Det kanske jag testar på den lilla stumpen, tackdu kan också ta av grenröret och köra med varmluftpistol innifrån röret. funkar kanon!
Funderade på ugnen ett tag men det stora 4-exup får inte plats. Sen luktar det väl åt helsicke om inte annat.
Det kanske jag testar på den lilla stumpen, tackdu kan också ta av grenröret och köra med varmluftpistol innifrån röret. funkar kanon!
Varm som attan med andra ord. Svårt att mäta den tempen själv.Skulle tro att avgaserna är ca 4-600 grader varma, om inte mer. Det räcker i vilket fall som helst
Idag fick jag tid att testa ditt tips. Tack, funkade bra.du kan också ta av grenröret och köra med varmluftpistol innifrån röret. funkar kanon!
Köpte en sådan idag. Får duga tills något bättre dyker upp.Jag kör på en vanlig avgasklämma från mekonomen. Märkte att den vanliga standardklämman inte klämde så hårt.
Ljuset har ju varit framför näsan hela byggtiden. Men visst, nu börjar det närma sig.Det där ser ju ut som "tusen pengar"!!
Snyggt med andra ord.
Ser du ljuset snart?
Uhh, nu blev det väldigt tekniskt. Svårt med vad sakerna heter.1.
Rör sig slavcylindern ?
Kolla att "stången" sitter på rätt håll, (Rundad i ena änden)
Har du haft av kopplingen ? Kolla att korgen sitter rätt, den går att sätta fel, få går den inte in och klämmer plattorna.....
Har du skiftat slavcylinder / kollat att det stämmer mellan hojarna ?
2.
är det likadan lampa ?
3.
Sitter soppareservknappen på samma ställe org på bägge ?
På min 91-fighter går även där kablarna utanför....
Uhh, nu blev det väldigt tekniskt. Svårt med vad sakerna heter.
Är slavcylindern den mojäng som träs på den rundade stången som kommer ut från motorn? Den är original.
Tror inte kopplingen är fibblad med. Tror mer på att det hänt något med kopplingen i kraschen.
När jag startade hojen så hade kopplingshandtaget inget motstånd alls.
Jag har monterat av "mojängen" för att se om något rör sig där inne där den rundade stången skall
gå in, men icke.
Nä, strålkastaren är från SPn och har en sorts kontakt och kabelstammen är Thunderns och har en annan.
Funderat på att pröva sig fram att koppla ihop tåtarna med en sockerbit.
Soppareservknapparna är av helt olika typer. Thunderns är av den gamla goda sorten där man
vrider på soppakranen. SPns satt i plastkåporna, som en av och på kontakt.
Då var det rätt mojäng jag antog, slavcylinderna alltså.Okej, slavcylinden är den svarta grejen som kopplingsslangen går in i. (Vänstersidan, syns på bilden med kabelstammen)
Om du nu ändå skall felsöka kopplingen:
Töm motorn på olja.
plocka av kopplingskåpan (högersidan)
när du drar in handtaget så skall kopplingskorgen tryckas ut en liten bit (höger)
gör det inte det så får du dela mer...
kan prova lufta huvudcylingern t.ex. !
okej, soppaknappen är anledningen till dragningen iaf !
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |