Ännu en MC-firma i konkurs

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Lillfingret har jag inte ens sträckt ut på helgdagar.

Ja du kan ju läsa denna tråden och följa förlöjligandet av TS fram tills mitt inlägg då det blev en annan ton i tråden!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=248423

Det är sådant som får en att ledsna och skita i att försöka!
Gnälligt folk som gömmer sig bakom ett nick och kastar skit!

Hittade 2 direkt negativa inlägg om handlaren och sen några taffliga försök till att forum-trolla... men så är det alltid här på SH, många som inte har något vettigt att skriva väljer att istället skriva skit... men det säger en hel del om dem också.
Tror du att folk lyssnar på dem när de kommer med råd också då eller? Inte jag i alla fall.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Inte alls då jag funderar på att sluta helt med att sälja mc-däck: dock så förbannat trött på internet folk som inte tar reda på fakta utan gnäller mest hela tiden på handlare som gör mer än allt för att överleva!! :krama

Jag tycker du ska sluta gnälla och ta reda på lite fakta om var du kan handla dina Michelin billigare via webben än den hos din ordinarie grossist.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Gnäller absolut INTE!! :krama Bara försöker få vissa att förstå att det inte är så enkelt som vissa tror att påverka importörerna!! :tummenupp

Sen vad det gäller Michelin & Dunlop så köper jag inte ett enda däck längre i från dom Svenska importörerna vilket gör att dom går miste om många sköna penningar: något som glädjer mig väldigt mycket!! :D

Härligt! och fortsätt med det:tummenupp

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Hittade 2 direkt negativa inlägg om handlaren och sen några taffliga försök till att forum-trolla... men så är det alltid här på SH, många som inte har något vettigt att skriva väljer att istället skriva skit... men det säger en hel del om dem också.
Tror du att folk lyssnar på dem när de kommer med råd också då eller? Inte jag i alla fall.

Ja visst är dom taffliga men jävligt tråkiga!

Varför kan man inte få skriva något positivt och dela med sig utan gnäll?
Alla har olika upplevelser och tankar om deras besök hos olika handlare.

Inte fan gnäller jag över konstiga kunder även om jag skulle vilja.
Kan skriva en lååång avhandling om knepiga upplevelser med de mest konstiga typer som hänt i mina lokaler.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
För att svara på din fråga, jag jobbar med IT och vi är inte billigast, långt ifrån men vi har ändå kunder som haft oss som leverantör sedan 10år tillbaka och det för att vi levererar ALLTID med kundens bästa som första prio. Men samtidigt tar vi inte heller dubbla priset mot vad våra konkurrenter gör.

Och som sagt, ÅF är inte problemet, men tyvärr är det dem som får lida.
För seriöst talat, skall vi som konsumenter verkligen behöva betala dubbla priset bara för att diverse handlare skall kunna hålla på med sin business? Jag tjänar då inte tillräckligt fett för att hålla på med en massa välgörenhet.

Med det sagt, de ÅF jag använder levererar med grym kundservice och ja, då betalar jag gärna lite extra istället för att importera och ha mig... sen brukar jag få rabatt också. :)

OT

Jo IT konsulter är ju verkligen ljuset i tunneln.

Vilken annan yrkesgrupp kan först debitera så man svimmar för ett job man vill ha gjort och sen ta hutlöst betalt för att få det att fungera och sen dessutom ta hutlöst betalt för att rätta till allt dom ställt till i systemet med grejen dom levererat ?

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
OT

Vilken annan yrkesgrupp kan först debitera så man svimmar för ett job man vill ha gjort och sen ta hutlöst betalt för att få det att fungera och sen dessutom ta hutlöst betalt för att rätta till allt dom ställt till i systemet med grejen dom levererat ?

Ha ha ha....
Kunde inte sagt det bättre själv!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
OT

Hantverkare?

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
OT

Fast vad har Andersen consulting (numera accenture) med denna tråd att göra? :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
OT

Wow, här drar vi verkligen alla över en kam.

Med nöjda kunder sedan över 10år tillbaka och en kundnöjdhet på 4,3 på en femgradig skala så kan jag säga att jag tar inte riktigt åt mig. :tummenupp

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Äntligen lite Darwinism i samhället! Det är på TIDEN att några firmor går omkull som ett resultat av deras hutlösa prissättningar.

Att skylla på generalagenter är fel. Om de har monopol och för stora marknadsandelar(så de kan rikta priserna) så gör något åt det! Lämna in en anmälan till konkurrensverket och låt dom sköta processandet.

Så länge; Go go Ebay!! :banana

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vad tror ni Biltema har för marginaler på sitt kinaskräp?
Ändå köper folk det, det är ju billigt..

Tillbehör och reservdelar har handlare generellt 30-35% marginal på.
Allt som lagerhålles kostar pengar, investerade pengar innebär en kostnad på ett visst antal % beroende på finansieringen.

Att ha 2-3miljoner i lager är idag "förväntat" sett till alla storlekar på prylar och alla modeller av hojar. Vad tror ni bara räntan äter på sådant?

Klart som korvspad att det blir billigare utomlands, de omsätter 600-1000% mer i snitt än vad en svensk handlare kan göra i den bästa av tider.

Generalagenten är det som behöver nypas i örat, bedömt :arsele

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
OT

Vilken märkesverkstad för bilar som helst eller valfri hantverkare. Tipriset hos en bilverkstad är klart i klass med en ganska dyr IT konsult...

Kneedrag

Guest
Svenska handlare kommer aldrig att kunna konkurrera med ebay, biltema osv i priser. Men i personlig service , kunnande kan de vinna kunder.
Får jag bra service så handlar jag gärna hos en vanlig mc-affär.

Men tyvärr misslyckas många handlare att ge den där personliga servicen man vill ha.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Du vet att det finns flera konsultfirmor om man inte är nöjd med den man har? Eller är du en sån där som hänger kvar vid något gammalt och icke-fungerande av lojalitetsskäl? Skyll dig själv isf.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Ta bara detta med Michelin som för 2 år sedan när vi skulle förnya avtalet med dem plötsligt säger att vi inte kan köpa däck i från dem direkt pga att vi var för små i deras ögon varför vi hänvisades till att handla i från någon av deras grossister: va?? :va (Vet åtminstonde 5 olika handlare i Stockholms området som säljer mindre än hälften av vad vi säljer (Michelin) men som fortfarande kan köpa direkt i från Michelin!! Suck!! :rolleyes:)

Vi tillhörde redan då en av Sveriges största handlare på Michelin mc-däck varför vi bara kunde skaka på huvudet när dom genom detta minskade våra marginaler med mer än 25%: anledningen fick vi ganska omgående reda på via en anställd på Michelin Sverige: det hade klagats på att vi sålde deras däck för billigt, så pass billigt att Yamaha center i Haninge slutade med Michelin, och detta trotts fri prissättning inom EU!!

Så innan man säger hur vi handlare borde agera så sug på det som jag skrivit i detta inlägg så förstår dom flesta att det inte är så förbannat enkelt för oss handlare att påverka dom Svenska importörerna!!

Jisses snacka om fri marknad - vilket bullshit. Bra att du hitta annat sätt att få hem grejorna!

Annat som börjat hända nu är att utländska handlare knyter till sig svenska sajter så att när man t.ex. vill köpa en billigare grej i UK så blir man automatiskt överskickad till den svenska sajten med dyrare priser - jävligt irriterande - och man kan ju undra var den fria marknaden tog vägen - FU POWERBRONZE o TOURATECH :tummenner

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA