2 månader efter min vurpa

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Grattis grabben att det gått så fort på slutet, :yoparty
Har följt denna tråd ända sen du började skriva.

Är glad för din skull att du mår så bra nu. Visst att du har lite operationer kvar,. Men just nu ska du bara njuta av livet och dricka en massa bira :fyllisar och titta på en massa:tuttar .

Ta det lugnt,. och se till att komma hem helskinnad.
Starkt jobbat av dig.:tummenupp
GRATTIS än en gång!
 

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Viking Motor Park
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Otroligt häftigt! Det är fan så man får en glädjetår i ögat.
Du är värd allt du kan få, oerhört starkt jobbat!
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Underbart att se. Blir helt rörd av att läsa och se att du är på benen och har det bra :)
 

Annelie75

Need for speed
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
YZF-R1 -01
Underbara nyheter!

Jag har följt din tråd sen den startade och jag måste säga att jag är grymt imponerad av din resa och dit du tagit dig. :bow Njut av vad livet erbjuder dig, det är du värd! Kram från mig och ta en paraplydrink för mig med! :fyllisar
 

OooGeeDoo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Kawa ER6N ABS 07:a
Wow.

Underbart att du har klarat dig så bra.
Nybliven mc-ägare och vill inte krossa alla ben i en krasch.
Verkligen ett glädjeämne att du klarat dig så bra!
Njut av ditt återvunna liv! Grattis verkligen!

/ Aaron
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro


Starkare kontrast an sa har kan jag inte tanka mig. Fran att ligga och skita i en bloja i sangen och inte veta alls om man ska kunna ga igen eller om man nansin kommer att kanna roven, till att var i Rio helt ensam men ett pass och lite klader med sig!

Nar jag kommer hem blir det sakert nagra operationer och saklart mer traning, men just nu ska ni veta att jag bara dricker paraplydrinkar, bers, gassar i brassestol och ser solnedgangen och diggar samba!!!!!!!

Tack for allas inlagg i sommras och hostas!
Sager som Goran, JAG ALSKAR ER!!:D :tummenupp :tummenupp
Kul att du är så pass stark nu att du tar dig ut i världen på egen hand:yoparty
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
har suttit nu på jobb och följt alla 17 sidorna under nån timme
grymt att du är tillbaka! vurpade själv för snart en månad
sen med knäckt nyckelben o fraktur i foten som följd, men inte
ens nära dina skador ! kraschade en söndag och kommer inte ens
ihåg att jag jobbade på lördagen! sista minnesbilden är från fredagen
och sen är det svart tills min flickväns mamma var på sjukhuset!

men tycker det är en skandal att dom ens valde att åtala dig
även om du inte fick ett rättsligt straff är det hemskt att det ens
kom på tal ... svenska rättssystemet är en katastrof!

men skönt att höra och se att du är på benen !!

MVH.
Anders
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Har inte läst hela din tråd ännu men det jag har läst räcker för att jag ska bli riktigt rörd....hoppas att du kryar på dig....är rädd för allt skit som kan hända.......ha det bra o lycka till......o till alla andra....tänk er för mer än två gånger......
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
Jag har suttit och läst hela din tråd nu, och jag är tårögd kan jag säga utan att skämmas.

Ha det bra och kämpa på!
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Shit Kurre, fan va härligt! Du har ju sådan livsglädje att jag inte kan hålla glädjetårarna borta. Ha det bäst i solen och njut av livet!

:pannkyss
 

vlc

Ignorance is bliss
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Sätila
Hoj
'04 KTM 640 SM Prestige
Måste bara säga att jag otroligt glad att det går så bra för dig! Har inte läst tråden förens idag, men det är verkligen fantastiskt att du (i alla fall tillsynes) har lyckats hålla modet uppe, även om det säkert har varit riktigt tungt också!

Lycka till med allt, och dra i dig en bärs för mig också! :yoparty
 

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Ni är bäst, skönt att vara tillbaka. Ska lova att göra mitt bästa i rehab-tider.

obs. kände ju stefan som dog och fick reda på hans olycka på sviestad samma dag som de väckte mig i respirator på intensiven. Har aldrigt mått sämre.. han han inte ens på martin, sajks begravning som han hade styrt upp en del med själv. han hade varit och hälsat på mig när jag låg nedsövd på iva dagarna innan han körde i. Dagarna före min vurpa så var vi i nkpg och festade. Dan efter sålde stefan sin nyköpta cbr1000 till min vän simon. stefan mådde inte bra av att köra på gata sedan martin körde i i linghem. stefans föräldrar blev så rörda och lyckliga och tänkte väl att endast banåkning var säkert.. Fy vilken skräckhistoria. Hoppas man vidtar åtgärder och gör banan ännu säkrare i framtiden. det här får bli en tung sommar. sköt om er!


Den dagen du sätter dig på en hoj igen så tycker jag för det första att du ska undvika vägen genom rimforsarondellen :näsblod :) detta åk ska du åka för din vän stefan som var och besökte dig på intensiven, om du inte redan tänkt på honom när du åkt. :)
/Jompa

edit: hittade en länk: http://archive.corren.se/archive/2007/2/14/j2q70qwqiwtct8l.xml
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
1-årsjubileum

Här sitter jag någorlunda obehindrat och skriver med, till situationen sett, otroligt små men från Kraschen för snart (om några timmar) exakt ett år sedan.


Idag har jag:
Nervskador i vristerna och vänsteraxeln, 0 procent rörlighet i hö armbåge. Svag som en 4-åring i höft/bäcken och stark som en 6-åring i benen. Känselbortfall på allehanda kroppsdelar, sämre rörlighet i höger knä plus lite skruvar som gör ont och sitter i vägen här och där...

Jag går hyfsat men varken fort eller långt. Än så länge känns springa/jogga knappast som nåt att hoppas på men jag kämpar på för att se om det går. Väntar på läkarbesök där jag får reda på om det blir fler operationer för min högerarm. Förhoppningsvis vill man försöka gå in en åttonde gång och prova om det går att få tillbaka nån rörlighet.

Tränar fortfarande varje dag med sjukgymnastik och har inte kommit igång med nåt jobb än.

____
Idag har jag tex inte:
Nervskador kvar som hindrar mig från att gå. Nervskador kvar som gör att jag måste ha blöja. :tummenupp Två punkterade lungor. Ett bäcken i 4 delar. Brutna ben, armar och revben. Bruten höft och avslitet urinrör.

Tack för det :yoparty
___

För en månad sedan ungefär bestämde jag mig för att sticka till Sydamerika några månader, ta ledigt från all jääääääääävla rehabilitering och leva ut ett mål från i somras. Åkte ner själv till Rio och hade en grym vecka. Skulle sedan med ett plan till Lima men tack vare dålig blodcirkulation/ingen känsel/nervskada i vristen/ohärdad hud från ett halvår i sängen så hade jag ingen hud kvar under vänsterfoten när jag kom hem en kväll från favelan i Rio.

Försökte några dagar men fick sen infektion i benet av såret och uppsökte sjukhus vilket bara gav mig fler vidriga minnen med folk som låg utan armar och ben , en del redan döda och väntade på läkarhjälp. Helt sjukt alltså...:gnissla

F-bolaget ville att jag skulle läggas in på sjukhuset! :tummenupp
Fick muta folk som bar min väska hit och dit så att jag kom till flygplatsen där jag vackert fick åka hem till mitt kära US i linköping, men på en avdelning jag faktiskt inte legat på. Infektionsavdelningen.

Där låg jag i slussrum och fick mackor på plasttallrik av folk iklädda plastdräkter. Man trodde att jag hade mrsa eftersom jag besökt sjukhus i Brasilien. När jag fått dropp nåt dygn så fick jag gå hem, men inte genom entrén utan genom en nödutgång. Gisses tänkte jag. Så behandlas väl inte en gedigen stamkund..:confused:

Hursomhelst så är jag hyfsat läkt nu och kunde därför kasta på mig stövlarna för att uppnå ett annat mål som jag tänkt ut under sommarn. Åka mc inom ett år efter olyckan!:)

Färden genomfördes stolt på Stefans Honda. Iklädd endast handskar, hjälm och stövlar framförde jag darrig cykeln i varsam fart ett par hundra meter där jag bor. Skinnstället var ju visst sönderklippt.

Har ju sagt att jag inte skulle åka en meter utan ryggskydd och full mundering men det här rörde sig inte om nåt annat än krypkörning.

____

Tack för ett grymt fint år här på sporthoj. Tack för alla värmande och pushande inlägg!

Kör nu som vore ni omgivna av gamla tanter utan vidvinkel...

Mycket trevlig säsong på er!

/kurre
 

Bifogat

  • tn_tidning.jpg
    tn_tidning.jpg
    125.7 KB · Visningar: 588
  • tn_kurre copy.jpg
    tn_kurre copy.jpg
    94 KB · Visningar: 558
Last edited:

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Tack för uppdateringen!

Hoppas de ger sig på armen igen så du kan få lite mer rörlighet än 0%..
Hur de än gör kan det ju inte bli mindre..

Osså tränar du på hårt nu så benen och höften blir starkare..:tummenupp
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Bra jobbat! Håll dina drömmar vid liv och fortsätt och kämpa. Önskar dig en trevlig sommar. :)
 

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki 1000R K5
Bra jobbat! Håll dina drömmar vid liv och fortsätt och kämpa. Önskar dig en trevlig sommar. :)
Kan bara hålla med! :tummenupp

Underbart o höra att du har kvar din fighting spirit, du kommer garanterat obehindrat åka längre turer och infria fler mål med den glöden! :yoparty
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Kamrater!

Jag tänkte på nytt meddela att jag lever och har hälsan.

Har nu fått ett prydligt kompendie av min gulliga tjej, som samlat era bästa av inlägg i den här tråden i ett tjockt häfte där det står Sporthoj på.

Om ni inte förstått det tidigare så har ni gjort era mest betydelsefulla inlägg ni någonsin gjort på internet här i min tråd.:)

Det kan jag sätta många potatisar på.. Bra gjort.

__

Om två veckor får jag mitt efterlängtade körkort tillbaka så att jag kan börja komma in till sjuikgymnast, träning och vänner igen.

Är även i sånt skick att jag inte kan dra mig för att prova motorcyklar till våren. Kommer inte kunna växla så smidigt på grund av en klonusskada i vänster fot men det verkar kunna funka hyffsat.

Funderar gör jag kring vad för typ av hoj det kan tänkas bli. Jag vill ha bottenkräm men kanske inte kommer kunna avnjuta träsmaken (detta med tanke på ömhet och avsaknad av kött i ändalykten) av en plastraket första åren framöver om nu hojdreglandet kvarstår efter en runda provkörning och jag känner mig redo för att gå på skiten igen (vi får se).

Det blir såklart en operation i höst igen så någon hoj innan våren blir nog inte av tvärr. Prova och dregla får duga.


Sköt er!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top