Kommer KTM överleva?

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
10aafae31706587a41ecec87516c0fb9.png

Från den schweiziska MC-tidningen Moto.CH och artikelförfattaren är väl inte sådär sprudlande entusiastisk inför KTM-s framtidsutsikter.

Mvh
Fick läsa med ögat via min gamla skoltyska men håller med.
"Eine astrale Überproduktion" känns som en skön formulering man kanske kan sno över till svenskan innan alla andra gör en floskel av den.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Jag hoppas att tillverkningen sker där jämnast kvalitet kan uppnås till konkurrenskraftigt pris. Annars kommer ingen ändå att köpa dem…

Mvh
Nog får man väl säga att KTM håller jämn kvalitet! Sen att den inte är bra är en annan sak..

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Återigen. Har inte haft fler problem på min KTM än jag haft på mina tidigare hojar. Kör ca 1000 mil per år.

Lite som att nämna att man kör Alfa Romeo. Drevet går på nolltid.

Men visst. KTM har misslyckats ordentligt både ekonomiskt och kanske ännu viktigare, ryktet.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Intressant i sammanhanget är att MV Agusta till 49,9% ägs av en rysk oligark vid namn Sardarov. Kanske inte den bästa samarbetspartnern för framtida investerare…

Mvh

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Ska man försöka vara en PK-woke då man väljer motorcykel så blir det sannerligen inte lätt...

Ska man välja bort någon som tvättar pengar åt ryssarna...? Eller någon som utnyttjar billig arbetskraft i låglöneländer...? Eller någon som uppenbart fuskar med Ursulas jätteviktiga emissionskrav...? Eller någon som tvingar ner barnen i koboltgruvorna...? Eller någon som rejsat med cigarettspons i årtionden och sannolikt fått ett antal personer att hamna bland molnen på grund av lungcancer...?

Vem har rätt svar...?

notrightrider

Be spontaneous. Disappear for days.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Ska man försöka vara en PK-woke då man väljer motorcykel så blir det sannerligen inte lätt...

Ska man välja bort någon som tvättar pengar åt ryssarna...? Eller någon som utnyttjar billig arbetskraft i låglöneländer...? Eller någon som uppenbart fuskar med Ursulas jätteviktiga emissionskrav...? Eller någon som tvingar ner barnen i koboltgruvorna...? Eller någon som rejsat med cigarettspons i årtionden och sannolikt fått ett antal personer att hamna bland molnen på grund av lungcancer...?

Vem har rätt svar...?

Man behöver heta Greta för att veta.

Rent generellt kan man säga att ju yngre människor man frågar desto mer precisa och tveklösa svar får man.

notrightrider

Be spontaneous. Disappear for days.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Vem har rätt svar...?

Äsch, man kan offra mer än en sunkig oneliner.

Du sätter fingret på att allt vi gör har påverkan, alla våra beslut får konsekvenser, och oftast även för andra.

Ju fler som gör något desto mer tär vi på ändliga resurser.

...i ett samhälle uppbyggd på ständig tillväxt.

So whats the use of anything...?
Ho - Hey ho!

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Ni med koll, när är nästa viktiga datum för KTM i att få ordning på detta?
Håller tummarna sålänge...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hörde häromdagen att det ryktades (trust me bro, jag vet) att BMW var intresserade av att köpa KTM men jag har trots internettrålning inte lyckats hitta ens ett fragment av detta. Så det var nog inte ens ett rykte när allt kommer omkring.

Men OM det visar sig vara så, kom ihåg var ni hörde det först!

Mvh

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Hörde häromdagen att det ryktades (trust me bro, jag vet) att BMW var intresserade av att köpa KTM men jag har trots internettrålning inte lyckats hitta ens ett fragment av detta. Så det var nog inte ens ett rykte när allt kommer omkring.

Men OM det visar sig vara så, kom ihåg var ni hörde det först!

Mvh
Hur är det med BMW är det helt skilda bolag med bara namnet gemensamt mellan mc och bil? Samma ägare?

Nyheter
Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...

Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...