Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Äntligen införskaffat hoj igen =) med tanke på att min förra honda som dessutom var i princip ny blev stulen undrar jag om nån har egenskaper/rekommendationer av gps sändare till hojen? Funderar starkt på att införskaffa!

Har köpt på mig ett par PP-Pinnar till CBRn och montera på dem i dag och inser att fjädern för bromsen som drar tillbaka pedalen till rätt läge och bromsljus switchen saknar ju fästen så nu undrar jag om någon löst detta på sina hojar med någon smart lösning?

Har köpt på mig ett par PP-Pinnar till CBRn och montera på dem i dag och inser att fjädern för bromsen som drar tillbaka pedalen till rätt läge och bromsljus switchen saknar ju fästen så nu undrar jag om någon löst detta på sina hojar med någon smart lösning?

Hydrualisk bromsljuskontakt är lösningen

Jag har köpt och installerat ett leo vince slipon, gpstyle. Jag lyckas däremot inte skruva lambdan i botten, det tar stopp halvägs.

Någon som har några erfarenheter? Ska den sitta som den gör eller ska jag tvinga i den?

Hej! Jag har en 600rr och funderar på att byta upp mig nu efter 2 sommrar. Men hur är 1000rr och köra jämnförelse med 600:an?

Vill bara säga hej och att liten trind Tant har äntligen införskaffat drömhojjen!!!! Ser verkligen framemot denna säsong - har b la en långtrip till Gibraltar på schemat.
Något att tänka på förutom, pass och visakort??

Vill bara säga hej och att liten trind Tant har äntligen införskaffat drömhojjen!!!! Ser verkligen framemot denna säsong - har b la en långtrip till Gibraltar på schemat.
Något att tänka på förutom, pass och visakort??

Grattis.

Yes, håll koll på oljenivån för att se om den lider av oljeslukarsyndromet, vanligast på 08:or men förekommer också på 09 och 10. Bra att ha koll på före långresa.

Sådana petitesser får min mek hålla reda på

Just sayin... oljeförbrukningen på en del av dessa cyklar har varit ganska påtaglig och man har behövt skopa i extra varje 100mil, så på en långresa är det ganska viktigt att ha koll på det innan man beger sig iväg.

Tjena,
har lite 1000rr prylar jag vill bli av med.

Bakram 06-07(kanske passar andra årsmodeller men det vet ni bättre) 1500:-
Sadlar Bak/fram 06-07 500:-/st
Tailkåpa Repsol(behöver lite omtanke. + Splitt nya AirDucts) 500:-
Baklyse(ej original E-bay kopia) 100:-
Värmeplåten som sitter över ljuddämparen 100:-

Bilder kan skickas!

Last edited:
ngn som har ett par ställbara fotpinnar till en cbr 600 rr 07 till ett normalpris och inte ett fantasipris?
eller är det ebay som gäller?

ngn som har ett par ställbara fotpinnar till en cbr 600 rr 07 till ett normalpris och inte ett fantasipris?
eller är det ebay som gäller?

Det beror på vad du prioriterar. Det finns ingen som kan matcha Kinaproducerat på EBAY i pris. Vill du ha bättre kvalisort kostar det en del.

Det beror på vad du prioriterar. Det finns ingen som kan matcha Kinaproducerat på EBAY i pris. Vill du ha bättre kvalisort kostar det en del.

true, Kina är ju Kina, vill ju inte ha "flex" i fotpinnarna.
nä jag kan tänka mig begagnat. det var kanske mer en förfrågan om ngn hade ett par som ligger och dammar. :näsblod

Hallo i tråden!

En liten fråga gällande power commander och mappning! Är det många här som kör med detta när slip on är monterat?
Är det någon märkbar skillnad? Och till sist va får man hosta upp för ett pc plus mappning?

Tacksam för svar!// Erik

Ska du bara på med slipon så kan du hoppa bänkning, pc, och kn filter. Hojarna går ju ganska fett från börja. Aldrig hört talas om nån som haft strul efter att ha satt på slipon. Hade detta gällt ett helsystem hade du behövt göra bänkning och allt det andra däremot.

Okej tack för ditt svar:)

En annan fråga är om någon av er här kör med växel indikator? Någon som har tips var man beställer en sådan? Någon mer än jag som anser att det är konstigt att honda inte har detta som standard på sina rr hojar?

Erik...

Okej tack för ditt svar:)

En annan fråga är om någon av er här kör med växel indikator? Någon som har tips var man beställer en sådan? Någon mer än jag som anser att det är konstigt att honda inte har detta som standard på sina rr hojar?

Erik...

Här finns en variant som jag själv har tänkt att köpa, klicka på "GIPRO DS-series": http://www.healtech-electronics.com/

Med denna behöver man inte klippa och skarva då den kopplas rakt in i serviceporten. :)

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back