp med lite bättre kvalité då också så ni får höra hur den låter på riktigt. :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år