Yzf R1 M

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
I
Precis han. I en annan tråd på detta forum kan du läsa om hans chefs fängelsevistelse och låsta bankkonton, så han har knappast fått vare sig månadens lön eller flygbiljetten till Indy...

Killen i blå tröja som snackar CCU är för övrigt datakille på Lorenzos sida av boxen.

Jo jag har läst och hört lite om det:näsblod Jobbigt läge så att säga, dags för nya äventyr. Stackars Bradl, nått nytt om styrning?
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kom hem runt 19-tiden lördag kväll.
Spände och smörjde kedjan på nåt Yamahacenter utanför Hamburg. De blev helt begeistrade över min R1M. Först var verkstan inte öppen på lördagar men för en R1M-ägare är den alltid öppen sa han. Riktig service som den ska vara. Alla de anställda gick ut och "hjälpte till". Klart under 3minuter.

Kom hem. Bytte olja&filter. Tvättade av kedjan ordentligt med diesel och smörjde upp den. Inspekterade överallt och en länk har nog fått stryk av en sten när jag la hojen på Knutstorp. Den är lite vikt bara. Ska byta drivpaket innan jag ställer undan den för i år.

Tänkte tvätta upp den rejält men är helt slut just nu. Blir en deluxetvätt imorgon med 3 olika poleringar och en riktig vax över hela hojen.

När jag kom in till Sverige så fick jag ett sms av min polare jag var hos i Luxemburg. "Hej, du har glömt dina nycklar här"
Då ville jag bara lägga mig ner och dö.
JetPak skulle ha 6.000kr för att levererera dem till mig inom 24 timmar, egentligen billigt då de flyger hit dem och kör hem dem till mig.
Tur det är megaoväder kring Danmark och norra Tyskland nu, annars hade jag maxat hojen ner och hämtat dem. Så fint den går i 250km/h :)
Helt underbar motorcykel!! Blir aldrig trött på att köra den. Lätt, stark och låter som en MotoGP-hoj bara man plockar bort metallklumpen under hojen.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
image.jpg
Vad

Vad blev en flopp? Är det skinnstället som är så dyrt...? :va

Ja precis, ( bilden syns ju inte tyvärr ) det specialdesignade Dainese Mugello D-Air i blått silver och svart med R1M text. Ett vanligt i standardstorlek kostar €1990.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det hände att det regnade, men som himlen öppnade sig i Danmark var olidligt. Fick stanna och vänta ut det värsta under en bro.

Genomsnittshastigheten är otroligt låg på motorcykel. De sista milen i Tyskland höll jag runt 220-240 men ett par stopp och lite felkörning, köer, omledning av trafik så tog det väldigt lång tid att komma fram.
Direkt när man klev in i Norden så kom det kalla höstvindar. Jag körde många gånger utan handskar pga värmen men de åkte på snabbt när regnet piskade händerna. Större luftburna insekter som krossas mot knogarna svider en del i 200 med. Även i 70....

Däcket har bra med mönster kvar trots 500mil körda.

Dåligt väder gör att jag knappt pallar att ta ut hojen och tvätta den.

Blev igår bjuden till Venedig. Trevliga vägar genom berlinerpasset i alperna :) Men det skorrar fortfarande lite i huvudet trots att jag för det mesta använde öronproppar. Min nya HJC-hjälm suger i jämförelse mot min gamla Arai(profilbilden), så var det sagt.

Åt världens godaste pizza deluxe XXL i Nürnberg. Funderar på om inte det var pricken över i'et på hela resan. Fan vad god den var.....
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    1.8 MB · Visningar: 179

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Det hände att det regnade, men som himlen öppnade sig i Danmark var olidligt. Fick stanna och vänta ut det värsta under en bro.

Genomsnittshastigheten är otroligt låg på motorcykel. De sista milen i Tyskland höll jag runt 220-240 men ett par stopp och lite felkörning, köer, omledning av trafik så tog det väldigt lång tid att komma fram.
Direkt när man klev in i Norden så kom det kalla höstvindar. Jag körde många gånger utan handskar pga värmen men de åkte på snabbt när regnet piskade händerna. Större luftburna insekter som krossas mot knogarna svider en del i 200 med. Även i 70....

Däcket har bra med mönster kvar trots 500mil körda.

Dåligt väder gör att jag knappt pallar att ta ut hojen och tvätta den.

Blev igår bjuden till Venedig. Trevliga vägar genom berlinerpasset i alperna :) Men det skorrar fortfarande lite i huvudet trots att jag för det mesta använde öronproppar. Min nya HJC-hjälm suger i jämförelse mot min gamla Arai(profilbilden), så var det sagt.

Åt världens godaste pizza deluxe XXL i Nürnberg. Funderar på om inte det var pricken över i'et på hela resan. Fan vad god den var.....

