ZX10R-tråden

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Last edited:

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98

misteral

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2009
Hoj
Kawasaki zx10r -08, r1 -01 och rmz 450 -05
Vilket slip-on på zx10r -08?

Tjena!
Tänkte köpa antingen Yoshimura R-77 rostfritt Slip-On med kolfiber slutstycke eller MGP Slip-On ( http://195.149.144.149/images/06/0699112315.jpg )

Ungefär samma pris men vilket är bäst?

Det sitter ju en avgasventil vid orginal ljudämparen, ska man ta bort den och vajrarna också vid byte?

Blir inte registret sämre då? eller har jag fattat det fel?

Mvh/Anders

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Vilket slip-on på zx10r -08?

Tjena!
Tänkte köpa antingen Yoshimura R-77 rostfritt Slip-On med kolfiber slutstycke eller MGP Slip-On ( http://195.149.144.149/images/06/0699112315.jpg )

Ungefär samma pris men vilket är bäst?

Det sitter ju en avgasventil vid orginal ljudämparen, ska man ta bort den och vajrarna också vid byte?

Blir inte registret sämre då? eller har jag fattat det fel?

Mvh/Anders

Jag kör med MPG-pipan och är jättenöjd. Jag tog loss hela skiten med vajrar och allt (fäster under sadeln). Visserligen får jag lite avgasknallar vid avslag på gasen men jag har inte upplevt något försämrat register.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
fan fick 2a på besiktningen på min 04a, glapp i styrlagret :gnissla

men trots det var besiktningsgubben ute och brassade i 20min vid provturen.
jag - "nå hur går den, va allt ok tycker du?"
besiktigaren - "ja den här gick ju helt ok :D"

skulle inte förvåna mig om han "måste" provköra vid återbesiktning igen :tungan

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
Har ni sätt den där filmen där killen köpt en ny sporthoj, och ramlar de första han gör? Pga däcken va så hala?

Nu har jag nästan gjort samma sak. Var absolut inte lika kul som de såg ut.
Så min fråga är är det någon som har svarta kåpor till en zx10r -06? O kanske nån backspegel? ;) Och va kan de kosta o lacka om en tank?
Om inte annat vad kan sånt tänkas gå på? Behöver iof inte alla kåpor. Behöver nog byta ut framkåpan. Och 2 sido kåpor (Vänster fram). Allt på högersida klara sig och allt på bakdelen klara sig.

Kunde ju gått värre då jag landa i fel fil med en bil på ingånde! Dom satt bara kvar o glodde medans ja låg där. Aja nu fick jag det bekräftat att jag orkar iaf lyfta upp den!

Konstiga är att jag drömde inatt att en kompis satt på min hojj och råka välta den så den vart repig på ena sidan. Väldigt mysko.

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Hallå!
Jag har fått problem med min backspegel på vänster sida. Den viks liksom in mot hojen när man kör fort (för fort) och det är ju lite irriterande eftersom det är vänster man oftast kollar i. Någon som vet hur jag "spänner" till den? Ser ut som det sitter en skruv i den men inget huvud så man kan dra åt..
/Adam

Och mitt bidrag i oljefilter-diskussionen, när jag skulle ha bort mitt fick jag improvisera och slå igenom en skruvmejsel för att få loss det, satt som fan.. Det nya skruvade jag endast med handkraft, hoppas det duger

Last edited:

cl

Tequila MC
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10R Grön
Hallå!
Jag har fått problem med min backspegel på vänster sida. Den viks liksom in mot hojen när man kör fort (för fort) och det är ju lite irriterande eftersom det är vänster man oftast kollar i. Någon som vet hur jag "spänner" till den? Ser ut som det sitter en skruv i den men inget huvud så man kan dra åt..
/Adam

Och mitt bidrag i oljefilter-diskussionen, när jag skulle ha bort mitt fick jag improvisera och slå igenom en skruvmejsel för att få loss det, satt som fan.. Det nya skruvade jag endast med handkraft, hoppas det duger

Det sitter en täckbit över skruven till backspegeln.
Bara att peta bort lite försiktigt och sen skruva åt insekten.

Rekomenderas inte handkraft till oljefiltret.
Det ska dras 3,2 kg om man gör rätt.

sehni

Återfallsförbrytare
Gick med
4 May 2010
Hoj
ZX10R -05
Och Jag köpte den...

Sålde ju min -05 för bara några veckor sedan. :tungan
Lite dyrt med två ZX-10R just nu. :)

Har inte hunnit köra den förrän i Söndags, framgaffelrenovering vulkanutbrott och annat har satt käppar i hjulet... Den går iaf som ett jäkla troll! :)

• Gilla
Reaktioner: tcg

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Har ni sätt den där filmen där killen köpt en ny sporthoj, och ramlar de första han gör? Pga däcken va så hala?

Nu har jag nästan gjort samma sak. Var absolut inte lika kul som de såg ut.
Så min fråga är är det någon som har svarta kåpor till en zx10r -06? O kanske nån backspegel? ;) Och va kan de kosta o lacka om en tank?
Om inte annat vad kan sånt tänkas gå på? Behöver iof inte alla kåpor. Behöver nog byta ut framkåpan. Och 2 sido kåpor (Vänster fram). Allt på högersida klara sig och allt på bakdelen klara sig.

Kunde ju gått värre då jag landa i fel fil med en bil på ingånde! Dom satt bara kvar o glodde medans ja låg där. Aja nu fick jag det bekräftat att jag orkar iaf lyfta upp den!

Konstiga är att jag drömde inatt att en kompis satt på min hojj och råka välta den så den vart repig på ena sidan. Väldigt mysko.

Lacka tank kostade för mig 2300 kr inklusive fixa ut en buckla, men då fick jag lackat en sidokåpa i de priset när färgen ändå var blandad.. backspegel kostar 800 kr men finns också billigare på ebay. kåpor kostar ca 1600 till 2500 per del beroende på vilken del du ska ha. Själv fick jag byta framkåpan som håller kåpglaset och delen bredvid den. Klistermärkena på tanken kostar runt 190 kr(!!) styck men finns såsklart billigare på ebay men hade jag inte tid att vänta på. Detta var original saker ska kanske tilläggas.

Kan tillägga med att köpa ny tank kostar nästan 13000 om det var de du menade med: Om inte annat vad kan sånt tänkas gå på...

Last edited:

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Lacka tank kostade för mig 2300 kr inklusive fixa ut en buckla, men då fick jag lackat en sidokåpa i de priset när färgen ändå var blandad.. backspegel kostar 800 kr men finns också billigare på ebay. kåpor kostar ca 1600 till 2500 per del beroende på vilken del du ska ha. Själv fick jag byta framkåpan som håller kåpglaset och delen bredvid den. Klistermärkena på tanken kostar runt 190 kr(!!) styck men finns såsklart billigare på ebay men hade jag inte tid att vänta på. Detta var original saker ska kanske tilläggas.

Kan tillägga med att köpa ny tank kostar nästan 13000 om det var de du menade med: Om inte annat vad kan sånt tänkas gå på...

Vilken firma fixade detta? När jag letade förra året så hittade jag ingen i Gbg med omnejd som kunde fixa detta. :(

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Vilken firma fixade detta? När jag letade förra året så hittade jag ingen i Gbg med omnejd som kunde fixa detta. :(

En kille i Espevik, alltså inte så långt från gbg.. han annonserade i tidningen passande nog ett par dagar efter en liten incident som ledde till skadorna.. Han hade även bilar som var inne för underarbete och lack så lite seriös verkade han vara ialla fall..

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
En kille i Espevik, alltså inte så långt från gbg.. han annonserade i tidningen passande nog ett par dagar efter en liten incident som ledde till skadorna.. Han hade även bilar som var inne för underarbete och lack så lite seriös verkade han vara ialla fall..

Har du lust att skriva kontaktuppgifter till honom här i tråden eller via PM?

Man vet aldrig när tanken blir bucklig. :p

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Har du lust att skriva kontaktuppgifter till honom här i tråden eller via PM?

Man vet aldrig när tanken blir bucklig. :p

Fråga 1: Är det någon mer än jag som har haft problem med uppväxling till 4:an vid bankörning? Det funkar kanon i trafik men pinnen var halt stum när jag pressade hojen runt Gelleråsen. Det skulle kunna vara varvtalet som gör skillnaden men jag kände av det när jag testade i depå också men då gick den i efter lite press. Har inte upplevt det tidigare och på vägen hem så funkade det bra igen?!?

Fråga 2: Vad kör ni med för grips på tanken? Släng gärna upp bilder på hur de ser ut! Hur mycket sliter det på stället?

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
zx10r -06
Fråga

Jag hr en zx10r -07:a, med trasig del av hastighetsmätaren, det är bensinmätardelen som lagt av. Nu finns det en mätare, dock för en 08:a till salu, min fråga är som följer - tror ni att jag kan slänga på den på min 07:a, de skiljer sig marginellt utseendemässigt. Frågan är om anslutningen baki är den samma...Någon som vet?

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Hallå!
/Adam

Byt mutter att fästa i, fungerade på min som hade samma fel.

Jag har dragit mina oljefilter sen jag köpte första hojen -03 (ja det är inte så länge sen) för hand och det räcker, har aldrig någonsin haft problem med läckande oljefilter.
Däremot när det ska loss för då har det satt sig som f-n.

Fråga 2: Vad kör ni med för grips på tanken? Släng gärna upp bilder på hur de ser ut! Hur mycket sliter det på stället?

Det finns formskurna till kawwa och sen finns det one sice fits no one =)

Jag har det senare alternativet och skar till dom själv med en vass morakniv.

Går ut o fotar senare...det regnar.

Slter på stället har jag inte tyckt att det gör.. det beror ju på hur mkt du gnider runt på hojen...:tungan

Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag har dragit mina oljefilter sen jag köpte första hojen -03 (ja det är inte så länge sen) för hand och det räcker, har aldrig någonsin haft problem med läckande oljefilter.
+1 på det! :D

Det vore grymt! Tack!
Slter på stället har jag inte tyckt att det gör.. det beror ju på hur mkt du gnider runt på hojen...:tungan
Hehe... Det är ju mysigt att gnida sig mot hojen... eller?!? :D
Har du den grova varianten typ grip pads eller den lite mer släta typ snake skin?

Marcus E

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
Husaberg 650 (Såld) KTM 625 (såld) Honda cbr600 (såld) Kawasaki zx-10r
Byt mutter att fästa i, fungerade på min som hade samma fel.

Har du någon länk till dem formskurna?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...