ZX-6R-tråden

SAØASG

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Ort
Järna
Hoj
Ingen ännu
ZX-6R vs. ZX-7R vs. ZX-9R

Tjenare allihopa!

Ny här på forumet och ska ta hojkortet nu i sommar... undrar lite smått vilken av dom ovanstående som är bästa nybörjarbågen för en som kört i stort sett nada. :confused: Vad är dom störtsta skillnaderna i prestanda o vikt o.s.v. Tänkte mig något runt 97-99 i årgång och priset ska väll inte vara överdrivet högt, något runt 25-30k.

Tacksam för svar på förhand
73 de SAØASG
 

tlundberg

Datornörd
Gick med
4 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
zx6r -98
Kvittar vilken du väljer. Det kommer vara du och inte motorcykeln som sätter grännsen för hur fort det går i vilket fall som. Och det är lika lätt att köra ihjäl sig på alla tre modellerna. Jag valde en 600 för den är mindre och smidigare än fram för allt 900an. Och jag skulle ändå aldrig kunna utnyttja all kraft som finns i 900an (det kan jag inte ens i 600an).

Kolla på 98 och nyare när du kollar på zx6r. Var ett generationsskifte mellan 97 och 98 där 97 är den gamla modellen och 98 den nya.
 

jahsoldier

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Linköping och Kamala(thailand,phuket)
Hoj
Ute efter nytt.
Då var man nybliven ninja sedan 2 dagar tillbaka, en zx6r 98 med endast 1900 mil på mätaren och i överlag VÄLDIGT fint skick, 2 ägare, betalade 30k för den.

Någon som vet vart man kan få tag i ett par svarta fälgar? Är inte jätteförtjust i de gröna, skulle hellre ha ett par svarta med grön fälgstripe.
 

Bokken

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Oslo
Hoj
none
Hej! Ny på forumet och sitter och surfar och drömmer om första hojen!

Har fått intrycket att man som lång (191) sitter bättre på Kawa generellt än på andra japanmärken? Tycker ni det stämmer?
Ja vet prova osv, har endast provsuttit gsx-r hittils och den kändes ganska liten för en långbent drasut.

Dock så har jag inte lappen än så det blir svårt med testkörning.

Menmen jävligt sugen på en kawa nu!

Kom på en till sak. Hur ser man skillnad lättast på en 97a och 98a?
Det var rätt mkt som skedde då vad jag förstått av tråden.

http://www.finn.no/finn/mc/used/vie...ference=2011/5/19/5/286/146/95_1912858627.jpg

Hur ser man tydligast att det här är en 98a?
 
Last edited:

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Hej! Ny på forumet och sitter och surfar och drömmer om första hojen!

Har fått intrycket att man som lång (191) sitter bättre på Kawa generellt än på andra japanmärken? Tycker ni det stämmer?
Ja vet prova osv, har endast provsuttit gsx-r hittils och den kändes ganska liten för en långbent drasut.

Dock så har jag inte lappen än så det blir svårt med testkörning.

Menmen jävligt sugen på en kawa nu!

Kom på en till sak. Hur ser man skillnad lättast på en 97a och 98a?
Det var rätt mkt som skedde då vad jag förstått av tråden.

http://www.finn.no/finn/mc/used/vie...ference=2011/5/19/5/286/146/95_1912858627.jpg

Hur ser man tydligast att det här är en 98a?

Det är stor skillnad på 97 och 98. Som det står nedan ett generationsbyte. Lättare, bättre motor, fjädring osv. En bättre hoj helt enkelt. Om du googlar bilder på hojarna så srer du att det är mycket som skiljer. Kåpor, ram.. ja det mesta faktiskt.
PS, köp min för 26kkr ;-)
 

Bokken

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Oslo
Hoj
none
Om du googlar bilder på hojarna så srer du att det är mycket som skiljer. Kåpor, ram.. ja det mesta faktiskt.
PS, köp min för 26kkr ;-)

Skulle gärna kollat på zx6an men bor i Norge och det kostar skjortan och två par kallingar att tulla in den här...sjukt!

Har googlat runt lite på årsmodellerna.
Här en 96:a
http://cache.finn.no/mmo/2011/5/19/4/286/031/74_1322576383.jpg
Här en 98:a
http://cache.finn.no/mmo/2011/5/19/5/286/146/95_-170400272.jpg

Jag ser ingen direkt skillnad, orsaken till att jag bryr mig är att man vill inte sitta med en sen 97:a reggad som 98:a av gamla modellen.

Ser ni skillnad på dessa hojjar?
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Skulle gärna kollat på zx6an men bor i Norge och det kostar skjortan och två par kallingar att tulla in den här...sjukt!

Har googlat runt lite på årsmodellerna.
Här en 96:a
http://cache.finn.no/mmo/2011/5/19/4/286/031/74_1322576383.jpg
Här en 98:a
http://cache.finn.no/mmo/2011/5/19/5/286/146/95_-170400272.jpg

Jag ser ingen direkt skillnad, orsaken till att jag bryr mig är att man vill inte sitta med en sen 97:a reggad som 98:a av gamla modellen.

Ser ni skillnad på dessa hojjar?

Just d, norska tullen ja.... Horribel.

Det där är 98/99 båda två på bilderna. Bultad bakram är ett tips o titta på om du är osäker. Och inget separat parkeringsljus i frontkåpan som de tidigare har. O denna lack är från 98 å uppåt
 

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Null
Skulle gärna kollat på zx6an men bor i Norge och det kostar skjortan och två par kallingar att tulla in den här...sjukt!

Har googlat runt lite på årsmodellerna.
Här en 96:a
http://cache.finn.no/mmo/2011/5/19/4/286/031/74_1322576383.jpg
Här en 98:a
http://cache.finn.no/mmo/2011/5/19/5/286/146/95_-170400272.jpg

Jag ser ingen direkt skillnad, orsaken till att jag bryr mig är att man vill inte sitta med en sen 97:a reggad som 98:a av gamla modellen.

Ser ni skillnad på dessa hojjar?

http://image.motorcyclistonline.com/f/8844535/122_9705_04z+1997_kawasaki_zx_6r+side_view.jpg

Sådär ser en 1997 ut.
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Hur får man bort plastkåpan runt "tanken", har tagit bort de tre skruvarna men det är nått som håller fast den fortfarande.

Det gäller z6r från 2005
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Fredrik Wallin presenterar sig härmed i tråden! Är det ngn som har en uppsättning bultar till bromsoken fram som kan tänkas passa till en 2008?
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
zx6r 2009!

Tjenare!
Har diverse delar ligger till denna årsmodell. Kåpor, Lysen, skylthållare waltermoto, öhlinsstyrdämpare mm . Hör av er om ni behöver ngt // FRiLLA
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Halloj!

Har utökat stallet med en 636a från 05, närapå i nyskick med 600 mil... :)

Fotpinnar...vad fungerar på den här hojen? Jag vill flytta pinnarna lite bakåt (blir klart stygg knävinkel när man börjar flytta kroppen), och raceväxlat vore en fin bonus.

Annars, klart kul liten hoj, smidig och alert, men inte på långa vägar lika spårsäker och stadig som italienskan, man kan inte få allt... :hihi
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hejsan.

Någon här som har en Zx6r 1997 och ett måttband som kan göra mig en tjänst.

Isf så undrar jag om du kan mäta från längst fram på gaffeln, till längst bak på svingen.

capturefcy.jpg



Tack
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tjo!

Har någon vänt på växellänkaget på standardpinnarna för raceväxlat (05a) och det lirar 100%? Ser ut att bara vända på infästningen på axeln, lär mäta om det går fritt...
 

larsson84

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
Svedala
Hoj
yamaha r6
Hej!
Min polare har en zx6r -98 och den dör om man drar in kopplingen och rullar till stop, har någon nån ide eller vad det kan bero på?
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
vilket system låter mest!?

Detta kanske låter konstigt men jag har en inofficiell tävling med en polare och måste få tag på det system till en zx6-r 08 som låter så mycket som möjligt...

Det spelar ingen roll vilket system eller hur mycket det kostar men det måste vara ett fabrikstillverkat märke som låter utav helvette:)

Tips på märken som passar mottages!

låter jävligt konstigt kanske men vi har en tävling vilken kawa som kommer låta fetast efter sommarn!:yoparty

Tack!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Detta kanske låter konstigt men jag har en inofficiell tävling med en polare och måste få tag på det system till en zx6-r 08 som låter så mycket som möjligt...

Det spelar ingen roll vilket system eller hur mycket det kostar men det måste vara ett fabrikstillverkat märke som låter utav helvette:)

Tips på märken som passar mottages!

låter jävligt konstigt kanske men vi har en tävling vilken kawa som kommer låta fetast efter sommarn!:yoparty

Tack!

Ebay + MotoGP pipe typ.

Då får du en tratt.

Hotbodies Megaphone forde funka + att du byter ut främre delen till grenrör utan katalysator.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top