Yoshimura GSX1230R Projekt

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu jäklar har mätaren kommit! Blir att plocka upp den efter att jag kommer hem från jobbet. Bilder utlovas efter kl23 nån gång. :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Äntligen!

DSC_0003-63.jpg

Fränt med en vadderad plastväska till mätaren.

DSC_0004-54.jpg

Tempgivare och hastighetsmätare. Väldigt seriöst med data på exakt när dom var testade och av vem samt serienummer på dom. Alla saker jag köpte är väldigt färska. Den gamlaste delen är hela två veckor gammal! :)

DSC_0005-49.jpg

Inne i lådan återfinns manual, serie-ports sladd för konfigurering via dator, kontakter för kabelstam samt CD skiva med konfigurationsprogrammet på.

DSC_0006-45.jpg

Mätaren...!!!

DSC_0007-47.jpg

Is nice!

DSC_0008-40.jpg

Is tunn!

DSC_0009-28.jpg

Och på hojen blir det något sånt här...

DSC_0015-26.jpg

DSC_0017-19.jpg

DSC_0019-10.jpg

Kommer bli hur bra som helst! :yoparty

Värt pengarna? Vette fan, det är på gränsen till överdrift... :näsblod

Nu ska jag bara fixa klart det sista av skolarbetena och sen blir det att koppla in mätaren i helgen. Ska bli spännande att se hur den fungerar. :)

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Hur är det med vattentåligheten?

Nackdelen med motorcyklar är ju att dom för det mesta vistas utomhus

Och där solen inte alltid skiner

Jäkligt ball dock

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Hur är det med vattentåligheten?

Nackdelen med motorcyklar är ju att dom för det mesta vistas utomhus

Och där solen inte alltid skiner

Jäkligt ball dock

Den ska vara vattentät till 110% då den är gjord för motorcyklar och öppna sportbilar alá Lotus Super 7. Skulle den mot förmodan ta stryk av fukt så har den två års garanti och jag är säker på att dom kan erbjuda längre än så om det skulle visa sig att den dött pga regn.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Dags för Peter att bygga en stressfläkt åt dig så att du får nytta av "boost" funktionen

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Idag snickrade jag till ett fäste för mätaren. Måste säga att jag är mycket nöjd! Allt blev centrerat och fint och det ser ut som en dröm. :)

DSC_0022-12.jpg

Den lilla dioden till vänster är indikatorlampan för larmet (blinkar när det är aktiverat).

DSC_0025-9.jpg

DSC_0030-7.jpg

Med kåpan monterad...

DSC_0035-3.jpg

DSC_0041-4.jpg

DSC_0043-2.jpg

Tänkt börja pilla med det elektriska nu så förhoppningsvis hinner jag testa och programmera färdigt den nu i helgen. :)

Det var ett jäkligt enkelt jobb att göra plattan. Klippte ut den lilla mallen som fanns för mätaren, slog några slag med en körnare, förborrade, borrade, hålsågade upp hål för kontakter, filade och sågade lite och sist men inte minst lite mattsvart färg. Ser inte fy-skam ut tycker jag. :tummenupp

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Idag snickrade jag till ett fäste för mätaren. Måste säga att jag är mycket nöjd! Allt blev centrerat och fint och det ser ut som en dröm. :)

Grymt snyggt Viktor! Skall bli kul att se den live när du är klar:tummenupp

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++

:tummenupp

Ser fint ut det där, men den ser ut att vara stumt monterad. Om så är fallet, kommer den att tåla vibrationerna månntro? Vore ju synd att göra den fina mätaren till en maraca mha äkta GSX-vibrationer.

/Ingvar

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag är analogmätarfetischist men jag tycker ändå att det där ser väldigt bra ut. Gott betyg som alltid!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Ser fint ut det där, men den ser ut att vara stumt monterad. Om så är fallet, kommer den att tåla vibrationerna månntro? Vore ju synd att göra den fina mätaren till en maraca mha äkta GSX-vibrationer.

/Ingvar

Ja, jag monterade den bara som hastigast för att kolla passningen och så. Ska göra lite gummibrickor att sätta mellan mätaren och plåten men troligtvis även vid infästningen för plåten. Men den sitter väldigt stadigt så även fast jag skippade dämpning så tror jag den skulle hålla hur länge som helst. Väldigt gedigen konstruktion på mätaren nämligen. :)

Jag är analogmätarfetischist men jag tycker ändå att det där ser väldigt bra ut. Gott betyg som alltid!

Jag är också egentligen analog-fetischist men valet stod mellan denna och en uppsättning STACK-mätare. En varvräknare kombinerat med hastighetsmätare kostade över 3000kr och då saknades alla kontrollampor. Till den skulle det då köpas till växelindikator och allt annat. Man glömmer ju att den här har laptimer och en massa grejjer också inbyggt. Sånt kostar fläsk att köpa separat.

Det ser grymt bra ut som vanligt, men går det verkligen fritt för kåpan...det ser aningen trångt ut??

Det är bara som det ser ut. Det finns gott om plats, men ändå inte mer än nödvändigt. Är minst 20-30mm mellan kåpa och mätare.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Då ska vi se...

:tummenupp

Blir att koppla up laptoppen nu och konfigurera allt. Sen är det bara tyta och köra! :D

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Vilken skön dialekt.... lagom slö sådan...!

Låter skitskumt när jag spelar in och pratar svenska. Snackar jag engelska låter jag mer som en engelsman / amerikan än en svensk.

Dom som träffat mig IRL kan intyga att jag inte pratar CP-dryg bonska alá Kalixmål. :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år