Nuuuu har jag äntligen införskaffat en zx10r -09 Efter 7 år på min zx9r -99 så kändes det som att det var dags och byta upp sig Hämtade den igår, dock läckte packboxarna i framgaffeln, vilket ägaren inte alls nämnde, upptäckte också vitt klet innanför oljelocket men inget i oljan, hojen har förvarats kallt och fuktigt så jag hoppas att det bara är kondens. Nu får det bli vår så man får prova den nya moppen lite
Uppstarten är redan för sent, startade den och varmkörde innan jag köpte den, olja och filter har jag redan bytt
Halloj.
Bytte till mig en hoj i somras (2015)
ZX10R -04
Efter 2 månaders körning upptäcker jag att ramen är sprucken på höger sida.
Ena sprickan är runt infästningen till bakre motorinfästning, andra är på undersidan av ramen där tanken sitter.
Demontera halva cykeln och svetsa själv? (Jobbat som alu-tigsvetsare)
Eller kontakta kawasaki och köpa ny ram?
Hojjen är inte laggd eller krockad...
Alla tips är välkomna, särskillt dom bra
Har för mig att en del ramar byttes på garanti på -04'orna. Tyvärr är det väl knappast aktuellt längre men jag skulle kontakta Kawasaki och berätta vad som hänt i alla fall. Sen är det kanske tveksamt att det finns nya ramar fortfarande. Annars är det väl att leta en beggad ram, kanske helst från en -05'a då, alternativt laga själv som du säger.
Vänta till i höst så säljer jag min fullkittade o färdiga hoj, med reg o gattillbehör.
Ska köpa set med stålomspunna bromsslangar till min zx10r. Vart köper man bäst till bra pris?
Någon som har fälgar som passar fram och bak till zx10r 04 ?
Jag har en bakfälg.
Den kommer från en 2006 men bak ska det passa dom äldre har jag läst.
Pris 2500kr
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |