Viktor L
Moderator
Provstartade igen som hastigast och det är blårök direkt och kollar man ner genom tändstiftshålet efter en par minuters varmkörning är det olja i ventilfickorna på kolven. Däremot läcker det återigen ingenting mellan topp och cylinder.
Eftersom jag gjort allt enligt konstens alla regler med såväl installation som inkörningen så är jag mer lur om att det som Andersson var inne på: cylindern är honad för fint, så ringarna har trots min inkörning inte satt sig utan bara "halkat" inne i fodret.
Blir att riva och åka förbi med cylindern hos motorslipen imorn och höra om han kan hona om på kort varsel. Då passar jag på att plana cylindern dom där sista tiondelarna så jag får rätt squish också.
Eftersom jag gjort allt enligt konstens alla regler med såväl installation som inkörningen så är jag mer lur om att det som Andersson var inne på: cylindern är honad för fint, så ringarna har trots min inkörning inte satt sig utan bara "halkat" inne i fodret.
Blir att riva och åka förbi med cylindern hos motorslipen imorn och höra om han kan hona om på kort varsel. Då passar jag på att plana cylindern dom där sista tiondelarna så jag får rätt squish också.