Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Och det är ju precis det här många av oss i tråden säger, att det inte är ÅF´s fel men det är de som blir lidande.
Har hört liknande stories om folk som sänkt sig till lägre priser än andra ÅF´s som då klagat hos en viss distributör och vips så fick den förste ÅF inte handla något mer... då är det jävligt enkelt att överleva som MC-ÅF när just den distributören äger rätten på i stort sett allt han har i butiken.
Men frågan är då, skall vi slutkunder verkligen ta den notan bara för att distributören pungslår ÅF som i sin tur helt enkelt MÅSTE pungslå sina kunder?
Bara kolla reklamen här till höger... "Vi har så låga priser att vi inte får annonsera dem". Vad är det för marknad egentligen???
Det är inte så att jag tycker att slutkunden ska behöva lida för att det finns leverantörer som tar betalt ordentligt som mellanhand.
Men samtidigt så är det ÅF som får lida när kunderna går utomlands.
Jag själv slår igen och skaffar mig ett jobb med lön och en telefon som är tyst på helgerna.
Kraven från slutkunden är ofta vääääldigt höga kan jag berätta från insidan.
Även en Mc handlare kan ha ett liv med familj, men när man blir uthängd för att man inte lagade en hoj omedelbums en söndag och blir hatad av SH mobben som önskar livet ur en.
Sanningen är att en mc åkare med ett läckande gaffelben står på Mc handlarens altan när denne grillar med familj svärföräldrar och gästerpå dotterns födelsedag och vägrar gå därifrån för Mc handlarn tagit av sig grillvanten för att titta på hans dreglande gaffelben och fråga när det kan vara klart för han ska åka på kvällen...
Även Mc handlaer är människor och äter mat.
Häng ut Leverantörerna då istället som är bovarna i dramat!
Handlarna kommer konka, trist läge, men jag väljer med plånkan....som sagt, gå ihop flera, sätt tryck på generalagenterna.
Monopolet med ockerpåslag fungerar bevisligen inte, handlarna drabbas, kunderna söker sig till utlandet, som kund får man alltid tag i det man behöver (oftast går det fortare att handla själv från utlandet, än att vänta på en lökig jävla handlare som inte får ut tummen).
Visst, jag kanske åker på att returnera eller sälja vidare något som det blir fel storlek på, men till halva priset (som det oftast är) så är det i alla fall win-win hur man än gör.
När det handlar om mina surt förvärvade slantar som skall fördelas mellan hästar och gud vet vad, då är det skillnad på ett skinnställ för 12' i Sverige, och samma ställ för 4-5' med frakt från Tyskland.
Men kör gärna huvudet i sanden och låtsas som inget händer, det blir nog bra.
Jag har inte kört huvet i sanden!
Jag såg mig omkring och insåg att det funkar inte.
Plockade ihop mina prylar tog ner skylten låste dörren och och gick hem innan det blev konkurs....
Så jag är full medveten om problematiken.
Last edited: