originallameller med tre mjuka fjädrar och tre hårda fjädrar.
Japp funkar bra. När jag köpte min första "superhub", tror det var -87, fick jag med tre hårdare fjädrar som jag monterade när jag böt korgen - fungerade kanonbra. Hade aldrig några problem med kopplingen sedan.
Angående lamellerna så låter det som att du behöver en till om du ska använda trimmlamellerna. Som du säkert vet så är det olika många lameller i motorerna beroende på årsmodell. Det varierar mellan 9 & 10.
Har för mig att det var 9st från början och att Suzuki böt till 10st -83 för att få en större total anläggningsyta. Samtigt blev dom tunnare för att få plats i samma utrymme.
Kul att du har lokaliserat problemet, han du med någon riktig testrepa efteråt?
Blev en provtur för en stund sedan och allt fungerar utmärkt! Det är ett jäkla drag i motorn nu oavsett växel och inte en tanke på att den ska hålla på att kvävas vid gaspådrag. Nu är det bara sikta in sig på att besiktiga hojen!
Kopplingen fungerar också finfint men jag ska ta och leta rätt på klenare fjädrar. Det blir lite overkill att ha superhårda fjädrar så man får jobba ihjäl vänsterhanden när man ändå har en lockup som nyper mer och mer i takt med att motorvarvet ökar.
Däremot så kommer jag inte ifrån att ventilkåpspackningen) fuktar. Det blir som en oljedimma på framsidan av motorn och det samlas sen på kylflänsarna och såsar ner på grenrören. Toppackningen är tätare än tätast efter att jag drog åt toppmuttrarna till 50Nm så det är inte där problemet ligger. Jag antar att det är en kombination av mina höglyftkammar med hög duration, min toppsmörjning samt högre oljetryck till smörjningen på kammarna som gör att det samlas väldigt mycket olja kring avgaskammen och detta trycks då i sin tur ut genom ventilkåpspackningen.
Ska öppna upp avluftningen på ventilkåpan ordentligt och se om det kan råda bot på problemet. I annat fall får jag väl hitta något klet att sätta på ventilkåpspackningen för att det ska hålla tätt, frågan är bara vad...
Hur funkar vevhusventilationen?
Jodå, den fungerar som den ska, men jag är rädd att avluftningen på ventilkåpan inte gör det.
Men sen kom jag även på att det kan smita igenom lite olja nånstans ifrån kamkedjetunneln (vid toppackningen) men det ser inte ut som att det är därifrån oljan kommer.
Jäkla lurigt...
Snabba ryck med engelsmännen. Mätaren är redan på gång!
Och visst är den läcker!
Blir spännande att se när den kommer till veckan.
Ska du nyttja "BOOST" funktionen
rackarns snygg display med många möjligheter, hur mycket kan den logga, kanaler etc?
Ska du nyttja "BOOST" funktionen
rackarns snygg display med många möjligheter, hur mycket kan den logga, kanaler etc?
Jag trodde att du skulle köra med hojen och inte spela tv spel på den
TVspelsgenerationen - klarar sig inte utan
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |