Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Äntligen införskaffat hoj igen =) med tanke på att min förra honda som dessutom var i princip ny blev stulen undrar jag om nån har egenskaper/rekommendationer av gps sändare till hojen? Funderar starkt på att införskaffa!
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Har köpt på mig ett par PP-Pinnar till CBRn och montera på dem i dag och inser att fjädern för bromsen som drar tillbaka pedalen till rätt läge och bromsljus switchen saknar ju fästen så nu undrar jag om någon löst detta på sina hojar med någon smart lösning?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har köpt på mig ett par PP-Pinnar till CBRn och montera på dem i dag och inser att fjädern för bromsen som drar tillbaka pedalen till rätt läge och bromsljus switchen saknar ju fästen så nu undrar jag om någon löst detta på sina hojar med någon smart lösning?

Hydrualisk bromsljuskontakt är lösningen
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Jag har köpt och installerat ett leo vince slipon, gpstyle. Jag lyckas däremot inte skruva lambdan i botten, det tar stopp halvägs.

Någon som har några erfarenheter? Ska den sitta som den gör eller ska jag tvinga i den?
 

Grim90

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2011
Ort
Järfälla
Hoj
-08 Honda Cbr600rr
Hej! Jag har en 600rr och funderar på att byta upp mig nu efter 2 sommrar. Men hur är 1000rr och köra jämnförelse med 600:an?
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Vill bara säga hej och att liten trind Tant har äntligen införskaffat drömhojjen!!!! Ser verkligen framemot denna säsong - har b la en långtrip till Gibraltar på schemat.
Något att tänka på förutom, pass och visakort??
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Vill bara säga hej och att liten trind Tant har äntligen införskaffat drömhojjen!!!! Ser verkligen framemot denna säsong - har b la en långtrip till Gibraltar på schemat.
Något att tänka på förutom, pass och visakort??

Grattis.

Yes, håll koll på oljenivån för att se om den lider av oljeslukarsyndromet, vanligast på 08:eek:r men förekommer också på 09 och 10. Bra att ha koll på före långresa.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Sådana petitesser får min mek hålla reda på

Just sayin... oljeförbrukningen på en del av dessa cyklar har varit ganska påtaglig och man har behövt skopa i extra varje 100mil, så på en långresa är det ganska viktigt att ha koll på det innan man beger sig iväg.
 

Junken

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2011
Ort
Karlskrona
Hoj
1998 Suzuki Bandit 1200
Tjena,
har lite 1000rr prylar jag vill bli av med.

Bakram 06-07(kanske passar andra årsmodeller men det vet ni bättre) 1500:-
Sadlar Bak/fram 06-07 500:-/st
Tailkåpa Repsol(behöver lite omtanke. + Splitt nya AirDucts) 500:-
Baklyse(ej original E-bay kopia) 100:-
Värmeplåten som sitter över ljuddämparen 100:-

Bilder kan skickas!
 
Last edited:

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
ngn som har ett par ställbara fotpinnar till en cbr 600 rr 07 till ett normalpris och inte ett fantasipris?
eller är det ebay som gäller?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
ngn som har ett par ställbara fotpinnar till en cbr 600 rr 07 till ett normalpris och inte ett fantasipris?
eller är det ebay som gäller?

Det beror på vad du prioriterar. Det finns ingen som kan matcha Kinaproducerat på EBAY i pris. Vill du ha bättre kvalisort kostar det en del.
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Det beror på vad du prioriterar. Det finns ingen som kan matcha Kinaproducerat på EBAY i pris. Vill du ha bättre kvalisort kostar det en del.

true, Kina är ju Kina, vill ju inte ha "flex" i fotpinnarna.
nä jag kan tänka mig begagnat. det var kanske mer en förfrågan om ngn hade ett par som ligger och dammar. :näsblod
 

Skröder

Varför köra på ett hjul när man har två!
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr 1000 rr
Hallo i tråden!

En liten fråga gällande power commander och mappning! Är det många här som kör med detta när slip on är monterat?
Är det någon märkbar skillnad? Och till sist va får man hosta upp för ett pc plus mappning?

Tacksam för svar!// Erik
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Ska du bara på med slipon så kan du hoppa bänkning, pc, och kn filter. Hojarna går ju ganska fett från börja. Aldrig hört talas om nån som haft strul efter att ha satt på slipon. Hade detta gällt ett helsystem hade du behövt göra bänkning och allt det andra däremot.
 

Skröder

Varför köra på ett hjul när man har två!
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr 1000 rr
Okej tack för ditt svar:)

En annan fråga är om någon av er här kör med växel indikator? Någon som har tips var man beställer en sådan? Någon mer än jag som anser att det är konstigt att honda inte har detta som standard på sina rr hojar?

Erik...
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Okej tack för ditt svar:)

En annan fråga är om någon av er här kör med växel indikator? Någon som har tips var man beställer en sådan? Någon mer än jag som anser att det är konstigt att honda inte har detta som standard på sina rr hojar?

Erik...

Här finns en variant som jag själv har tänkt att köpa, klicka på "GIPRO DS-series": http://www.healtech-electronics.com/

Med denna behöver man inte klippa och skarva då den kopplas rakt in i serviceporten. :)
 
Nyheter
Nya R 1300 GS Adventure visad!

BMW R 1300 GS Adventure &#8...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Trollstigen avstängd

Trollstigen i Norge. Foto: ...

GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Top