för en fattig student som mig så var de ett mycket bra köp! skyddar minst likabra som de förra jag hade.

Någon som köpt skorna som är för touring?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1682&iItemId=135374
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
för en fattig student som mig så var de ett mycket bra köp! skyddar minst likabra som de förra jag hade.
Någon som köpt skorna som är för touring?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1682&iItemId=135374
Jag har ett par.
Dom är sköna och skyddar ungefär lika mycket som en gummistövel.
Billigare att köpa gummistövel dvs![]()
21år med ny hojj ståendes på en själv,då blir det nog att välja dom skorna
Oxtar race stövlar sucks! = benknäckar boots.
Jasså, vad grundar du det på? Eller jämför du med daytona-stövlarna som kostar 4000:- mer än tidigare nämnda oxtar?
Med benknäckar boots kan han möjligtvis ha menat att dom är lite för styva.
Som pjäxor med stenhård kant så att man får en ren och fin brytning på benet när det knäcker.
Nu hjälper jag bara till och gissar då din fantasi verkar tämligen begränsad!
Köp en billigare hoj då!
![]()
Jasså, vad grundar du det på? Eller jämför du med daytona-stövlarna som kostar 4000:- mer än tidigare nämnda oxtar?
Jag tror han menar att de är som en conversedoja, kraftig i sulan och sladdrig som en t-shirt uppför ankeln och underbenet.
Alltså som en racedoja med andra ord. De ger kanske lite mindre skydd på smalbenet tex
Lånar lite i denna tråd, kanske avhandlat på annat ställe..
Nån som vet något hur Biltemas hjälmar står sig? Var inne idag och drog på mig en av deras Crosshjälmar (499,-). Tyckte den satt asskönt, lika bra som den Shoei V-Moto som jag provade häromdagen (4999,-)... Den är iaf tillverkad i Glasfiber, är det bara crap? Klart man vill skydda pallet, något som vet att det bara är skräp?
/Rickard
http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=152507
Har själv ingen erfarenhet men såg nån tråd här på SH ang hjälmar.Där det var Biltemas hjälm för 499 kr och ett företag eller annat märke på EXAKT SAMMA hjälm som Biltemas för betydligt större summa.
Det kändes ful när man såg inlägget,det enda som skillde var färg och lite märken på hjälmen.
Så nog allt är det en ganska schysst hjälm och den är ju CE märkt också.
För att en vara öht. skall få säljas i Sverige, eller övriga europa också för den delen, så måste den vara CE-märkt...
Däremot är biltemas hjälmar ECE 22.05-märkta, vilket innebär att dom är testade och godkända av ett oberoende testinstitut!
Är det till för eller nackdel? Har inte riktigt koll på det dära![]()
Är det till för eller nackdel? Har inte riktigt koll på det dära![]()
alltså, jag har själv jobbat på biltema...ni fattar inte hur mycket skit det är som reklameras...vi hade en stor jävla container fylld med reklamerade produkter bak i lagret..har ni märkt hur personalen aldrig tjaffsar när man ska lämna tillbaka saker? För att dom själva vet hur dåliga produkterna är...allt tillverkas i u-länder för en billig peng, och får märket Biltema på sig. Biltema är bra om du ska köpa glödlampor och spolarvätska...¨
Edit: Och inte för att nämna alla återkallade produkter som visat sig vara livsfarliga..
Exempel: http://www.biltema.se/info/news_b.asp?iSecId=204&iItemId=155135
Skit kul när eldsläckaren vägrar utlösas när huset brinner ner![]()
Skulle inte bli förvånad om dom började återkalla en viss hjälm pga många dödsolyckor där biltemas hjälmar varit inblandade..dock lite försent för kunden o göra det när han e död eller hjärnskadad...
seriöst, tänker efter lite....hur många års erfarenhet har Biltema av mc skyddsutrustning? Vill du vara försökskanin?
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning