Någon som vet lite mer exakt vad det är för grej som sitter på avgasröret på en 04:a typ ett spjäll ser det ut som, går in någon vajer som sedan går upp till sadeln. Stryper den ljudet något. för har ett slippon på hojen men tycker inte han låter så mycket. Så funderar på om man ska korta dämpan eller mecka bort den där grejen eller nått.
Hejsan!
Någon som vet av någon sida där man säljer mycket ombyggda sporthojar? Eller delar till helst då zx10 -08?
MVH Patrik
Vad kör ni med för olja i era zx-10r? samt hur mycket går det i?
kewken oxå, bakdrevet ser ut som en sågklinga efter 3 timmars wheelande ikväll (kedjan hoppar över vid halvgas bara)
vad tror ni, bara byta drevet eller gå på hela drivpaketet när jag ändå är igång? har ingen aning om hur långt grejerna gått men inget ser nytt ut.
Vad kör ni med för olja i era zx-10r? samt hur mycket går det i?
Om bakdrevet är så slut så byt hela drivpaketet, tveklöst.
Grejerna slits mycket snabbare om du inte byter allt samtidigt.
Sen tycker jag aldrig det är värt att chansa på sånt som kan bli dyrt/orsaka en olycka.
Vad händer om du byter bakdrev nu och kedjan brister alternativt hoppar av framdrevet om några mil? Dyyyyrt...(och kanske en avsliten hälsena)
du har helt rätt, fan va dumsnål man är ibland
nytt drivpaket beställt på johans.
Har handlat en del på Johans och de är trevliga.
Just drivpaket har av någon anledning blivit på Kenneths. Där har jag även fått låna verktyg för att nita kedjan hemma i lugn och ro.
Kanske man kan få låna på Johans också?
Eller så får man väl investera i det.
-------------------------------------------------------
Någon som har tips på var man kan köpa de stora insexhylsor som behövs för att lossa framhjulet på en -08?
Mätte lite hastigt med skjutmått och det verkade som det var 22mm på båda sidor? Är det verkligen så dumt konstuerat?
Behöver bara en på vänstersidan.
http://http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Adapter-framhjulsdemontering/
Har inte läst senaste Motorrad men det har cirkulerat en hel del skvaller om 10'an. Det som är sagt från Kawasaki är väl att de hoppas kunna lansera hojen sent i år. När ZX-10R lanserades inför 2004 så skedde detta väldigt sent och det dröjde innan det fanns hojar hos handlarna på våren, om jag minns rätt. Så det kanske är en lika stor förändring på gång?I senaste nummret av svenska Motorrad som jag fick hem igår står det om en ny kommande ZX-10R med ABS, launch control samt elektronisk ställbar fjädring. Någon här som vet mer om den eller har fina bilder på hur den kommer se ut?
Vad är det tickande ljudet när man slår av på gasen? varar i typ 2 sekunder, Zx10-r 2007.
Mvh: Coffe
vet inte om det finns kvar på 07an men det kan inte vara avgasspjället?
väsnas som faen på min 04a iallafall.
på tal om spjället, tänkte plocka bort mitt helt och hållet eftersom jag skaffat nytt avgassystem där det inte får plats.
nåt speciellt man ska tänka på?
På 08:an sitter avgasspjället i slutdämparen så det försvinner så snart du byter slipon.
Min går lite oroligt på tomgång pga. för lite mottryck på låga varv men annars inget konstigt.
Startar snällt och går bra för övrigt.
När man skall köra lite längre så är jag inte riktigt tillfreds. Innan hade jag en ZXR750 och kunde ligga vid typ 180-190 knyck och trivas med det. Någon berättade att det bildas en luftkudde så man kan slappna av och avlasta armbågarna men nu får jag problem redan vid 130-140 när jag skall köra långsträckor. Fanns det någon luftkudde innan så är det någon som har snott den för nu tycker jag bara det är jobbigt.
Hur upplever ni det? Finns det någon som har högre kåpglas fram?
Kawasaki har ju en "Bubbelvindruta", är det nåt att satsa på?
Det är så mycket jag vill plocka bort/på min hoj så en ny ruta ligger långt ner på listan.
För ordningen skull vill jag poängtera att vid mer "entusiatisk" körning så finns det inga som helst problem med varken luftmotstånd eller luftkuddar
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|