Käkade du pizzan på am tiergarten?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nix. Inte där. Bara nån lokal pizzeria bredvid Eibacher Hof där jag sov. Sjukt gott. Funderar på att köra ner bara för att äta där. Klart värt det!!

------------

Ingen som är på Mugello idag då?

Det skulle vara över 300 pers där. Jag funderade på att köra ner men orkade inte. Kasst väder var inte direkt motiverande heller.

På bilden spänner de min kedja och oljar in den. De öppnade verkstan enbart för mig och hela personalstyrkan(alla 4) ville med ut och titta på hojen. Det kallar jag intresse! :tummenupp
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    337.9 KB · Visningar: 158

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Nog om resan dit och hem! Har ni inga onboardvideos och racehistorier att dela med er av?! Ni delade ju för satan bana med Colin Edwards! Hur rökta blev ni? Hur många graders lutning mäktade ni med?

:tungan
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Kommer precis in depån efter första passet, ut hoppar Colin och stoppar mig. " Get off the bike " säger han!
Oj, är han redan arg på min körning? :gnissla Han hoppar upp på min hoj och åskådliggör hur illa jag sitter på hojen i kurvorna. - I've been looking at the video of Your driving......You need to get Your ass out!! Säger han på breeeeeed Texasdialekt. :Bugar I will, I will, svarar jag lite nervöst. När jag kommer in i depåboxen så tänker jag; - faan va coolt. Colin Edwards har gett mig körtips. :banana

Det rådet skall jag aldrig glömma. Några pass senare så, med hjälp av min instruktör, så sitter det!! :yoparty
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Några varv senare så lyckas jag hålla 132 km/h, 45 grader nerlägg och både knä och tå skrapar i asfalten genom större delen av kurvan! Faan vilken skön känsla. Full gas genom nästa svaga vänster med 30 grader nerlägg och sedan uppför första rakan. Framhjulet i luften och adrenalinet pumpar.

Satan vad den går R1:an!

Livet leker! :banana

image.jpg
 
Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Senare under pass 3 så lyckas jag t o m drifta lite ut ur några kurvor. Kollade på loggfilen och, mycket riktigt, SCS har gått in och reglerat effekten. Helt sjukt, att jag som är en glad banåkaramatör ( läs långsam ), kan få uppleva detta! Man måste ju erkänna att man kände sig lite som VR.....:kär
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Apropå nerlägg, så loggar CCU:n bara var 5:e grad. Lite synd att inte kunna se exakt vilken vinkel man haft.
Loggen visade konstant 45 grader i de flesta kurvorna när jag lärt känna hojen. :)
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
En lite mer otäck erfarenhet från dagen var när jag fick en tendens till framhjulssläpp. Visserligen bara bråkdelen av en sekund, men ändå. Det var 50 grader i asfalten och vi hade pressat på ganska hårt. Jag gick väl in lite för hårt i kurvan, eller så bromsade jag lite för abrupt med för mycket nerlägg? Vet inte riktigt?

Men lite otäckt var det, samtidigt som det kittlade lite att man testat gränsen lite försiktigt!? :confused:
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Kommer precis in depån efter första passet, ut hoppar Colin och stoppar mig. " Get off the bike " säger han!
Oj, är han redan arg på min körning? :gnissla Han hoppar upp på min hoj och åskådliggör hur illa jag sitter på hojen i kurvorna. - I've been looking at the video of Your driving......You need to get Your ass out!! Säger han på breeeeeed Texasdialekt. :Bugar I will, I will, svarar jag lite nervöst. När jag kommer in i depåboxen så tänker jag; - faan va coolt. Colin Edwards har gett mig körtips. :banana

Det rådet skall jag aldrig glömma. Några pass senare så, med hjälp av min instruktör, så sitter det!! :yoparty

Haha fan vad coolt:yoparty
Det minnet kommer du att bära med dig för resten av ditt liv, vissa saker kan inte köpas för pengar utan upplevas..:tummenupp

Vet inte varför men får en bild av att svenske racelegenden Mozzberrk hoppar fram istället för Colin Edwards, känns som något typiskt som han skulle kunna göra:D
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Idag kom äntligen godiset som jag väntat på så länge. :)

image.jpg
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
En sak som kändes väldigt skön med min körutveckling, var när jag lyckades hålla så där skönt avslappnat i styret. Benen och fötterna gör jobbet med att hålla rätt position på hojen, med lite stöd för underarmen mot tanken. Gasen i ett lätt skruvmejselgrepp och vänsterhanden lagom avslappnad. Sååå jäkla skön känsla!

Och för att inte tala om blicken! Har haft svårt att hålla blicken riktigt högt. " Look where You want to go, and You'll end up there " som en viss Colin sa. Det stämmer ju till 100%!

YRE i Brno var min största MC-upplevelse, utan tvekan. :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top