Presidentvalet i USA 2024

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Alltså, om ni tycker RFK Jr. verkar vara en vettig hälsominister och att det är mer relevant att ifrågasätta trovärdigheten hos de 77 Nobelpristagarna än hans egen trovärdighet får ni väl tycka det. Tror inte någonting jag skriver kommer förändra den saken så jag står nog över fler inlägg i just denna fråga.
Jag vet inte om jag är en av de som räknas in i "ni", men jag utgår från det.

Det finns säkert bättre kandidater, men några saker är säkert, och det är snarare de jag och andra lyckats påvisa:

• Om media vore genuint intresserade av vem som innehar ämbeten inom hälsoministeriet så hade de reagerat på den du kallar Dame Edna, det har de inte gjort och de är därmed inte intresserade av annat än att kasta skit på högern, så redan där är nivån satt
  • Det aktuella brevet innehåller ingen fakta och är undertecknat av bland annat en 100 årig svensk, svårt att sätta sig in i vad detta är egentligen, men bär som sagt ett Malena Ernmanskt skimmer
  • Du har själv, Tack, skrivit ned en lista på bra ståndpunkter som RFK har
  • Svensk tyckonomklass ska inte tycka så mycket utan använda lågstadiets metodik för källkritik

Pöjken skolkar för övrigt, är det inte obligatorisk närvaro längre?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag vet inte om jag är en av de som räknas in i "ni", men jag utgår från det.

Det finns säkert bättre kandidater, men några saker är säkert, och det är snarare de jag och andra lyckats påvisa:

• Om media vore genuint intresserade av vem som innehar ämbeten inom hälsoministeriet så hade de reagerat på den du kallar Dame Edna, det har de inte gjort och de är därmed inte intresserade av annat än att kasta skit på högern, så redan där är nivån satt
  • Det aktuella brevet innehåller ingen fakta och är undertecknat av bland annat en 100 årig svensk, svårt att sätta sig in i vad detta är egentligen, men bär som sagt ett Malena Ernmanskt skimmer
  • Du har själv, Tack, skrivit ned en lista på bra ståndpunkter som RFK har
  • Svensk tyckonomklass ska inte tycka så mycket utan använda lågstadiets metodik för källkritik

Pöjken skolkar för övrigt, är det inte obligatorisk närvaro längre?
Tack för exemplifieringen av ”lågstadiets metodik för källkritik”.

I övrigt kan jag inte göra mer än att uppmuntra till en ny genomläsning av inläggen från där diskussionen startade. Vet inte om det hjälper, men det är åtminstone underhållande 😂

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Varsågod men viktigast är att pöjk tar del av den. 😄
Denna tråd har nu gett mig djupa insikter i hur denna metodik fungerar och jag förstår varför den hör hemma på lågstadiet.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Det gäller att tala med pöjkar på pöjkars vis.
Precis och jag antar att detta akademiska seminarium därmed nått sin yttersta konklusion. Vi kan nu återgå till våra ordinarie sysslor som visare människor.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Trump har börjat kalla Canada en stat och Trudeau för "guvernor". 😅

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Ethics committee ska släppa rapporten på Matt Gaetz.
Jag gissar att eftersom den släpps finns det inget direkt kriminellt i den.
Men eftersom han skippats i administrationen så visar den nog inte vilken fantastisk människa han är...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Government shutdown?
Får Maga-Mike sparken? 🤔
Ersätts av Musk?

Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Government shutdown?
Får Maga-Mike sparken? 🤔
Ersätts av Musk?
Nu fattar jag varför Musk blandat sig i det hela. Skulle det bli nedstängning av USA:s federala administration har han ju redan nått sitt mål med DOGE och kan återgå till sina företag och sitt twittrande. Han måste ju redan ändå ha hunnit tröttna på Trump vid det här laget.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Nu fattar jag varför Musk blandat sig i det hela. Skulle det bli nedstängning av USA:s federala administration har han ju redan nått sitt mål med DOGE och kan återgå till sina företag och sitt twittrande. Han måste ju redan ändå ha hunnit tröttna på Trump vid det här laget.
Det är nog så att en djupare diskussion om deras budget är behövlig.
Kanske tom på den nivån att dom behöver stänga administrationen.
Det kommer, vid stängning, bli kaos och jag förstår inte riktigt varför Trump vill börja sin period i kaos.
Det kanske varit enklare om han låtit det gå igenom tillfällig och sedan tagit itu men frågan när han var varm i stolen sas?
Åas om man ska ta sådana här tuffa beslut ska man göra det i början så väljarna glömt det till nästa val.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Government shutdown?
Får Maga-Mike sparken?
Ersätts av Musk?

Det är givetvis obra om myndigheterna stänger ned, men samtidigt är det svinaktigt beteende att häva fram ett förslag i sista minuten och sedan använda det som ultimatum för att få igenom en korttidsbudget med en massa onödigt slöseri i.

Det är nästan så man önskar att bluffen synas. Även om det innebär strul kortsiktigt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Det är givetvis obra om myndigheterna stänger ned, men samtidigt är det svinaktigt beteende att häva fram ett förslag i sista minuten och sedan använda det som ultimatum för att få igenom en korttidsbudget med en massa onödigt slöseri i.

Det är nästan så man önskar att bluffen synas. Även om det innebär strul kortsiktigt.
Jag håller med och det är detta jag försöker få fram.
Frågan behöver lösas en gång för alla, jag trodde möjligen Trump skulle skjuta på den till nästa tillfälle.
Men någon fegis har han ju aldrig varit....

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Jag håller med och det är detta jag försöker få fram.
Frågan behöver lösas en gång för alla, jag trodde möjligen Trump skulle skjuta på den till nästa tillfälle.
Men någon fegis har han ju aldrig varit....
Man kan ju också tolka detta som ett sätt för Trump att själv undvika att behöva ta i frågan när han tillträder, vilket riskerar att skapa stort missnöje bland hans väljare. Nu låter han Biden få hantera den akuta skiten.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Man kan ju också tolka detta som ett sätt för Trump att själv undvika att behöva ta i frågan när han tillträder, vilket riskerar att skapa stort missnöje bland hans väljare. Nu låter han Biden få hantera den akuta skiten.
Nja, jag är rätt säker på att alla vet att det är Trump och Musk som tycker det räcker nu.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Såvitt jag förstår så har 38 republikaner röstat emot en shutdown.
Nu börjar väl jakten på dessa...

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Nja, jag är rätt säker på att alla vet att det är Trump och Musk som tycker det räcker nu.
Jag tror Trump inser att problemen bakom USA:s skuldkris är betydligt mer fundamentala och djupa än att de skulle kunna lösas av att Musk, utan några som helst kunskaper om statsförvaltning, extraknäcker lite med DOGE på sin lediga tid. Det är ren populism.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Jag tror Trump inser att problemen bakom USA:s skuldkris är betydligt mer fundamentala och djupa än att de skulle kunna lösas av att Musk, utan några som helst kunskaper om statsförvaltning, extraknäcker lite med DOGE på sin lediga tid. Det är ren populism.

Jag tror tvärtom att det kan vara bra med någon som ifrågasätter strukturen på macronivå, istället för någon byråkrat som inte kan höja ögonen över komplexiteten i systemet.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Jag tror tvärtom att det kan vara bra med någon som ifrågasätter strukturen på macronivå, istället för någon byråkrat som inte kan höja ögonen över komplexiteten i systemet.
Det är en bra poäng, men likväl… problemen är nog större än så. Musk kan säkert kunna göra underverk när det gäller t ex statens sätt att göra inköp och upphandlingar, liksom att ta bort hinder för att driva effektiviseringar genom innovation och förbättringar av verksamheten, men en mycket stor del av en stats verksamhet handlar om områden där det inte så enkelt går att göra besparingar utan att det får en stor och direkt påverkan på människors vardag.

Och kanske det viktigaste av allt, förändringar skall baxas igenom det politiska systemet som till stor del består av människor som är beroende av att behålla status quo.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa