Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
FixatNär du ändå skriver kan du ju passa på att ändra trådnamnet från 1135 till 1230. Skulle vara evigt tacksam.
FixatNär du ändå skriver kan du ju passa på att ändra trådnamnet från 1135 till 1230. Skulle vara evigt tacksam.
Att det här skulle bli bra förstod man kanske redan från början. Inte minst efter att ha sett XJRen. Fast det här överträffar alla förväntningar.
Fy fan så stiligt.
Å det är inte för mycket eloxerat men det kanske räcker nu. Just den kombinationen blått, rött och metall är bara så snyggt och racigt.
Var får man tag i grejer från Autobahn88? Kollade hemsidan men det gick bara segt och trögt och verkade inte som att det gick att köpa därifrån,
Tack!
Vad gäller Autobahn88:s grejjer så köpte jag från H2M Racing i Östersund.
http://www.h2mracing.se/webbutik/
I princip klart med den utseende-mässiga biten på motorn nu.
Tycker det blev en avsevärd förbättring jämfört med tidigare.
Nu återstår egentligen bara att plocka ut alla vippor och göra rent i toppen efter att jag gängat och pluggat oljekanaler. Vill inte ha kvar en massa skräp i nån smörjkanal till en vippa eller ett kamöverfall.
Finns egentligen ingen vits att skruva ihop motorn då jag eventuellt tänkt skicka toppen på portning och montering av större ventiler. Dollarn är ju riktigt låg så får jag bara ett tillskott i kassan så ska det nog lösa sig.
I princip klart med den utseende-mässiga biten på motorn nu.
Tycker det blev en avsevärd förbättring jämfört med tidigare.
Nu återstår egentligen bara att plocka ut alla vippor och göra rent i toppen efter att jag gängat och pluggat oljekanaler. Vill inte ha kvar en massa skräp i nån smörjkanal till en vippa eller ett kamöverfall.
Finns egentligen ingen vits att skruva ihop motorn då jag eventuellt tänkt skicka toppen på portning och montering av större ventiler. Dollarn är ju riktigt låg så får jag bara ett tillskott i kassan så ska det nog lösa sig.
Men helvete vad porrigt och vilken finish!
Du ger ju inte så dåligt med prestationsångest nu när man grävt fram Martinen igen och börjat fila.
Du har ingen närbild/högupplöst bild på krymlacken, kanske över en yta med lite olika vinklingar så man ser hur den ser ut i olika ljus/vinklingar.
Maffigt! Fina bilder! Värsta hotrod-hojen ju!
Apropå dollarkursen, menar du köpa ventilerna? För du ska väl inte skeppa toppen till USA för portning?
Haha. Personligen tycker jag att det är lagom finish. Har ju inga blankpolerade aluminiumbitar eller något sånt på hojen, det är lite halv-grov och borstad finish på allt. Men visst försöker man ju få det så snyggt som möjligt.
Har man bara rätt inspirationskällor så går det att få det skitfint själv hemma i garaget. Jag är ingen super-artistisk kille på något sätt, däremot vågar jag nog säga att jag har ett öga för hur saker och ting ska se ut för att det ska se bra ut.
Tack Jörgen!
Suttit här i tråden och väntat på att du ska flika in någon gång och idag blev den dagen.
Och gällande dollarn så visst är det ventiler och säten jag syftar på. 16 ventiler i storlekar 31 och 28mm samt nya säten skulle gå loss på omkring $600 = 3900kr om jag inte kommer ihåg helt galet.
Toppen tänkte jag skicka via en kompis till Roger Upperton i England. Han är nog en av de bästa (om inte den bästa) i västvärlden på att porta gamla GSX:ar. Sen tog han "bara" omkring 6000kr för en riktig race / hotstreet portning med fräsning och montering av nya säten och ventiler. Här hemma får du räkna det dubbla för det jobbet, i alla fall för en 16-ventilers topp.
Portningen skulle jag eventuellt kunna fixa till en hygglig peng lokalt av en man vid namn Lennart Trydvall (han har portat en del riktigt fina maskiner) men jag tror fortfarande att Uppertons pris är mer konkurrenskraftigt.
Jag brukar sällan gilla gamla gsx byggen men din motor behöver inget chassie, den är snygg bara denI princip klart med den utseende-mässiga biten på motorn nu.
Ja 6000 låter ju onekligen prisvärt för en 16V-topp.
Kanske är billigast om Upperton även tar hem säten och ventiler? Han har ju säkert bra dealer price hos många leverantörer. Kanhända även bättre pris på just det ventilfabrikat du vill ha.
I min motor vart det Kibblewhite-ventiler och styrningar när Proservice portade topparna. CompCams fjädrar, retainers och knaster. Kibblewhite har även en hel del olika storlekar till GSX (De har dock valt att kalla den GS i katalogen ) http://kpmivalvetrain.com/
Ofta är det ju klokt att låta portaren bestämma vad de vill ha för ventiler och säten, en del portare vill tex ha ventiler med mycket "Tulip" många andra vill tex ha "nailheads" på insug. Jag har nailheads på insug och tulip på avgas.
Jag brukar sällan gilla gamla gsx byggen men din motor behöver inget chassie, den är snygg bara den
....
Och gällande dollarn så visst är det ventiler och säten jag syftar på. 16 ventiler i storlekar 31 och 28mm samt nya säten skulle gå loss på omkring $600 = 3900kr om jag inte kommer ihåg helt galet.
Toppen tänkte jag skicka via en kompis till Roger Upperton i England. Han är nog en av de bästa (om inte den bästa) i västvärlden på att porta gamla GSX:ar. Sen tog han "bara" omkring 6000kr för en riktig race / hotstreet portning med fräsning och montering av nya säten och ventiler. Här hemma får du räkna det dubbla för det jobbet, i alla fall för en 16-ventilers topp.
Portningen skulle jag eventuellt kunna fixa till en hygglig peng lokalt av en man vid namn Lennart Trydvall (han har portat en del riktigt fina maskiner) men jag tror fortfarande att Uppertons pris är mer konkurrenskraftigt.
Snygg hoj Viktor, antar att det blir färdmedlet vid nästa Stockholsresa
Priset på portningen är ju troligen en avspegling av hur mycket jobb man tänker lägga ner.
Du ju också lyssna med Matte Bohlin i Huddinge, hans "track record" när det gäller portning är minst sagt imponerande. En man som inte lämnar ifrån sig något halvdant.
/Ingvar
...
Sen ska jag även kolla med en av killarna på MC Xpress vad han tar betalt för att montera nya säten. Skulle inte vara allt för dyrt enligt han på motorslipen.
Kan nog kosta en del det också, speciellt på insug eftersom jag tror man måste göra det i två steg om man vill ha ordentlig presspassning mellan säte och topp. Med säten för 31mm kommer dom att gå i varandra. Så först måste man göra ena sidan i paret, låta toppen svalna, fräsa sätesläge för andra sätet i paret, värma toppen igen och slå i sätena. Gör man det i ett steg kommer man att deformera sätesläget för andra ventilen om sätet skall sitta hårt. Proceduren tar tid.
/Ingvar
Det här ser ju ballt ut! .. maila johan@mustseebikes.com om du kanske e sugen på att få den plåtad? .. Jag har bra kontakter med tidningar å damer..
Du Viktor! Vad använder du för motorfärg?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |